2025-porsche-911-carrera-s-1

Věrnost autům mizí. Zákazníci už ke značkám nejsou loajální a mění je

Autor: Petr Pilný - Zdroj: autoviny.sk, JD Power - Foto: Porsche - 3. 10. 2025


Opakovaný nákup je pro automobilky tím nejlepším, co může zákazník udělat. Když se člověk vrací ke stejné značce, nevzniká jen další prodej, ale i dlouhodobý vztah založený na důvěře. V době, kdy je nabídka aut širší než kdy dřív a slevové akce střídají jedna druhou, se ovšem taková věrnost buduje stále hůř. Nejnovější vydání studie JD Power US Automotive Brand Loyalty je sice z USA, ale dobře ukazuje, komu se to navzdory turbulentním podmínkám v obchodu daří a kde naopak loajalita zákazníků tak úplně nefunguje. Analýza pokrývá období od září 2024 do srpna 2025 a sleduje, zda si zákazník při koupi dalšího vozu zvolil stejnou značku.

Prémiové značky, mainstream a pick-upy: kdo vede

V prémiových osobních autech drží prvenství Porsche. Ke značce se v USA vrací 58,2 % jejích zákazníků. Druhé místo bere Mercedes-Benz s 49,7 %. U prémiových SUV kraluje Lexus s 57,4 %, jen o pár bodů před BMW, které dosáhlo na 54,0 %.

V masovém segmentu osobních aut je nejvěrnější základna u Toyoty. Znovu by ji zvolilo 62,0 % zákazníků, i když to znamená drobný meziroční pokles o půl procentního bodu. Druhá je Honda s 55,5 %. V kategorii mainstreamových SUV má navrch rovněž Honda, a to se shodným výsledkem 62,0 %. Za ní se drží Subaru, které si udrželo 60,6 % vracejících se kupujících.

Největší drama se odehrává u nákladních vozů a pick-upů. Lídrem je Ford se 66,6 %, což je nárůst proti loňským 65,1 %. Překvapením je druhá příčka: místo tradičních amerických rivalů se na ni prosadila Toyota s 61,2 % a také zde si meziročně polepšila.

Jaké značky aut mají nejvěrnější zákazníky? U některých to není velké překvapení

Když se ale podíváme na celý trh, dobré dílčí výsledky některých značek nezakrývají jeden trend. Celková věrnost napříč segmenty klesla pod polovinu. Podle Tysona Jominyho z JD Power stála za propadem na 49 % kombinace větší dostupnosti modelů, různého stáří produktových řad a agresivních pobídek. Jinými slovy, zákazník dnes snáz než dřív vyzkouší něco jiného.

Segment První Druhý
Prémiová auta Porsche (58,2%) Mercedes-Benz (49,7%)
Prémiová SUV Lexus (57,4%) BMW (54,0%)
Mainstreamová auta Toyota (62,0%) Honda (55,5%)
Mainstreamová SUV Honda (62,0%) Subaru (60,6%)
Mainstreamové pick-upy Ford (66,6%) Toyota (61,2%)

Platíte za autopojištění zbytečně moc?

Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.

🔍 Porovnat ceny zdarma

Nezávazné srovnání • Okamžitý výsledek

Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru