tankovani-cerpaci-stanice-palivo-bmw-m5

Byla to jen otázka času, kdy se ze zvýhodňování elektromobility přesune systém naopak na zdaňování a zdražování fosilních paliv. A ta situace už je tady, protože v Rakousku chystají daňovou reformu. Její součástí bude i nová ekologická daň z CO2, která se bude vztahovat právě na paliva.

Jak přibývá registrací elektromobilů, začínají se všechny možné státní podpory hodně prodražovat. A to je samozřejmě špatně, takže je potřeba to nějak vyřešit. Nabízí se právě naopak zdražování pro auta se spalovacím motorem a palivo, které ke své jízdě každý vůz s motorem s vnitřním spalováním potřebuje, je nejjednodušší.

Přečtěte si také:  Na západě už se řidičům elektromobily ve srovnání s konvenčními auty vyplatí, u nás se tomu blížíme

Rakouská vláda začátkem října totiž oznámila, že má v plánu zavést od prvního 1. července 2022 novou daň z emisí CO2. Díky tomu by mělo Rakousko do roku 2025 získat až 18 miliard eur. Daň má být zpočátku stanovena na 30 eur za jednu tunu emisí CO2, přičemž se má postupně zvyšovat až na 55 eur. Kvůli tomu by cena paliv měla přímo úměrně stoupat. Zpočátku to bude 6 centů.

Aktivisté chtějí v Evropě absolutní zákaz reklam na fosilní paliva

Rakouská vláda ale zároveň toto zdražení pohonných hmot obyvatelům kompenzuje prostřednictvím každoročního „daňového bonusu“. Ten bude ve výši 100 eur pro obyvatele měst a dokonce 200 eur pro obyvatele venkova – ti totiž nemají takovou možnost využívat ekologičtější hromadnou dopravu. Tento bonus bude možné uplatnit i na děti, ovšem v poloviční výši, ale na děti budou zvýšeny příspěvky z 1500 na 2000 eur ročně.

Chystají se i změny pro firmy, kterým bude v roce 2025 snížena daň z příjmu ze současných 25 % na na 23 %. A kde na to chce Rakousko vzít? Jedním příjmem bude právě ekologická daň z emisí CO2, tou další pak výrazné snížení úlev na zdravotním pojištění pro málo vydělávající občany.

Přečtěte si také:  Natankovali jste do auta špatné palivo? Hlavní je nestartovat

Co se paliva týká, proběhne i další změna. Zatím si v Rakousku můžete natankovat benzin s označením E5, tedy pouze s 5% podílem etanolu. Tamější ministryně životního prostředí Elisabeth Köstingerová ale chce podíl zvýšit na 10%, tedy změnit označení benzinu na E10. I to má přispět kvůli spalování vyššího podílu etanolu ke snížení vypouštěných emisí CO2.

186 komentáře

  1. Je to jen o penězích. Kolik jich spadne do kasy daného státu. Už vidím vládu jak své luxusní a rychlé vozy mění za elektromobil. Z Prahy do Brna 2x dobít a cestou není kde. Nebo třeba je, ale toho času co by premiér strávil u mekáče… Již neví co by… Tam nahoře je jim to stejně buřt jako nám, ale prachy jsou prachy… A teď mě ukamenujte..

  2. Takza když vám stát dani výplatu, tak mu budete tleskat, ale když si tech100 miliard vezme na dani z benzinu, tak je to zeleno zlo?Kdy už přestanou lidi tendle jantarsky „argument“ používat? To si jako fakt myslíte, ze když vám stát nechá levnější benzin, tak si ty peníze nevezme někde jinde? S tímhle myšlením není divu, ze zaměstnanci musí posílat státu skoro půlku výplaty. Když už danit, tak to, co škodí a ne lidskou práci, která ten systém drží při životě a posouvá do předu, vy jelimani.

    • Daň( dph + spotřební) na benzín a naftu už platíš!!!! A kde stát vezme peníze až budeš dřepět v elektromobilu? Zavede spotřební daň na elektřinu, nebo budeš platit kilometry a objem peněz nastaví,aby vybrali stejně jako z fosilu.

      • Jirko…bože…to je snad jasný, ne, základku tu maji počítám vsichni. Říkám jen tolik, ze buďto můžeme vic danit to, co škodí nebo to, co pomáhá. Já jsem pro tu první možnost. Tady se všichni čerti, jako by dalsi daněni benzinu bylo zákazem spalovacích motoru. Ve skutečnosti to je jedinou reálnou alternativou, díky ktery se lze jejich planovanymu zákazu vyhnout. Stát prostě určitý objem peněz vybrat potřebuje a o co víc si vezme na ekodanich o to min si vezme jinde. A pokud bude prace danena víc než benzin, tabak nebo alkohol, tak je to v principu špatně.

  3. Co napsat na idiotsky green deal? Vse a vsem se jen zdrazi. To bude revu za rok ci dva roky. Rohlik za 15-20kc,chleba za 150-180kc,mleko za 120kc.a budem tam kde je indie, pakystan, syrie a mnoho dalsich statu kde se zdrazuje ze dne na den.

  4. no jak ty daně zavedou i v číně a následně v africe a v euroasii, OK….. je třeba zastavit pokrok tam, kde by se chtěli mít dobře jako já ve vyspělé Evropě…. Díky že je potrestáte aby již neotevírali 2 elektrárny na uhlí týdně…. Opravdu děkuji, jo a když tak mi piště jak jste dopadli 😀 čest vaší práci a zdravím vás všechny Jiří

    • pane Jiří, líp bych to nenapsal… V Evropě se můj vkus snaží až moc – prej kvůli klimatu – to je snad celosvětové ne? Takže mi se tady po**** z elektro krabiček a zbytek světa…

  5. Mě by zajímalo, jestli bude i policie, hasiči a záchranka jezdit na elektřinu? Jinak EU je mor který se pomalu šíří Evropou a nakonec ji i zničí.

  6. Vždyť za to platěj výrobci už při prodeji nového auta. Tak co ještě vymejšlej? Jde o to z lidí vytahat peníze a né něco na ekologii..

    • Přesně myslím si že EU dochází prachy na jejich nesmislene dotační programy tak hledá kde brát a o CO2 jim vůbec nejde. Kdyby jim o to šlo tak budou tlačit na Indii a Čínu. O to co to snížíme u nás to oni navíší. A co letadla do nich nikdo nejde přitom je to právě to co je nejhorší. Prostě biznis.

    • A tu elektřinu dostaneme jak. Někde se musí vyrobit. A příklad 70%aut na elektřinu budu potřeba navýšit výrobu na 550%. Hm to bude elektřina těžce na pořadí.

      • Rozhodně nejsem zastánce elektromobility, alespoň ne ve stádiu, jaká je teď, ale váš argument o 550% jste si někde vycucal z prstu. Kdyby bylo 100% aut Elektro (asi 6 100 000), tak bude jejich roční spotřeba cca 22TWh, což je přibližně 23% spotřeby ČR. Když už musíte něco hanit, tak používejte alespoň ten internet na něco jiného než na psaní komentářů, jinak budete vypadat za hlupáka.

      • Hlavně má elektřina při přenosu ze zdroje ke spotřebiteli docela slušné ztráty ( přenosová soustava ) . To mi taky 2x ekologické nepřijde !

    • Všechno je o tom, že někdo vydělá… Jsem četl nějaký článek o množství CO2 – když tehdy na Islandu bouchla ta sopka a byl stop letecké dopravě – ( už si nevybavuju přesné čísla ale) co vypustila sopka se rovnalo asi za 8-10 let provozu aut na euro 1 v celé Evropě 😀 pokud má někdo přesnější paměť klidně mě opravte 🙂

      • Jednoduchá řešení existují a vyplatí se je hledat. Když je někdo hysterickÿ, dostane facku a je po hysterii. Když vás někdo ohrožuje, stačí střelit ho do hlavy a je po ohrožování. A když nás, občany, bude vláda příliš tisknout, může se lehce stát, že dojde k převratu, ale už nebude sametový. Já sám mám podlomené zdraví, nemám rodinu a tedy ani mnoho co ztratit. A klidně se přidám k případným protivládním a protiunijním teroristům, kteří se nutně objeví, jakmile životní úroveň obyvatelstva vinou komplotu jménem Green Deal, značně poklesne. Je tolik způsobů, jak mohou podobně smýšlející lidé případně začít státu a jeho vládě velmi škodit, že si to ani nedovedete představit. A nemusí to být bezpodmínečně spojeno se ztrátami na životech…

        • Tak ty asi nebudeš nejostřejší tužka v penále 😕 nedivím se že nemáš rodinu když máš takovéhle názory…beztak ti to kecá jen v hospodě …..tak zalez

          • Zato ty budeš maximálně guma v penále…bez vlastní invence, schopný jenom papouškovat staré otřepané fráze a pro kterého by byla nějaká vlastní myšlenka smrtelným nebezpečím…ty jedna „nejostřejší tužko.“

          • Pan neni žádná tužka, pan je kružítko s pořádaným břitem, konečně Čech co má odvahu a hned nato zpochybňovac, zřejmě prdelolezec.

        • Jednodušší lidé hledají jednoduchá řešení!!! Ty budeš nejspíš hodně jednoduchý, když neovládáš svoje emoce a uchyluješ se v myšlenkám k terorismu.
          Rozumnější lidé chodí k volbám a že to vždycky nedopadne ke spokojenosti všech to je snad jasné.
          Jak vidíš, tak u nás jsi v menšině, tak klidní emoce!

        • Honzíku, je to tak… když už někomu seberou vše, tak když nemá nic – nemá co ztratit – rozumím chápu a věřím, že se přidají i Ti bohatší, kteří třeba rodinu mají a chtějí za ni bojovat – pro její budoucnost 🙂

    • Hlavně to musíme začít snižovat elektromobilama, které mají větší uhlíkovou stopu než naftak, protože aby byl zelený….teda aspoň stejně zelený jako ten diesel, tak by musel vydržet minimálně 160000 kilometrů a tomu doufám nevěří ani ten největší ekoaktivista, že by Tesla, nebo napodobeniny od VW, nebo vlastně jakýkoliv elektromobil vydržel víc než 100000 bez nových baterií. A sme u toho že ty nový baterky musejí zase ujet aspon 160k aby se vyrovnali dieselu. Takže jen tak dál a za chvíli budem všichni jezdit na kolech….. přesně takový je jejich záměr. Bohatým elektrokřumply a chudým kola, vlaky a autobusy. Přesně jako to bylo dřív. Takže každému super ekologovi doporučuji najít si aspoň pár fotek jak vypadá vaše eko těžba lithia a jiných surovin na auta, které nemají vůbec žádný smysl. A už vůbec ne ten ekologický. Prosím nebuďte ovce a najděte si aspoň ty lithiove doly, a pak sem napište že je to lepší než vrt uprostřed moře. PS: neútočim na ekology, pouze tvrdím že elektromobilita nemá s ekologii nic společného. Je to pouze součást plánu.

      • Milý pane Smolo. Je mi jasné, že jste zdatný petrolhead, ale dovolte abych Vám něco málo objasnil:
        1. Elektromobily Tesla jsou zde již více jak 10 let. Před několika dny se zkoumalo, jak jsou na tom tyto elektromobily z roku 2012. Průměrný nájezd je cca 320 000 km
        2. S ohledem na tento průměrný nájezd se jistě ptáte na ztrátu kapacity baterie. No je to okolo 7 % (a baterie se neměnila).
        Takže Vaše závěry, které jsou vycucané z prstu, zde prosím nešiřte. Zkuste si o tom také něco málo přečíst. Děkuji za pochopení.

      • Přesně tak to je. Mám to vyzkoušené.A panu Hobitovi a dalším s podobným názorem bych přál výlet tím elektromobilem z roku 2012 do místa vzdáleného jenom 100km s celou rodinou v mrazu -15 . Pak by nám mohl vyprávět jaký měli jízdní komfort-například jakou měli teplotu v interiéru,kde tam pak hledali u obchoďáku volnou nabíječku a kolik hodin se ten krupl nabíjel v tomoto mrazu aby bylo možno s tou několik let starou vyčíchlou byterií zariskovat a vydat se na zpáteční cestu-jestli to ta baterie vůbec dá.A pak bys nám vyprávěl jak byla tvoje stará a děti z toho výletu nadšený-když tam musely šest hodin a v půli cesty se muselo vypnout topení,protože s baterkou to začalo vypadat bledě.Určitě by křičeli že chtějí zas….

  7. Diskuze vcelku zajímavá, a jestlipak víte, že při prodeji obyčejné autobaterie se už účtuje olověná přirážka která je nevím přesně ale asi 10-12%. Ta se připočítává k základní ceně.

  8. Teď byly volby. Když zvolíte eurohujery, tak teď nebulte. Kdejakej neschopnej mentál si nechá nahoukat, že za jeho neschopnost může Babiš a teď bude proklínat Fialu. Nějaká Pekarová apod. sami nevědí co a jak, tak budou posluhovat EU do roztrhání těla. ODS si bude pokračovat ve svých velká domů a ostatní noví blbečci budou kejvat a tleskat EU víc jak korejci Kimovi.

  9. Neekologicky zlikvydovatelné baterie v elektromobilech jsou srovnatelné s trabantem, také nejde…. a také je to úplně stejná blbost jako od soudruhů z východního bloku Berlína…
    Takže milí soudruzi v eu a komise eu , jděte do hajzlu!!!

      • Danel. Trochu odbočím. Hrál se fotbal Anglie – Maďarsko a domácí diváci fandili Maďarským fanouškům kteří mlátili Londýnské policajty kteří zbaběle utekli. Jasný důkaz diktatury všude v Evropě.

      • To že krytyzují EU neznamená že chtějí být členy nějakých ruských spolků ale tohle negramoti jako ty kteří musí lézt do análních otvorů buť směrem na východ nebo na západ nikdy nepochopí

      • Je krásné jak tu borka řve zelená do toho budeme mít Elektro auta ale ta zasraná baterka je taky celkem odpad a jaký je rozdíl jestli mám výfuk z kterého kouří na autě nebo o x km dál kde je jaderná elektrárna z které se ty sračky zahrabou do země viděl jsem likvidaci větrné elektrárny a byla celkem jednoduchá jen se to rozebralo a pohřbilo takže ano zelená do toho kurvíte planetu téměř stejně 🙃 a když jste u fosilních paliv tak co třeba letadla to je v pořádku tím vy eko čuraci létáte k protestům do jiných zemí to je také v pořádku (ani píšu jak nevychovaný kokot ale upřímně viděl jsem co ekologie dokázala zkurvit co se schovává za tím jak někomu pomůžete a za rohem děláte poděl akorát proto jsem přestal řvát zelená do toho )

    • Myško pochopil bych kdyby celý svět řešil CO2. Ale to že chce celý svět zachránit Evropská unie mi přijde stupidní. Kde řeší jinde CO2 v Číně? Indii? Americe? určitě ne. Je to zase a jenom jak nás připravit o peníze.

      • přesně jezdil jsem léta po mořích a také viděl ty sajrajty co pouští do ovzduší a do vody Čína,Indie,Rusko,Francie atd letadla.lodě to Eu nevyřeší je to pouze a zase boj o koryta a především peníze elektromobilita v tomto případě je pouze fraška a bič na lidi,ovšem ty obyčejné pracující lidi ostatní je výsměch

  10. Já osobně najedu ročně 10000 km a při průměrné produkci CO2 na km 150 g . Takže mi vychází že tu jednu tunu vyprodukuju po ujetí 6666 km což mi trvá cca 2/3 roku a za to připlatit 30 euro tj. 900 kč , to člověk při dnešních brutálních cenách benzínu pomalu ani nepozná. Řekl bych že my všichni už teď oproti loňsku připlácíme na ujetí těch 6666 km podstatně víc i bez nějaké takovéhle daně. Nehájím to , je to systémově špatně, protože bychom měli jít cestou toho že tu ekologickou reformu zaplatí stát, nikoli občané formou nějakých rostoucích daní . Jen říkám že takhle nastavené zdanění nebude mít na rozhodnutí občana vzdát se spalovacího motoru žádný vliv, protože ta výše té daně je v celkové ceně benzínu plácnutí do vody. Jen doufám že se to bude vztahovat i na kamiony a nedostanou nějakou úlevu. Konečně by se tak vytvořil nějaký tlak na využívání železniční nákladní dopravy a uvolnění silnic od těhle kolosů, které jen ohrožují ostatní a blokují silnice

    • Zaplatí stát a nikoli občané ? Copak je stát nějaká paní ze sousedství občanů ? Stát jsme my. Pokud něco zaplatí stát, tak to zaplatíme my. Bohužel dnešní doba tento základní fakt naprosto popřela. Nikdo se neptá jedné skupiny občanů, zda chtějí zaplatit druhé skupině občanů to či ono. Stát se chová jako letadlo (pyramidové podvody, Ponzio schéma).

    • Ono jde taky o to, že toto je jen začátek. Ta daň bude stále větší, až nakonec lidem auta vezmou úplně. Elektromobilita nikdy nemůže nahradit dnešní auta jedna ku jedné . Už teď hrozí každou chvíli nějaký blackout. Je to jen kouřová clona. To přece musí každý vidět. Jediná možnost, pryč z EU ať to stojí co to stojí. Svoboda je víc než peníze.

      • V listopadu 1989 jsme chtěli svobodu a ne totalitu z EU. Dnes plně chápu Británii. Čína bude dál plenit svět a kašlat na ekologii a to je v pořádku. Souhlasím s výstupem z EU.

        • Vencovský. Bohužel to si může dovolit Británie jako silný stát po všech stránkách. Ne Česko. I když zdražování je hrůza ale to se zdražuje protože díky migrantům EU docházejí peníze.

          • Můžeme si to dovolit i my jako republika, ale ne sami. S Polskem, Maďarskem a Rakouskem ano. Další věcí je nesmyslná doprava všech komodit a výrobků po celé Evropě tam a zpět. Dříve jsme si byli více méně soběstační. Například nerez ocel se vyráběla v Kladně. A posledních asi patnáct let se vozí ze Španělska z továrny v Algeciras – to je hned vedle Gibraltaru. Jedna cesta do Ostravy do firmy obchodující s touto ocelí je cca. 3500 km. To je přeci strašné. A pak se ocel přeloží a jede na Prahu a na Plzeň.
            Být soběstační by také řešilo nedostatek řidičů.

            • To ale nevrátíš zpět .. nejsou lidi co by v těžkým průmyslu dělali a ani dávno na to nejsou otevřené školy.
              Kdo dnes má kompetenci dělat důlní revize , revize na výbuch atd. ? .. takového člověka těžko seženete.

    • Železnice nemá kapacitu. Bylo by skvělé posílat kamiony napříč Evropou, ale kapacita = čas by neobstály. Už Dávno se pro to mělo v rámci Evropy něco dělat. A proč ne? Protože někdo vydělává na naftě.

  11. Dobrý den,
    a není náhodou už zase čas vyjít do ulic!!! Všichni si jen stěžujem, ale nic pro budoucnost naši a našich dětí neděláme…jen si necháme srát na hlavu!

    • Teď byly volby ..a jak dopadly ?
      Málo komu došlo , že hlavní téma voleb byl grýndýl ☹️
      Tak že občané si už vybrali .. pomalou a bolestnou smrt. Finanční.

    • Moje řeč. Zbavili jsme se závislosti na Sovětském svazu a RVHP a mám takový neblahý pocit, že jsme vlezly do ještě horšího marastu. Soudruzi v rámci zasedání rady RVHP alespoň nediktovali, co máme jíst, v čem máme jezdit, čím budeme topit atd. Nejhorší na tom je to, že pár mých známých a příbuzných kovaných soudruhů toto začátkem 90tých let prorokovalo. Mám pocit, že tohle se svobodou a demokracií má společného pramálo. A nic mě nevykládejte o ekologické potřebě. To považuji za blábol století a výbornou kampaň zastrašování.

      • Soudruzi nediktovali čím se bude jezdit, jen nebylo z čeho vybrat a auta se musela vyrábět horší než ruská. Soudruzi nediktovali co se má jíst, jen něco nebylo.

  12. jestliže přibývají registrace el.aut, proč se nezruší tedy podpory na jejich nákup a budou kvůli tomu buzerovaní ostatní ?

  13. Elektromobilita je největší přešlap EU.

    1. Elektřina nevzniká zeleně, a dlouho nebude
    2. Výroba baterií je naprosto neekologická (zpracování lithia v Číně, kam se plaví trajektem, cesta do Korey, kde se vyrábí baterie – opět trajektem, cesta do Evropy – opět trajektem)
    3. Baterie mají životnost 8 let a nedají se ekologicky zlikvidovat, baterie v průběhu životního cyklu ztrácejí rapidně kapacitu (VW Up 6 % dojezdu ročně)
    4. Elektřina na dobíjení elektromobilů je zelená? 😀
    5. Výstavba nové infrastruktury – dobíjecí stanice budou muset mít třeba 50 stanovišť, stejně tam strávíte klidně 30-60 minut, abyste se někam pohnuli
    6. S rapidně se zdražující cenou energií bude elektromobil pouze pro „bohaté“ (+ nová baterie každých 8 let = Ca 400 000)

    Dalším faktem zůstává, že se celý automotive v rámci dopravního průmyslu podílí na emisích CO2 pouze 15 %. Kvůli tomuto číslu vzniká davová hysterie zelených fanatiků pijících sójové mléko.

