Peugeot 208 Racing TC6

Začít závodit bez milionových rozpočtů? Představuje se nový Peugeot 208 Racing TC6

Autor: Petr Pilný - Zdroj: Peugeot - Foto: Peugeot - 20. 11. 2025


Peugeot Sport posouvá své zákaznické závodní programy o krok dál. Po úspěšných speciálech 208 Rally4 a 208 Racing Rally6 pro soutěžní tratě přichází čistě okruhová varianta, která má ambici stát se vlajkovou lodí značky v tomto segmentu. Jmenuje se Peugeot 208 Racing TC6 a od roku 2026 ho budou moci řídit jezdci z nejrůznějších zemí světa, včetně účastníků nově vzniklého Series Cup v Uruguayi.

Novinka není jen další derivací sériového hatchbacku. Vznikala s jasným zadáním: nabídnout vůz, který dokáže skloubit výkon, dostupnost, bezpečnost a technickou jednoduchost tak, aby si skutečné závodění mohlo vyzkoušet co nejvíce lidí. Peugeot 208 Racing TC6 těží z know-how technických týmů Stellantis Motorsport a na trati už má za sebou přes 5 000 testovacích kilometrů v rukou zkušených okruhových jezdců.

„Vůz 208 Racing, vycházející jak ze sériové, tak z rallyové verze, byl našimi zákazníky po celém světě netrpělivě očekáván. Díky propojení našich zkušeností z vývoje závodních i sériových vozů jsme dokázali vyvinout produkty, které přesně odpovídají očekáváním, aniž bychom museli dělat kompromisy mezi rozpočtem, spolehlivostí, bezpečností a potěšením z jízdy,“ vysvětluje François Wales, ředitel divize zaměřené na závody zákazníků.

Technika pro skutečné závodění

Základem vozu je přeplňovaný tříválec 1.2 s výkonem 145 koní a točivým momentem 240 Nm. Motor dostal specifické závodní řízení elektroniky, aby snesl dlouhodobé zatížení v náročných podmínkách okruhových závodů. Největší síla TC6 však spočívá v celkovém sladění techniky.

Peugeot_208_Racing_TC6-1

Podvozek je snížen přibližně o 50 milimetrů a splňuje přísné bezpečnostní normy pro závodní vozy. Součástí výbavy je vícebodový ochranný rám, svařený podle aktuálních předpisů FIA. K tomu se přidává integrované protipožární zařízení a další bezpečnostní prvky vyvinuté podle interních standardů Stellantis Motorsport. Výsledkem je vůz, který má blíže k opravdovému závodnímu speciálu než k upravenému sériovému autu.

Tlumiče byly pro Peugeot 208 Racing TC6 vyvinuty a naladěny tak, aby co nejlépe spolupracovaly se sériovými pneumatikami rozměru 205/45 R17. Klíčová je možnost použít jakoukoliv značku běžných pneumatik, což výrazně usnadňuje nasazení auta v různých národních i mezinárodních šampionátech, ať už jde o národní série, závody pořádané organizacemi typu SRO či TTE, nebo právě nové Series Cup podniky. Použití sériových pneumatik zároveň výrazně snižuje náklady, aniž by to podle vývojářů ubralo na rychlosti nebo zábavě za volantem.

Změn se dočkalo také řízení. Běžný systém byl přepracován tak, aby reagoval rychleji a přesněji, což je na okruhu zásadní. Brzdová soustava dostala upravené komponenty a speciální závodní destičky, které zvládnou jak krátké sprinty, tak i delší vytrvalostní závody.

Hmotnost vozu se zastavila na zhruba jedné tuně. V kombinaci s kompaktními rozměry (délka 405,5 cm a šířka 174,5 cm) jde o auto, které je na technických tratích velmi obratné a rychlé. Z pohledu jezdce tak nejde jen o nějaký začátečnický vůz, ale o skutečné náčiní pro seriózní závodění.

Peugeot_208_Racing_TC6-2

Tuto zkušenost potvrzuje i jeden z testovacích jezdců, Teddy Clairet: „Měl jsem příležitost usednout za volant Peugeotu 208 Racing TC6 a je to opravdu ideální vůz pro získávání zkušeností. Je dostupný všem jezdcům a velmi příjemně se řídí. Ať už jde o podvozek, motor, brzdy nebo převodovku, vše představuje pěkný posun oproti modelu 208 RPS. Co se týče ergonomie a kabiny, člověk se fakt cítí jako v opravdovém malém závodním voze… a pokaždé z něj vystoupíte s úsměvem!“

Závodění, které je blíž běžným jezdcům

Ambicí projektu Peugeot 208 Racing TC6 je otevřít okruhové závody co nejširšímu okruhu jezdců, od začátečníků po zkušené závodníky, kteří hledají dostupnou, ale seriózní techniku. Vůz počítá s relativně nízkými pořizovacími a provozními náklady, vysokou spolehlivostí a jednoduchou obsluhou. Pro mnoho nadšenců tak může jít o první reálný krok z amatérského ježdění na profesionálně organizované závody.

Díky možnosti nasadit Peugeot 208 Racing TC6 v různých národních i mezinárodních šampionátech se navíc otevírá šance, že se tento model brzy objeví na mnoha okruzích po celém světě. Ať už v rukou talentovaných nováčků, nebo zkušených jezdců, kteří hledají lehký a hravý vůz s jasně danými náklady, má Peugeot 208 Racing TC6 potenciál stát se jedním z pilířů zákaznického okruhového závodění.

Technické údaje: Peugeot 208 Racing TC6
Podvozek:
Skladba Originální karoserie Peugeot 208, zesílená vícebodovým ochranným rámem svařeným podle standardů FIA
Kabina:
Sedadlo Skořepinové sedadlo Sparco QRT
Volant Sparco, s odsazením
Palubní deska XAP
Pedály Specifický brzdový pedál
Motor:
Typ EB2, tříválec, zaplombovaný
Objem 1 199 cm3
Přeplňování Sériový, zaplombovaný, závodní řízení, chlazení optimalizované pro jízdu na okruhu
Maximální výkon Max. 145 k při 4 500 ot/min
Maximální točivý moment 240 Nm při 1 750 ot/min
Maximální otáčky 6 250 ot/min
Výfukový systém Závodní výfuk (<95 DB v dynamickém režimu)
Převodový systém:
Typ Pohon předních kol
Spojka Jednokotoučová
Převodovka Zesílená manuální šestistupňová + zpátečka
Diferenciál Mechanický otevřený
Elektronický / Elektrický systém:
Řízení motoru ECU Marelli
Mapování By Peugeot Sport
Specifické závodní funkce Pit Limiteur, Full Course Yellow (obojí nastavitelné)
Pilotní přístroje Přístrojová deska XAP
Kabely Motorové a kokpitové závodní kabely
Řízení:
Ozubená tyč řízení Elektronická asistence, kalibrace Peugeot Sport
Brzdy:
Přední Větrané kotouče 302 mm, specifické destičky Peugeot Sport
Zadní Kotouče 290 mm
Rozdělovač AP Racing, nastavitelný
Zavěšení:
Typ McPherson vepředu, deformovatelný příčný nosník vzadu
Tlumiče KW nenastavitelné
Nastavení tlumičů Specifické Peugeot Sport pro okruhy
Kola:
Ráfky Ocelové ráfky 7×17
Pneumatiky Sériové, 205/45 ZR17, Michelin
Rozměry, hmotnost a kapacita:
Délka 405,5 cm
Šířka 174,5 cm
Výška Snížená o 0,5 cm
Rozvor 254 cm
Nádrž 45 litrů
Hmotnost 1 000 kg vlastní hmotnost

💸 Ceny pojištění rostou!

Zajistěte si nejlevnější autopojištění, než zase zdraží.

📊 Porovnat a ušetřit

Zabere to jen 2 minuty • Výsledek hned

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru