Audi se zúčastní 80. ročníku legendárního vytrvalostního závodu 24 h Le Mans, který se pojede ve dnech 16. až 17. června 2012, s celkem čtyřmi sportovními prototypy LMP1. Dva ze čtyř nasazených vozů budou poprvé vybaveny hybridním pohonem. Audi Sport Team Joest uplatní v sezoně 2012 dvoukolejný přístup také v nově vytvořeném mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA WEC (World Endurance Championship).
Po prvním vítězství motoru TFSI (v roce 2001) a historicky prvním triumfu vozu poháněného vznětovým motorem (v roce 2006) se značka se čtyřmi kruhy zaměřuje na další technický milník v nejslavnějším a nejdůležitějším vytrvalostním závodě na světě. „Vyvinout pro Le Mans hybridní techniku je minimálně tak ambiciózní a náročné, jako byl náš dieselový projekt ve svých počátcích,“ vysvětluje vedoucí oddělení Audi Motorsport Dr. Wolfgang Ullrich. „Výsledky prvních testů jsou velmi povzbudivé a nemůžeme se dočkat, až uvidíme, jak si tato technologie povede v kombinaci s naší technologií ultra lehké konstrukce na závodní dráze v Le Mans. Stále ovšem spatřujeme potenciál pro vývoj konvenčního pohonu, stejně jako naši kolegové z vývoje sériových vozů. Máme proto velkou radost z toho, že výběrová komise ACO a FIA schválila naše nominované vozy a můžeme se tak v jubilejním závodu v Le Mans postavit na start se čtyřmi prototypy.“
Audi Sport Team Joest přihlásil dva prototypy do nového mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA WEC (World Endurance Championship). Audi plánuje nasadit další vozy do vybraných závodů, jako je 12hodinový závod v Sebringu (USA) a 6hodinový závod ve Spa-Francorchamps (Belgie), které budou pro tým Audi generální zkouškou na Le Mans.
V 80. ročníku francouzského klasického vytrvalostního závodu se Audi postaví na start se startovními čísly „1“ a „2“ (hybridní pohon) a „3“ a „4“. Jak pravidla určují, je nyní pro každý vůz nominován jeden jezdec. V případě Audi to jsou André Lotterer, Allan McNish, Timo Bernhard a Oliver Jarvis.
Nový sportovní prototyp Audi s hybridním pohonem bude představen koncem února. První závodní křest následuje 5. května v 6hodinovém závodě ve Spa-Francorchamps. V úvodním závodě mistrovství světa, který se pojede 17. března v Sebringu, bude tým Audi Sport Team Joest spoléhat opět na Audi R18 TDI, které zvítězilo v loňském závodě v Le Mans. Od roku 2000 vyhrála značka Audi 24 h Le Mans celkem desetkrát, a je tak zdaleka nejúspěšnější značkou v nedávné historii závodu.
Tisková zpráva/-PS-