    EU nechce uznat, že udělala chybu. Čína, Indie a USA na nějaký Green Deal z vysoka s….

    • Jste hodně optimistický s tou cenou baterie 400 000,- Kč vždyť dnes třeba do Hyundai Kona Elektric stojí nová baterie 1 200 000,- Kč.

      • 1 200 000Kč? Tolik nestojí ani nová Kona, tak to bude asi nějaká blbost ne? Ale i těch 400 táců je totální úlet.

          • Kolikrát lepší menší výběr, než ty sračky které k nám vozí z okolních států. Jsme skládkou EU a jak se všichni hrnou k regálu se slevou. Proč vyvážíme rajčata, jablka na západ a u nás v obchodě rajčata made in Keňa?

        • Ono originální náhradní díl, ať je jakýkoli, stojí násobně víc, než je jeho cena do prvovýroby. To ještě nevíte? A druhovýroba u těchto baterií je utopie.

        • Samurraj – ne není to blbost dávali to na Auto.CZ s vaculíkem myslím , nová Hnůj Kona byla cena cca1200000kč zaleží na výbavě samozřejmě , a baterie celá nová stojí nějakýho 1100000kč , ale jde měnit i po člankách , články jsou 3 , takže 1100000/3 , takže pokud neodejde celá baterie ale pouze jeden článek bude vás to stát 350-400tisíc kč a to se vyplatí . 😀

    • Co bod to lež.
      Nic jiného nemáte a jen tu stále dokola opakujete lži které kdybyste použil to co vám vyrostlo na krku tak byste vědět že to není pravda.
      Nemá cenu ani psát proč, protože stačí si nějaký elektromobil půjčit a 14 dní v něm jezdit abyste pochopil že všechno o čem píšete jsou jen sprostý lži.
      Ale to by neuděláte protože jste elektromobil nikdy neviděl jen jste si na novinkách přečetl jaké je to zlo a dál papouškujete ty stejné lži.

  14. Nejvíc mě štve že tito environmentalisté klidně obchodují s bitcoiny, které jsou vytěženy s ohromným množstvím energie. A tato energie na těžbu není zelená. A produkt je jen virtuální.
    Zato když se chci autem dostat do práce tak za to budu buzerovaný.

      • Nemá, jsou to podobné lži jako o baterii do elektromobilu, která se po 8 letech musí vyměnit, nebo o tom že v pasivním domě se nedají otevírat okna atd.
        Stejná demagogie, kterou stále dokola papouškují lidi jako vy co o dané věci nemají ani páru, nikdy tu věc neviděli, nikdy například neřídili elektromobil, ani nevlastní Bitcoin.
        Ale na stoprocentně vědí že je to zlý a ničí planetu.

        Vůbec je ani nenapadne například zahodit svůj mobil, protože nechápou, neumí vypočítat ani 1 + 1 že základní školy.
        V mobilu je podobná baterie jako v elektromobilech a když někdo říká že je baterie do elektromobilu špatná tak proč pak používá mobil, notebook, tablet. Je to sobecký.

        Stačí si vypočítat kapacitu mobilních telefonů na celém světě a porovnat ji s kapacitou baterii na celém světě v elektromobilech.
        A hned vám to bude jasný jak je to sobecký.
        Malá nápověda: jen za 1 jediný rok se na světě prodá 1,5 mld mobilních telefonů, jeden mobil má kapacitu cca 0,011 kWh.
        Mobilní telefony se prodávají už přes 10 let.
        Plus přidejte baterie v noteboocích, tabletech a v ostatních mobilních zařízeních.
        Elektromobily se prodávají cca 3 roky průměrné se dá počítat kapacita baterie 50 kWh

        Jestli umíte násobit tak už víte že za rozvoj baterii nemůžou elektromobily, ale mobilní zařízení jakého kolo druhu.
        Ale všichni nasávají na auta hlavně že to pak píšou na mobilu, nebo notebooku….
        Jak říkám sobecký…

        • hobite ty jsi dobrý šimako , asi jsi nikdy nevlastnil mobil nebo notebook , protože pak by jsi netvrdil že po 10 letech ta baterie vydrží jako nová , ale když vidím co píšeš tak takhle zelený mozek nemá cenu ani zkoušet zachránit , žij si dál v tom svým bludu a pak nebreč až tvoje teorie narazí .. tak jako EU a jejich idiocie ..

    • Těžba bitcoinu je zelenější než si myslíte, otázkou je jestli ta spotřeba energie je smysluplná. Potřebujeme mít svobodné peníze, které nám nikdo nevezme?

      • Mě bitcoiny nic neříkají, já vnímám to, že chybí ruce, které by uměli a chtěli dělat Nějaká virtuální měna národ neuživí, nábytek nebo ledničku nevyrobí, inovaci nevymyslí.

  15. Ja to říkám už mnoho měsíců, možná i let: green deal je ekonomická sebevražda evropy, a podobné kroky jako zavádí Rakousko, Holansko a další to jen urychlí. Bohužel. Za pár let do evropy nebudou chtít ani migranti, protože v jejich středověku bude lépe. 🙁

    • Název článku je sice zavádějící, ale o úplně stejné dani uvažují také Němci a vůbec si nedělám iluzi z toho, jakým způsobem budeme díru v rozpočtu látat u nás…

  16. Kdy už konečně někdo řekne,že ty slavné baterky nejdou zrecyklovat na původní komponenty ze kterých je vyrobena.Takže kde je daň za odpady které nejdou odstranit.Takže celá elektromobilita je dost velký podvod a problém.

  17. Pitomci to tohle schvalují si asi neuvědomují, že veškeré žrádlo co žerou mají jen a pouze díky strojům co jsou na naftu/benzín. Od zemědělských mašin, po dopravu do obchodů. Jsem zvědav jak budou čumět, až si pujdou koupit rohlík který bude stát 15,- a to bude v akci.

  18. Co si lidé zvolí,to také mají.Myslet se má dříve,než se začne konat.V našem případě opět stačila Kubiceho zpráva č.2.Stejně jako před lety vyšla těsně před volbami a stačilo to opět na zvolení ODS,jako tenkrát.Jen nechápu lidi,že si včas nevzpomenou na slova Topolánka před volbami,cituji: kdyby lidé věděli,co chceme udělat,tak by nás nevolili.Konec citace.Z toho pak vyplývají další zelené problémy,které ekoteroristé vymýšlejí ve velkém.Občané mlčí a nadávají pouze na netu.Já to zachraňovat nebudu.Svoji budoucnost mám už za sebou.

  19. To je vyhánění čerta ďáblem. Při tomhle počtu lidí = aut je to prostě neúnosné. Takže vůbec žádná OSOBNÍ auta, ať jezdí na cokoli. Likvidační zdanění by byl dobrý začátek. Doprava jedině hromadná – veřejná, samozřejmě lepší a hustší než je teď – to je jediná cesta.

  20. Musí se něco udělat ohledně naší planety a začít ji šetřit ale tutim způsobem pudem všichni do hajzlu. Když to budou mít Rakušáci, u nás to bude co nevidět taky. Bohužel, celý šílenství kolem zelené energie je jen způsob jak z lidí vydojit co se dá. Zas..ná Unie.

  21. Aktivistům vypnout veškerou elektroniku, zakázat cestovat veškerou dopravou, zakázat topit.svítit a chodit do všech obchodů. JE TO NEEKOLOGICKÉ. Když chcou mít středověk tak proč jim ho nedát.

  22. Doporučuji všem,kteří nevlastní zbrojní průkaz si jej opatřit a po nákupu patřičné zbraně být ve střehu….hlavně si dobýt ztracenou hrdost.

  23. Jo, a na ilustračním obrázku je naschvál je něco jako M5 E90, perfektní auto se supr motorem, jako příklad čeho? Jak zde všichni píší, je třeba to utnout včas. Jinak bude muset opět poskok EU začít
    dopravovat Ruslanem několik tisíc párů bot nebo vyřazených kol z Asie. Samo, že se na to každý už těší.

