Francouzská značka DS Automobiles představuje nový přírůstek do své modelové řady: hatchback s názvem DS N°4. Nejde jen o další vůz do přeplněného segmentu, ale tahle novinka cílí na řidiče, kteří nehledají jen dopravní prostředek, ale spíš „prostředí“. Něco jako pojízdný salonek s nádechem haute couture, špetkou technologií a promyšleným komfortem, slibuje automobilka.
Design, který si nezaměníte
Design DS N°4 vychází z konceptu E-Tense Performance. Výsledkem je nízká, široká a sebevědomá silueta, která se nebojí být výrazná. Světelný podpis je rozpoznatelný na první pohled, vždyť LED linky se sbíhají do zářícího loga značky. I základní verze přitom působí nápaditě. Délka novinky je 4,4 metru, což z něj dělá ideální kompromis mezi městskou hbitostí a pohodlným cestováním.
Ticho na baterky i efektivní hybrid
Poprvé u tohoto modelu najdeme i čistě elektrickou verzi E-TENSE. Nabídne dojezd až 450 km podle WLTP a výkon 213 koní. Elektromotor doplňuje baterie o kapacitě 58,3 kWh, která se na 100 km dobije za necelou čtvrthodinu. Potěší i tři úrovně rekuperace.
Nový model DS N°4 se představuje. Nabídne spalovací, elektrifikované i elektrické pohonné jednotky
Vedle toho bude v nabídce také plug-in hybrid s výkonem 225 koní a dojezdem 81 km na elektřinu. Ten nově dostal i dvouspojkovou převodovku, což znamená kultivovanější projev i lepší spotřebu. Nechybí ani klasický hybrid, který sází na kombinaci benzinového tříválce a malého elektromotoru, ten je díky tomu ideální pro městský provoz, kde podle automobilky zvládne jezdit čistě elektricky zhruba polovinu času.
DS N°4 stojí na platformě EMP2 a francouzsky jemné nastavení podvozku je tady podle DS Automobiles víc než jen marketingový slib. Tohle auto si má na silnici spíše plynout než jezdit. DS Automobiles se svými modely míří jinam než sportovně ladění konkurenti, chce být spíš pohodlným a elegantním partnerem na cestách.
Technologie, které nepřekáží
V interiéru zaujme rozsáhlý head-up displej, který promítá informace do zorného pole řidiče a vytváří dojem, že „visí“ ve vzduchu před čelním sklem. Zvládne promítat informace na ploše celkem 21 palců a doplňuje jej i přehledný přístrojový panel a nový infotainment DS IRIS s umělou inteligencí. Ten je inspirován ergonomií chytrých telefonů a nechybí mu hlasové ovládání s podporou ChatGPT.
Kromě toho je k dispozici poloautonomní řízení, které zvládá přejíždění z pruhu, rozpoznávání značek a také hlídání pozornosti řidiče pomocí infračervené kamery.
Výbava? Francouzsky detailní
DS N°4 se nabízí ve dvou základních výbavách – Pallas a Étoile. První jmenovaná sází na kombinaci kvalitní tkaniny a jednoduché elegance. Druhá přidává Matrix LED světlomety, hliníkové detaily a vylepšené komfortní prvky.
Pro náročnější je připraven i balíček Absolute Comfort s masážními sedadly a audiosystémem FOCAL Electra, případně varianta Absolute Tech s 360° kamerovým výhledem a sofistikovanými bezpečnostními asistenty.
Zajímavostí je i edice Jules Verne, která přináší interiérové detaily inspirované slavným autorem a dobrodružným duchem jeho románů. Najdete tu kompasovou růžici v palubní desce, Alcantaru s perleťovým nádechem i jedinečné disky s měděnými prvky.
Kolik za francouzský klid?
Ceny nového DS N°4 startují na 770 000 Kč za hybridní verzi v akční edici Jules Verne. Nejlevnější elektromobil začíná na 1 180 000 Kč. Výbava je bohatá i v základu. Pokud člověk hledá alternativu k zavedeným prémiovým značkám, nabízí DS zajímavý mix stylu, komfortu a technologií, které se nevnucují, ale doplňují zážitek z jízdy.
České ceny
- DS N°4 E-TENSE PALLAS od 1 180 000 Kč
- DS N°4 E-TENSE PALLAS JULES VERNE od 1 220 000 Kč
- DS N°4 E-TENSE ÉTOILE od 1 260 000 Kč
- DS N°4 HYBRID PALLAS od 850 000 Kč
- DS N°4 HYBRID PALLAS JULES VERNE v zaváděcí akci již za 770 000 Kč
- DS N°4 HYBRID ÉTOILE od 930 000 Kč
- DS N°4 HYBRID ÉTOILE+ od 980 000 Kč