Jak jsme Vás již informovali, Aston Martin se rozhodl vstoupit do toho nejvyššího klubu a směle se postavit takovým soupeřům jako je třeba McLaren P1 GTR nebo Ferrari LaFerrari. A jak už bývá zvykem, svou premiéru si nový model Vulcan neodbyde až na věhlasném výstavišti v Ženevě, ale na všemocném internetu.

Ideově se nový Vulcan řadí na špičku nabídky britské automobilky, a stejně jako v případě modelu One-77 i zde je použit atmosférický (!) dvanáctiválec. Berte to jako poslední rozloučení s vymírajícím druhem. Každý další Aston bude totiž s velkou pravděpodobností používat osmiválcové přeplňované motory. Zvláštností tohoto modelu je stejně jako u P1 GTR od McLarenu nebo řady XX u Ferrari, že může pouze na závodní okruhy, homologaci na silnici totiž nemá.

Stejně jako v případě modelu One-77, i zde je jako základ použit karbonový monokok a jeho design, ačkoli je vizuálně svébytný, nese charakteristické znaky Aston Martinu. Okruhové zaměření vás trkne hned na první pohled. Splitter předního nárazníku a obří křídlo na zádi, stejně jako aerodynamické prahy s výfuky vyvedenými před zadními koly, to vše spolu se zadním difuzorem má na starost výbornou aerodynamiku vozu.

V12 pod kapotou má upravený sedmilitrový objem, který by měl nabídnout výkon přesahující hodnotu 812 koní! Když vezmete v potaz absenci většiny tlumících materiálů a dalších komfortních zbytečností, které model Vulcan oproti One-77 nemá, máme tu recept na opravdu zajímavou dynamiku. Výkon jdoucí na zadní kola bude kontrolovat poctivý mechanický samosvor a karbon-keramické brzdy Brembo s 380 mm kotouči vpředu a 360 mm vzadu. Převodovka byla odvozena ze závodní šestistupňové sekvence.

K autu samozřejmě dostanete rozsáhlý okruhový program a jak známe Brity, bude to něco extra! To celé o půl milionu € levněji než u FXX K nebo P1 GTR, což znamená celkovou cenu pohybující se kolem 2 milionů €. Aston Martin má v plánu vyrobit sérii o pouhých 24 kusech a jak správně tušíte, vybírat si budou oni…

Comments are closed.