Už nemusíte doufat v BMW X7 M, náhradu včera představila Alpina. Ta totiž odhalila největší model v nabídce. Nejnovějším přírůstkem je Alpina XB7 na základech BMW X7 M50i xDrive.

Přečtěte si také:  Tohle není AC Cobra - to jste asi poznali - je to přestavěné BMW Z3. Kit si můžete koupit i vy

Že nejde o BMW X7, ale o Alpinu XB7 poznáte na první pohled, ačkoliv úpravy vzhledu nejsou tradičně nijak zásadní. Velké SUV dostalo vpředu decentně přepracovaný nárazník se spoilerem v typickém tvaru Alpina, který doplňuje standardní nárazník. Upravený je i zadní nárazník, kam nově přišly čtyři koncovky výfuku, po dvou na každé straně. Vpředu, ani vzadu nechybí nápisy „ALPINA“.

V typickém designu jsou kola. Ta, která můžeme vidět na fotkách na autě, jsou typické 20loukoťové disky s průměrem 21 palců. Ta Alpina nabízí v základu, ale připlatit si lze i za větší 23″ disky. Kola jsou obuta do pneumatik 285/45 R21 vpředu i vzadu, respektive 285/35 ZR23 vpředu a 325/30 ZR23 vzadu. Pod koly jsou navíc výkonnější brzdy Brembo s kotouči o rozměrech 395 x 36 mm vpředu a 398 x 28 mm vzadu. Upraveno bylo nastavení vzduchového podvozku s novými tlumiči přímo od Alpiny a upravenou kinematikou náprav. Možnost výškového nastavení zůstala.

A je to potřeba, protože pod kapotou je opravdu výkonný motor. Jde o dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec, jehož výkon byl oproti BMW X7 M50i xDrive zvýšen na 457 kW/621 koní (při 5500 – 6500 ot./min) a točivý moment vzrostl o 50 Nm na výsledných 800 Nm. Ty jsou navíc k dispozici už od 2000 ot./min a vydrží až do 5000 ot./min. Zrychlit z 0 na stovku dokáže toto obří SUV zrychlit za 4,2 sekundy, na dvoustovce je za 14,9 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 290 km/h (obojí platí pro verzi s 21″ disky)!

Otestovali jsme to nejlepší z X3: Alpina XD3 a BMW X3 M Competition

Spotřeba je podle Alpiny rovných 16 litrů ve městě, 9,7 l/100 km mimo město a rovných 12 litrů v kombinovaném režimu. Do 83litrové benzinové nádrže je ale potřeba tankovat minimálně Natural 98.

O přenos výkonu na silnici se stará standardní pohon všech čtyř kol xDrive, kam se od motoru přenáší skrze osmistupňovou převodovku ZF. Ta ale byla upravena a dostala i systém ALPINA SWITCH-TRONIC, jenž si dokáže lépe poradit s obrovským točivým momentem. Mezi zadními koly je nově elektronicky řízený samosvorný diferenciál. Čtvrt míle s pevným startem i díky tomu Alpina XB7 zvládne za působivých 12.6 sekundy. A to i přesto, že auto váží 2655 kilogramů. Mimochodem natáčecí zadní náprava zůstala.

Výbava pro Alpinu XB7 bude prakticky stejná jako ta pro BMW X7. V nabídce tak bude v šestimístné nebo sedmimístné verzi, chybět nebude ani soft-close zavírání dveří, případně jakákoliv možnost barvy laku i vnitřního čalounění kůží, ale i Alcantarou a podobně.

Přečtěte si také:  Test BMW 118d (2020)

Objednávky jsou již otevřeny, první auta se k zákazníkům dostanou už letos v září.