  24. I kdyby zmanipulovaná většina souhlasila s cestou do středověku a bídy, tak by se měla najít odhodlaná kvalifikovaná menšina, která tohle šílenství zvrátí jakýmikoliv prostředky. Tohle maoistické CO2 magoření, povede k obdobným výsledků jako Velký skok pod vedením Maa, nebo Polpotovy experimenty v Kambodži, toho zastavila až ozbrojená intervence od sousedů. Měli by jsem si naše vůdce srovnat dříve, než se nám pod okny bude zase prohánět ruské vojsko.

  25. Nojo, jiná doba host vyhazuje vrchního….bohužel ubývá lidí, kteří zažili oba režimy, kdo dokáže porovnat dobu před šaškárnou – pardon – revolucí 🙂 se současností. Mladší se kvůli debilní dovolený u moře nechají klidně naočkovat čímkoli, hlavně aby se mohli potom na sociálkách chlubit fotkama od někud. Atom je špatně, uhlí je špatně, ropa je špatně…. EU vychcípe na zelené šílenství. Jak smutné.

  26. A to mám začít třít ocasem ebonitovou tyč? Kde, chytráci zelení, vezmou tolik elektřiny na el. auta. Atom nechtějí, uhlí a plyn taky, vítr stále nefouká a slunce svítí tak akorát v létě a v zimě občas. Leda, že by ho z léta napytlovali….

  27. ŘEŠÍM DILEMA, ZDA JE LEPŠÍ UMŘÍT HLADY V PŘÍJEMNĚ VYTOPENÉM OBYDLÍ, NEBO V TOMTÉŽ OBYDLÍ OVŠEM NEVYTOPENÉM PŘÍJEMNĚ NAJEZENÝ ZMRZNOUT?

      • Cert vem, ze jich je miliarda, takze to, co oni udelaji za den se nam nepovede za rok. Ale hlavne ze mate debilni argument. I kdyby.to byla pravda, tak pri 10 milionech ro proste nijak nepomuze, kdyz my tady budeme.chcipat zimou a hlady. Mimochodem, v Cine, Indii dochazi uhli. Maji tam blaclouty a vubec srandu. Tato zima bude drsna a myslim ze minimalne jeden blackout prijde i sem. A vlastne proc ne. At lide pochopi, kam nas tahnou zeleni a jejich poskokove. Zatim se vse da zachranit. Ale za 2 roky uz ne. Takze, verim, ze zima bude od listopadu do dubna, trvale mrazy, bezvetri a bez slunce. A pak se ukaze…

    • Čína a USA mají fosilní zdroje, a moc se s ostatními nehodlají dělit. Na rozdíl od Vás, který má kiliš.

    • Volby jsou už předem daný, tak jako sametka byla už půl roku předem domluvená !!!
      Kdyby volby mohli něco změnit, tak je už dávno zakázali !!!

    • Nějak nerozumím výrazu „nebudeme vejít“. To je nějaká bruselská magořina? Nebo jenom nový výraz novodobé češtiny? Nebo jenom autor neumí česky?

      • čemu nerozumíš. Budoucí čas nevejdeme se… nevím, odkud pisatel je, ale já tomu rozumím. A je to hodně starý výraz (mě už je 50+). Pro zajímavost: jaký je budoucí čas „nevejdeme se“??? pouč mě.

      • Neekologicky zlikvydovatelné baterie v elektromobilech jsou srovnatelné s trabantem, také nejde…. a také je to úplně stejná blbost jako od soudruhů z východního bloku Berlína…
        Takže milí soudruzi v eu a komise eu , jděte do hajzlu!!!

        • Doufám že tam jdeš taky, protože tohle jsi určitě napsal na mobilu, který má stejnou tu tvoji zlou baterii, takže bys měl buď vyhodit všechny svoje mobilní zařízení jako mobily, notebooky a tablety. A pár příspěvky na starém mechanickém psacím stroji.
          Mobil má kapacitu baterie 0,011 kWh krát 1,5 mld za rok krát 10 let co se prodávají.
          Elektromobil 50kWh krát 3mil kusů na celém světě za posledních 10 let.
          Jestli umíš násobit a nás mozek tak by jsi zjistil, že za rozvoj baterii nemůžou elektromobily!

    • Za mě. Jestli chce někdo zachraňovat planetu ať jde sázet stromky. Jestli chce někdo okrádat spoluobčany, zavede nové daně.
      Protože nikoho sadit stromky z té euroskvadry nevidím, jsou pro mě všichni zelení mužíčci chamraď zlodějská.

Přidat komentář