Test BMW iX M60 | elektromobil (2022)

Američané chtějí zákaz prodeje elektromobilů po roce 2035

Autor: Radim Plachý - Zdroj: huffpost.com - Foto: Pavel Srp - 13. 2. 2023


Zatímco v Evropě si po roce 2035 nekoupíme žádné nové auto se spalovacím motorem a všechna nová auta budou výhradně elektrická, v Americe by to mělo být přesně naopak. Tam by po roce 2035 nemělo být možné koupit elektromobil. Chce to americká skupina republikánských senátorů.

Čtyři republikánští senátoři a dva státní zástupci z Wyomingu chtějí, aby se v Americe přestala prodávat elektrická auta. Představili tedy návrh zákona, kterým chtějí postupně do roku 2035 ukončit prodej nových elektromobilů ve Wyomingu. Odkazují se přitom na to, že elektrifikace dopravy je divoká a nevyvážená. Nelíbí se jim zvýhodňování pouze jednoho alternativního pohonu a odvolávají se na schválenou federální dotaci do Wyomingu ve výši 24 milionů amerických dolarů, což je něco přes půl miliardy korun, v příštích pěti letech na výstavbu nabíjecích stanic kolem hlavních dálnici 80, 25 a 90.

Senátoři prý nemají generálně problém s elektromobily, ale nelíbí se jim, že si zákazníci nebudou moci vybrat ten pohon, který by se jim líbil, ale budou nuceni k jednomu jedinému, tedy čistě elektrickému. Jeden ze senátorů Jim Anderson komentoval tento návrh se slovy, že nemá problém s elektrickými dopravními prostředky, ale má problém s tím, aby někdo lidem říkal, že už si nemají kupovat spalovací auto.

Podle skupiny těchto amerických zákonodárců je také důležité uvědomit si, že s dalším rozvojem elektromobility budou ubývat přírodní zdroje, a také to, že v horských státech USA bude dobíjení neefektivní.

Samozřejmě nejde jen o to, ale i o petrolejářské lobby, které se v předloženém návrhu skrývá. Mluví se tu totiž oslavně o ropném i plynárenském průmyslu, přičemž se například zmiňuje, že těžba těchto nerostných zdrojů je prostředí Wyomingu vlastní. Vytváří prý spoustu pracovních míst, čímž také přispívá do státní kasy.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

51 názorů na “Američané chtějí zákaz prodeje elektromobilů po roce 2035”

  1. No, neříkám že je to moudré ale aspoň něco proti EU, za mě by měl být elektromobilů a klasických aut nějaký poměr a ne že se jedno nebo druhé zruší

    1. No, ono je asi těžké a drahé udržovat obě infrastruktury. Široká nabídka je prostě drahá. Není to snadné rozhodování. Bohu díky se o tom může diskutovat. Ani v EU není nic rozhodnuté, je v tom dost pojistek.

  2. Já celé věci nějak nerozumím.. Ti co spolu znečišťují životní prostředí jsou též nákladní automobily, lodní a letecká doprava a celá Asie a tam …. se všude mlčí…. A ptám se proč ? Zase z nás z panelákových lidí dělají pitomce.A takovýchto lidí ze sídliště je ve státě cca 50%. Můj názor je: Cokoliv se se dělá, musí dělat pořádně na 100%, nebo vůbec ! Fušovat něco systémem „Nějak se začít musí“ vedou hlupáci jenom do pekel.

  3. Já jen doufám,že v roce 2035 bude ten bruselský žalář národů řízený psychopaty,pseudohumanisty,korupčníky,neumětely a jinými magory minulostí.Že se opět do Evropy vrátí zdravý rozum a pud sebezáchovy.To,čeho jsme dnes svědky,není nic jiného,než řízená likvidace evropské civilizace.Otázka je,komu ku prospěchu?

    1. Amerika- návrh zákazu prodeje elektrických aut od 2035, Evropa zákaz prodeje aut se spalovacími motory také od 2035… Že by shoda okolností ,nebo dobrý byznys?

    2. Podle CZ24news to dlouho nebude v EU jako dřív zvlášť když tlačí amerika na Brusel aby se válčilo i v Evropě. Proto hodňe lidí odchází mimo Evropy. Evropu řídí zločinci. A naši zločinci zavádí evropské zákony a likvidují naše. Diktatura, censura, demagogie a díky fanatiků Green deal konec prúmyslu v Evropě. To znamená doba kamenná.

      1. Jo čekat na vízum, devizový příslib, bony, pořadníky. Přestěhuj se do Koreje a neotravuj s tím tady.

  4. Dobrý den všem.
    Když se posuzoval přínos elektromobilů na životní prostředí, tak se možná i úmyslně vynechala jeho výrobní náročnost a vedlejší účinky na životní prostředí. To znamená vysoká hmotnost a s tím související daleko větší opotřebení podvozku, pneu a v neposlední řadě i komunikací. Suma sumárum vyšlo porovnání, že elektrické auto oproti konvenčnímu co se týče životního cyklu. To jest zátěží na životní prostředí od zrodu až po zánik, tak jsou elektro auta na úrovni Euro2 . Navíc jako ojetá jsou absolutně neprodejná!

    1. Auta jsou hezký ale kdyby místo toho řešily elektrická nebo s jiným obnovytelným zdrojem poháněná letadla nebo lodě tak by jsme mohli mít auta jaké chceme protože procentuální auta nespotřebovávají skoro nic oproti lodím a letadlům

      1. Lodě v poměru na množství přepraveného materiálu nepředstavují větší zátěž než osobák s jedním moulou který jede 50 km tam a 50 zpátky v jedničkové ofci tdi, pro kterého musel jeden tanker dovézt ropu.

  5. Úkolem elektromobility je, snížit počty automobilů tak,aby na ně měli jen někteří,a tímto snížením mobility ovládnout životy většiny obyvatelstva .Jiný důvod opravdu nevidím. Pokud na elektromobilitu přistoupíme(,tak,jak se to děje v EU)je to KONEC demokracie, svobody a volného pohybu pro 80% obyvatel Evropy! NENÍ to v žádném případě ekologické řešení ,ale „válka „nemyslících bohatých ,kteří rozhodují za pomoci pár zkorumpovaných proti ostatním ,rozumně a normálně myslícím obyvatelům této části světa. A že se ceny elektromobilů do roku 35 sníží? Ale kdepak ,tomu nevěří ani děti ze školky…..

    1. Zato prodej nafty to je charita. Ne vole, p r c a j tam nezletilý manželky šejkové- pracháči v šátcích, lejou jim do ksichtu kyselinu když jim nechtěj dát a ovládají svět.

  6. Už vidím, jak se dvacet europoslanců žene svými elektromobily z Bruselu na zasedání třeba Prahy. Aby vyjeli o tři dny dříve. A jak už tu zaznělo. Až začne europoslance náhodou bolet bříško a zavolá si rychlou, tak jsem zvědav, jestli bude v pohodě, když sanitka přijede za hodinu a řidič mu řekne Sorry, já musel nabíjet, protože jsem před tím byl u jiného pacienta.

  7. Nemám co dodati vše co tu píšete je pravda, každý musí mít možnost si vybrat s čím bude jezdit. Miliony z nebe nepadají.

  8. Zatím je elektřina v autech jen nový příjem pro určité skupiny. Pokud mám všech pět pohromadě a budu chtít myslet ekologicky nebudu vozit suroviny do Asie a pak výrobky z Asie zpět do Evropy. Nebudu rušit „neekologické“ výroby v Evropě, které automaticky nahradí výroba v Asii ,která je podstatně méně ekologická než zrušená výroba v Evropě. Nebudeme lítat na dovolenou letadly několik tisíc kilometrů se spotřebou několik tun paliva. Nevím jestli jsme v Evropě pokrytci ,nebo hlupáci.
    Až to někdo napíše po pravdě do učebnic, asi budem vypadat spíš ,jako pitomci.

    1. Více méně mát pravdu, ale u létání ne, U nových letadel pokud je let plně zaplněn tak na osobu vychází spotřeba lépe jako u osobního auta.

    2. Tak mám FoFo mk 1 Tddi 2003 a ten se svezl po dílech z Kanady do Německa a poté do ČR. To je lepší? Leju do něj předraženou naftu z ropy od Arabských z m r d ů, co p r c a j nezletilý manželky, což určitě není charita, ale podle Vás je to ekologie, protože to není elektromobil. Jako druhý máme v rodině starý Leaf celý z Japonska a doma jde z ruky do ruky, protože tu naftu není nikdo ochotný kupovat.

  9. Lze to říci krátce. Pokud máme možnost volit své zástupce tam či onde, proč tak tedy nečiníme ? Nelíbí se nám takové směřování, dobrá, proč nejdem k volbám a nehodíme to těm racionálněji uvažujícím zástupcům lidu potažmo politikům, kteří by se měli svým voličům, kteří je de facto velmi dobře živí, zodpovídat.
    To že v Bruselu to vypadá jako by tam soutěžili o to, kdo vymyslí ještě větší ptákovinu, než-li ti předcházející ještě neznamená, že se to nemůže jedno krásného dne také urychleně změnit.

    1. Naprostý souhlas, problém je v tom že před volbami se takto zásadně nikdo nevyjadřoval, ani nic nespecifikoval. Ledva si takového progresivitu zvolíte, okamžitě začne poroučet větru, dešti jelikož má přeci ten mandát od voličů!

    2. Jestli to nebude tím, že není z čeho vybírat a do evropského parlamentu se zástupci přímou volbou nevolí. A i kdyby nějaké Česko mělo výhrady tak ho státy jako Francie a Německo přehlasují a ještě jsou schopny vyhrožovat nějakými sankcemi.
      Proti elektromobilitě nic nemám, ale vadí mi, když mi to někdo podsunuje násilím aniž by měl detailní plán jak to provést. Nejlepší by bylo podpořit v této oblasti výzkum a nechat tomu přirozený vývoj.

    3. Kdyby volby mohly něco změnit,už by je dávno zakázali.Je to jen divadlo pro hlupáky,kteří jsou ochotni uvěřit těm jejich přiblblým žvástům o demokracii.Za minulého režimu bylo podstatně více svobody,než dnes.

    4. Víte že i ti kteří se vám jeví před volbami jako racionálně uvažující se po volbách obrátí (viz tato vláda) a musí se přizpůsobit .
      Jak se říká kdo chce s vlky žíti musí s nimi víti!!!

  10. Václav Tržický

    Elektřina má budoucnost. Ale ne tak, jak nám ji nutí násilím. Jednou se stejně bude muset odejít z ropy na elektřinu, ale jelikož se musí předělat celá infrastruktura sítí na elektřinu, bude to trvat desítky let. A za druhé, musí se vymyslet lepší efektivnější výroba elektřina. A za třetí, stávající baterie jsou k ničemu, je to jenom k napájení autíček pro bohaté. musí se vymyslet lepší uskladnění elektřiny. Rozvody elektřiny se po světě a u nás budovali více jak 100 let. Aby jste mohli nabíjet desetitisíce lidí najednou, musí se vyměnit všechny elektrické rozvody od elektráren až k lidem domů. Vždyť 90% lidí doma nezapne ani svářečku, jak by doma mohli nabíjet auto. A v panelákách mají většinou jenom jednu fázi. VE SVĚTĚ JE ODHADEM ASI 1,5 MILIARDY AUTOMOBILŮ. Tak jak to chtějí ti chytráci řešit.
    Lze už jen dodat, že jenom ve Spojených státech je dnes zhruba 160 tisíc čerpacích stanic, které se starají o zhruba třísetmilionový vozový park. V důsledku toho každá denně vydá v průměru 4 tisíce galonů, tedy 15 142 litrů paliva.
    Denně litrů paliva : 2 422 720 000 litrů paliva! To je opravdu neskutečná obslužnost, která jen umocňuje problémy elektromobilů s dobíjením.

    1. Vlastní zkušenost? Já teda čtyřicetiletou elektriku předělávat nemusel, na nabíjení mi stačí obyčejná zásuvka venku. V kuchyni máme konvici a ta má o 1 kW větší příkon, než nabíječka auta. Ta nabíjí klidně i 14 hodin, když je auto do mrtě a chci ho na 100% a světe div se, nemusím u toho čekat.

  11. Ale jen o elektřině se stále dokola hovoří jako o té bezemisní, čisté… Je to ta jedinná a správná cesta. Benzín a nafta jsou ty špinavé, planetu ohrožující. Tam je to jasné. Nemá proto cenu se pozastavovat nad tím, že ropa se těží a z ní se pak vyrábí palivo. To je ten fosilní hnus na který Brusel plive… Ale lidé nezaslepení, normálně uvažující, připouštějí a poukazují i na rúzné problémy elektromobility. Je zajímavé, že třeba SUV by se údajně měla zrušit, jelikož jsou velká a těžká (tedy nebezpečná) a mají vyšší spotřebu (tedy nehospodárná a ničí více životní prostředí). Zatímco u elektromobilu který je mnohdy težší než velké SUV to nevadí. Výroba elektromobilu je násobně větší ekologickou zátěží než vozidlo s fosilním palivem. Také nevadí. Omezená životnost a kapacita akumulátorů, jejichž výroba a likvidace jsou také velká ekologická zátěž. Nevadí. Výroba elektřiny také není úplně bez emisí. Cena elektřiny (elektřina už dávno není za pár korun), spotřeba elektromobilu (Že má elektromobil nízkou spotřebu?Kdy? Když nemrzne, není vedro, neprší, nejede po dálnici víc jak 110 km/h,… Ani tak ne.), omezený dojezd ( Když nějaký elktromobil ujede na jedno nabití cca 400 km, už je považován za maratonce. A akumulátory stárnou, každý rok se snižuje jejich kapacita a po 8 letech aby jste je vyměnily, nebo spíše celé auto – ekologie v praxi.), nabíjení trvající rozhodně déle než tankování nafty či benzínu… To vše také nevadí. To a mnohé další je realita. Tak v čem je ta výhoda? Okamžitý přenos síly a velké zrychlení? Také ne u všech elektromobilů. Tak co? Nemám problém s tím, nechat se poučit. Já opravdu nějakou pro mne užitečnou výhodu nevidím.

    1. Zdeněk Blahna

      A to ještě nikdo nezmínil fakt,že na celém světě není dostatek mědi
      na rozvody pro nabíječe,aby byla jejich síť minimálně stejně hustá,jako síť
      čerpacích stanic na fosilní paliva.Ta síť bude ale nutná s daleko
      vyšší hustotou,jinak se doprava prakticky zastaví.On je opravdu rozdíl
      v tom,když načerpáte pnou nádrž během pěti minut,nebo musíte
      na nabíječce strávit minimálně dvacet minut,abyste docílili alespoň
      osmdesát procent kapacity akumulátoru.Kdo má čas,ať klidně na nabití čeká,ale nedovedu si představit např.situaci,když třeba někdo čeká
      na dodání tělesného orgánu a převozové vozidlo by muselo kvůli
      nutnosti rychlé přepravy jet na plný výkon a díky tomu by se jeho dojezdová vzdálenost zkrátila třeba na jednu třetinu.Chtělo by to vzít bič a politiky prosazující pouze elektromobilitu z jejich míst vypráskat.

  12. Bez dotací pro elektromobil je to neprodejné a ekonomicky neudržitelné. S ekologií to nemá nic společného. Může to být výhodné pro pár bohatých a firem, když to dotuje ta ostatní většina co nemá a nebude mít milion na elektro výmysl . Kdyby to bylo tak strašně ekologické a chtěl by Brusel chránit planetu tak na tom nebude chtít vydělat jen velký prachy . A nejlepší na tom je, že ta největší dotace jde hlavně z těch našich fosilních aut. Až je všechny zlikvidují nevím kde vemou peníze na provoz nedotovanejch elektroautíček. Hádejte kde !!!?

  13. Je vidět že Evropa si s elektrizaci vše po….re a ostatní kontinenty se nám budou smát. Jelikož celková elektrizace dopravy je utopie která vznikla v chorých mozcích sedících v Bruselu.

  14. Vyváženost pohonu ?
    Jediný rozumný nápad.
    Ať si elektromobilem jezdí kdo chce, ale ať je i jiná alternativa !

    1. Přesně,příklad:Plynová elektrárna vyrobí s nějakou účinností elektřinu a to pošle do terminálu nikoliv beze ztrát..Tam dobijete elektrokrám s hmotností cca 1800 kg vč. 450 kg baterie a ujedete např.250 km.Pokud by se toto množství plynu stlačilo a použilo přímo pro lehčí vůz stejné velikosti tak klasický automobil ujede 500 km při stejných emisích.To spočítaly chytré hlavy..ne moje.

      1. Je zajímavé, že benzín se podle takových elektromobilových haterů bere u pumpy, ale jen elekina se musí vyrobit a mít ztráty.

        1. To nikdo nepopírá, jde spíš o to, otevřít oči neználkům, co si myslí, že elektřina se jen tak prostě zjeví, ne taky se musí vyrobit, stejně jako nafta a benzín, a ne všude to jde čistě.
          Jsou fosilní paliva ekologická zátěž? Rozhodně.
          Je výroba elektřiny ekologická zátěž? Rozhodně.
          Je výroba a udržování auta na fosilní paliva ekologická zátěž? Rozhodně.
          Je výroba a udržování auta na elektřinu ekologická zátěž? Rozhodně, a daleko větší.
          Ať se vyrábějí EV, klidně. Ať si je kupují lidé, co na ně mají a nevadí jim jejich omezení. Ale nediktujte ostatním, v čem mají jezdit, když důvody k diktování jsou nesmysly.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru