2025-audi-e-tron-gt-quattro-1

Audi vylepšilo e-tron GT. Nabíjí tak rychle, že na tankování paliva už si ani nevzpomenete

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Audi - 14. 5. 2025


Audi rozšiřuje rodinu svých modelů Gran Turismo. Díky nové verzi Audi e-tron GT quattro je vstup do prémiového segmentu akumulátorových elektromobilů ještě atraktivnější.

Audi e-tron GT quattro završuje rodinu GT tvořenou modely S e-tron GT, RS e-tron GT a RS e-tron GT performance. Nový model poskytuje nejvyšší celkový výkon 370 kW (430 kW s funkcí Launch Control). Díky celkové kapacitě akumulátorové baterie 105 kWh (využitelná 97 kWh) a dojezdu až 622 kilometrů je Audi e-tron GT quattro skvěle připraveno pro každodenní provoz bez ohledu na to, zda se jedná o cestování po dálnicích, nebo o jízdy v městském provozu.

Základní model profituje rovněž z úctyhodného nabíjecího výkonu, který dosahuje až 320 kW. Zastávky kvůli nabíjení mohou být díky tomu mimořádně krátké. Již za deset minut dokáže vůz odebrat dostatek elektrické energie pro ujetí 285 kilometrů. Maximální nabíjecí výkon lze využívat v širším rozsahu teplot vysokonapěťové sady akumulátorů. Plánovač tras e-tron automaticky a s dostatečným předstihem zajistí uvedení zásobníku elektrické energie na optimální teplotu, která zaručí nejvyšší možné nabíjecí výkony.

Progresivnost – v interiéru i exteriéru

Filozofii vozu kategorie Gran Turismo od značky Audi ztělesňují nejen skvělé vlastnosti pro cestování na dlouhé vzdálenosti, ale také výrazný design. Sportovní proporce jsou výsledkem velkých kol, nízké siluety připomínající kupé a dlouhého rozvoru náprav. Nízký součinitel aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,24 a nastavitelné otvory pro přívod vzduchu umožňují pozoruhodnou hospodárnost ve spojení s nízkou hlučností za jízdy – to jsou ideální vlastnosti pro klidné cestování.

2025-audi-e-tron-gt-quattro-2

Černá mřížka zdůrazňuje na přídi obrácenou masku chladiče Singleframe v barvě karoserie, zatímco elegantně tvarovaný difuzor s vertikálními žebry působivě zakončuje tvarové řešení zádě.

Dynamika ve spojení s praktičností pro každodenní provoz

Nízká střešní linie propůjčuje vozu dynamické kontury. V podlaze uložená vysokonapěťová sada akumulátorů má na příslušných místech záměrně vytvořené prohlubně pro nohy, které zaručují všem cestujícím velkorysý komfort sezení. Řidič se spolujezdcem vpředu cestuje v komfortních sportovních sedadlech s integrovanými opěrkami hlavy, která jsou nastavitelná v osmi směrech a poskytují vysokou úroveň komfortu při překonávání dlouhých vzdáleností. Opěradla jsou částečně nebo kompletně sklopná, aby bylo možné do zavazadlového prostoru o objemu až 405 litrů uložit i sportovní náčiní. V přídi je navíc zavazadlový prostor o objemu 77 litrů.

Nižší hmotnost, optimální rovnováha

Inteligentní systém quattro rozděluje hnací sílu mezi přední a zadní nápravu zcela variabilně a s extrémní rychlostí, aby byla zaručena optimální trakce za nejrůznějších provozních podmínek. Systém za tím účelem analyzuje jízdní situaci a patřičným způsobem přizpůsobuje rozdělování točivého momentu. Precizní řízení pohonu probíhá s reakční dobou pouhých několika milisekund. Audi e-tron GT quattro má o 30 kilogramů nižší hmotnost než model S, z čehož profituje jak dynamika, tak hospodárnost.

Uvedení na trh a ceny

Stejně jako ostatní modely GT (S e-tron GT, RS e-tron GT, RS e-tron GT performance) je i nový e-tron GT quattro vyráběn společností Audi Sport GmbH v manufaktuře Böllinger Höfe, která patří pod výrobní závod Neckarsulm. Zákazníci mohou základní model objednávat od čtvrtka 15 dubna. Ceny začínají od 2 905 900,- Kč včetně DPH a prodloužené tovární záruky na 4 roky / 120 000 kilometrů.


TIP: Hledáte nové auto na operativní leasing?
 
Podívejte se na nabídku ihned dostupných vozidel za výhodné ceny. Můžete vybírat z desítek aut, ale také z různých možností nájezdu i délky pronájmu.
 
Chci operativní leasing!
 
Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru