Jsou automobily, na které tuning až tak úplně nepatří. Každý má tuto hranici nastavenou jinak a proto nechám rozhodnutí, jestli by nová Audi A8 měla být upravována, na každém z vás. Nicméně pojďme se podívat, jak se tohoto úkolů zhostili německý úpravce ABT Sportsline.
Audi A8 brázdí i české silnice v poměrně hojném počtu. Pokud však nechcete zapadnout do šedi tmavých laků a svou Audi řídíte sami, možná byste se rádi odlišili. ABT nabízí pro model A8 novou spodní část předního nárazníku, boční prahy, výraznější koncovky výfuku a kola o rozměrech 18″ až 21″. Úpravy, které se drží při zemi, což je jedině dobře. Nějaké falešné karbonové vdechy a výdechy bychom asi rozdýchávali těžko :)
Co ale ostatní nevidí, je instalace performance balíčku pro zvýšení výkonu. Například z motoru 4.0 TFSI, který v základu nabízí 320 kW a 600 Nm, se podařilo vydolovat 397 kW a 720 Nm. Ani vznětová odnož nezůstane stát bokem, základní turbodiesel 3.0 TDI (190 kW a 580 Nm), je po úpravě k dispozici se 221 kW a 640 Nm, nebo osmiválcová jednotka o objemu 4,2 litru (283 kW a 850 Nm) dostává točivý moment 920 Nm a výkon 316 kW.