Apollo_Intensa_Emozione

Apollo Intensa Emozione, také označované jako IE, je jedním z těch vůbec nejdrsnějších sportovních aut, která kdy vznikla. Důraz na výkon i aerodynamiku je na něm znát na první pohled. A navíc skvěle zní.

Tahle placka vznikla v pouhých 10 kusech pro celý svět. Jeho design zašlapává konkurenci v podobě automobilů Pagani, Koenigsegg i Bugatti do země. Pod kapotou jim sice konkurovat nemůže, ale co ztrácí na výkonu, to dohání na hmotnosti. I tak je ale pod jeho kapotou působivý motor.

Přečtěte si také:  Francie instaluje hlukoměry s kamerami. Hlučným autům i motorkám budou automaticky posílat pokuty

Apollo Intensa Emozione pohání atmosféricky plněný motor V12 s objemem 6,3 litru, který vychází z jednotky Ferrari. Na zadní kola posílá přes závodní šestistupňovou sekvenční převodovku Hewland výkon 582 kW/780 koní a točivý moment 759 Nm. Hmotnost auta je jen 1250 kg, což mu umožní sprint z nuly na 100 km/h za 2,7 sekundy a maximální rychlosti až 335 km/h. Rozložení hmotnosti je téměř ideálních 45 % vpředu a 55% vzadu.

Řidič si může při jízdě vybrat jeden ze tří jízdních režimů, které upravují celkové nastavení a charakter auta: Wet (mokro), Sport a Track (okruh). Pokud by to nestačilo, je možné ještě ve 12 úrovních samostatně naladit systém kontroly trakce.

Základem auta je rám, na němž je celokarbonová karoserie, ale použity jsou i další materiály jako ocel, hliník a titan. Podvozek je kompletně nastavitelný a využívá odpružení push-rod, jenž je inspirováno monoposty F1. O zastavení auta se starají karbon-keramické brzdy Brembo s kotouči o průměru 380 mm, do nichž se vpředu zakusují šestipístkové a vzadu čtyřpístkové třmeny.

Přečtěte si také:  Novitec představuje úpravu pro Ferrari SF90 Stradale. Tisíc koní v motoru je nuda, můžete tu mít i zlato

Pro jízdu na silnici využívá majitel (anebo řidič) kované disky BBS s průměrem 20″ vpředu a 21″ vzadu. Na okruh jsou ale určena kola menší -18″ kovaná BBS na obou nápravách. Světlá výška je na silnici 110 mm, na okruhu se nastavuje na 110 mm. Je možné ji ale ještě pomocí hydrauliky zvýšit až na 160 mm, přičemž to lze do 60 km/h.

Důraz na hmotnost i rychlost je znát i v kabině. Tady nejsou klasické sedačky, ale jen „jejich kusy“ nalepené do karbonového monokoku. Tato „sedadla“ budou nastavena a vytvarována přímo na míru každému novému majiteli. Aby také ne, když každé auto bude stát kolem 56 milionů korun…

Auto, které si můžeme prohlédnout, ale hlavně poslechnout ve videu, bylo prodáno do Ameriky. Jde o 5. kus z 10, který je známý jako „Carbon Dragon“, v překladu karbonový drak. Video ho zachycuje na závodním okruhu Lime Rock Park, ale pokud byste chtěli, klidně byste s ním mohli vyjet i na běžné silnice, protože homologaci má.

Přidat komentář