test-1969-ford-mustang-mach-1- (37)

Allianz nabízí povinné ručení s cenou podle počtu najetých kilometrů. Pokud najedete méně, sleví vám více

Autor: Tisková zpráva - Foto: Pavel Srp - 13. 5. 2020


Povinné ručení od Allianz podle ujetých kilometrů dvojnásob oceňují mnozí motoristé zejména od doby, kdy kvůli karanténě nebo Home Office s autem jezdí jenom minimálně, někteří dokonce vůbec. Zcela neplánovaná pauza se jim totiž vrátí v uspořeném pojištění.

„U Allianz pojišťovny platí klienti své autopojištění podle toho, kolik ujedou kilometrů. Kdo jezdí málo, platí málo. A kdo jezdí hodně a v rizikovém prostředí tráví denně dlouhé hodiny, ten za krytí většího rizika zaplatí o něco víc. To je férový přístup. Navíc s tím není spojené žádné sledovací zařízení ve voze, stačí pouze jednou ročně fotka tachometru,“ říká ředitelka autopojištění Allianz pojišťovny Veronika Hašplová.

Na co si dát pozor u havarijního pojištění?

Pojištění podle ujetých kilometrů už má v Allianz přes 280 tisíc nových klientů. Pokud řidič jezdí málo, platí nižší sazbu pojistného, jelikož se míra jeho rizika snižuje. Motoristé tak šetří a Allianz touto cestou získává stabilní kmen klientů, kteří způsobují méně pojistných událostí. Pokud lidé nejezdí příliš často, nebo kvůli koronaviru dokonce vůbec, je logické, že ani nemají tolik šancí způsobovat škody sobě ani ostatním.

„Zhruba šedesát procent českých motoristů najezdí do patnácti tisíc kilometrů ročně a právě ti s povinným ručením, počítaným podle kilometrů a nikoliv paušálně, nejvíce ušetří,“ vysvětluje Hašplová. Parametr o počtu najetých kilometrů je pro Allianz zcela klíčovou hodnotou, která spravedlivě ovlivňuje cenu povinného ručení. Daleko více než věk, bydliště nebo údaje o voze.

Nejnižší tarifní pásmo pro povinné ručení, ale i havarijní pojištění, začíná už na pěti tisících kilometrech a stoupá až do hodnoty 25 tisíc. Zde horní hranice končí a pojišťovna již nerozlišuje, zda motorista najede 26 nebo třeba 60 tisíc kilometrů za rok. Motorista při sjednání pojistky nahlásí počáteční stav tachometru a odhadne počet kilometrů, který najezdí za celý rok. Podle toho se pak dostane do příslušného cenového pásma. Na konci pojistného období, tedy po roce, pošle pojišťovně aktuální fotku tachometru, což je informace o skutečně najetých kilometrech a dojde k vyúčtování.

„Pokud se klient trefí, v dalším roce se výše slevy nemění. Najede-li méně, než byl jeho odhad, v ceně na další rok se zohlední přeplatek i vyšší sleva za méně ujetých kilometrů. Když naopak najezdí více, uhradí doplatek,“ říká Hašplová.

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru