Alfa Romeo znovu otevírá kapitolu speciálních sérií. Po úspěšné edici Intensa přichází Junior ve verzi Sport Speciale pro modelový rok 2026. Navazuje na to nejlepší z historie značky, ale nabízí výbavu a materiály, které dávají smysl i v každodenním provozu. Podobnou filozofii už značka představila i u modernizovaného modelu Tonale, který nedávno také ukázala.
Design kompaktního Junioru působí sebejistě a čistě. Vizuální základ tvoří leskle černý body kit doplněný stříbrnými vsadkami na prazích a náraznících. Spodní partie karoserie chrání specifické prvky s originální povrchovou úpravou. Siluetu završí dvoubarevná 18palcová kola „Fori“ v provedení Matt Miron Diamond Cut, tónovaná zadní okna a na přání kontrastně lakovaná střecha dostupná pro všechny barvy karoserie. O tom, že nejde o tuctový vůz, dává vědět i decentní znak „Sport Speciale“.
Přečtěte si také:
Kokpit, kde se dá žít i řídit
Interiér sází na hmatovou kvalitu a pečlivé zpracování. Vyhřívaná sedadla s elektrickým nastavením jsou čalouněna perforovanou Alcantarou se světlou vsadkou v opěradle a ledovými dekory na předních sedadlech. Stejný materiál najdete na palubní desce, středovém tunelu i dveřích. Volant kombinuje kůži a Alcantaru s kontrastním prošíváním, hliníkové pedály a opěrka pro levou nohu řidiče podtrhují řízení jako činnost, ne jen přesun. Atmosféru dotváří ambientní osvětlení a podsvícené prošívání i logo na přístrojové desce.
Kdo chce víc technologie, sáhne po paketu Techno. Ten přidává asistovanou jízdu úrovně 2 s adaptivním tempomatem, udržováním vzdálenosti a vedením v jízdním pruhu. Ve výbavě jsou i LED Matrix světlomety a navigace s integrovaným TSI, která je u verze Q4 standardem. Pro manévrování slouží 180° zadní kamera a parkovací senzory s pokrytím 360°. Praktické je bezdotykové otevírání víka zavazadelníku, bezdrátové nabíjení telefonu, elektricky sklopná zrcátka s detekcí mrtvého úhlu, automaticky zatmavitelné vnitřní zpětné zrcátko, šestireproduktorové audio a USB porty vpředu i vzadu. Zavazadelník lze uspořádat pomocí sady Cargo Flex Kit. Na přání je panoramatické střešní okno, pro chladnější trhy také vyhřívané čelní sklo.
Přečtěte si také:
Nabídka pohonů cílí na různé potřeby. K dispozici je hybrid s předním pohonem a výkonem 145 koní, stejně silný hybrid Q4 s pohonem všech kol a také plně elektrická verze se 156 koňmi. U elektromobilu je palubní střídavá nabíječka dimenzována až na 11 kW. Hybridní varianty mají standardně páčky pod volantem pro bezprostřednější volbu převodových stupňů. V součtu jde o kompaktní vůz se zřetelným charakterem, který dává sportovnímu ladění civilní rozměr a nepřikrášluje realitu přepjatým marketingem.
Zájemci v Česku by měli zbystřit na konci roku. Otevření objednávek je plánováno na 4. čtvrtletí 2025.
🚗 Nové autopojištění za 2 minuty
Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.
⚡ Spočítat pojištěníBez registrace • Okamžitý výsledek
















