Vždy seriózní a striktní koncern Volkswagen se každý rok zlbázní. Proč? Začátkem května se u slavného jezera Wörthersee v Rakousku koná tradiční GTI festival koncernového tuningu. A že je na co se dívat…
Pokud se rozhodnete na tuto akci zavítat, setkáte se minimálně se dvěma tvářemi festivalu. Tou jednou je originální tuning přímo od automobilek a tou druhou jsou samotní návštěvníci této tuningové akce. Už víme, že u VW se můžeme těšit na výroční Golf GTI s výkonem 265 koní, u Škody na Fabii R5 Combi nebo nástupce Felicie Fun a Audi na sebe taky nenechalo dlouho čekat. Do Rakouska přiveze speciálně upravené TT s názvem Clubsport Turbo.
Prý ho dokonce můžeme brát jako lehký nástřel chystaného Audi TT RS, které by svým výkonem mělo být na dostřel supersportu R8. Tento výstavní kousek ukrývá pod svou kapotou známý přeplňovaný 2,5 litrový pětiválec, který této specifikaci nabídne dechberoucíc výkon 600 koní! Jelikož je motor vybaven jedním turbodmychadlem, na pomoc a eliminaci turbo efektu přichází elektrický regulátor otáček turbodmychadla, známý například z modelu RS5 TDI. Masivní výkon je doplněn o neméně zajímavý točivý moment o hodnotě 650 Nm., který je distribuován na všechna čtyři kola v rozmezí 3 000 – 7 000 ot./min. Jak asi správně tušíte, i díky pohonu quattro je zrychlení z 0 na 100 km/h záležitostí pouhých 3,6 sekundy. Maximální rychlost pak směle překročí hranici 300 km/h.
Koncept přináší kompletní, agresivní bodykit a ultraširoké obutí o rozměru 275/30 na 20″ kolech. Na zadní části rozšířené boky doplňuje masivní spojler, který zde určitě bude hrát svou významnou roli. Z interiéru je také poměrně dobře cítit zaměření konceptu Clubsport. Nemůžete přehlédnout závodní titanovou klec a sportovní skořepiny se čtyřbodovými pásy. Velkou část prvků podvozku model přejímá z nové Audi R8, stejně jako stabilizační systém a karbon-keramické brzdy.
Vážně povedený koncept. A to ještě není zdaleka všechno…