test-mercedes-benz-glc-200-d-4matic-2025

Test Mercedes-Benz GLC 200 d 4MATIC | 2025

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 27. 5. 2025


Mercedes-Benz GLC dokáže nabídnout nějakou variantu téměř pro každého. Pokud máte rádi rychlou jízdu, je tady AMG GLC 63, pokud smýšlíte ekologicky, můžete mít plug-in hybrid, anebo můžete mít klidně i úsporný naftový motor. A právě základní naftový čtyřválec jsme vyzkoušeli v rámci testu. Jak se nám Mercedes-Benz GLC 200 d 4MATIC, který se navíc s ceníkovou cenou vejde do 1,6 milionu korun s daní, líbil?

„Dospělá“ technika

Když chcete SUV ze segmentu D, máte na výběr docela dost možností. Sáhnout můžete například po některém z modelů koncernu Volkswagen (například VW Tayron, Škoda Kodiaq nebo Audi Q5), ale třeba i po Hyundai Santa Fe nebo Kia Sorento či po nějaké prémiové značce v podobě BMW (X3) nebo právě Mercedes-Benzu GLC, který je nejprodávanějším modelem této německé automobilky u nás (za rok 2024).

Zatímco většina zmíněných konkurentů (s výjimkou BMW) bude mít motor vpředu napříč a pohon předních kol nebo čtyřkolku (i tak s primárně hnanou přední nápravou), tak GLC má motor vpředu podélně, pohání všechna čtyři kola, přičemž důraz klade na ta zadní. To se projevuje na jízdních vlastnostech, protože auto by mělo být díky umístění motoru (může být víc vzadu a nezatěžuje tolik přední nápravu) lépe vyvážené, také má jednodušší přenos točivého momentu na zadní nápravu, protože z motoru jde v jedné ose rovnou i převodovka.

V případě testovaného GLC 200 d 4MATIC jde o čtyřválcový dvoulitr, který tvoří základ nabídky naftových motorizací. Je to mild-hybrid, s výkonem 120 kW/163 koní a točivým momentem 380 Nm. K tomu se dá počítat s dalšími 17 kW/23 koňmi a 205 Nm z integrovaného startér-generátoru. Přes devítistupňovou automatickou převodovku jsou poháněna všechna čtyři kola. A dynamika? Na to, že jde o základní motor, to vůbec není špatné. Technické údaje slibují zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy a maximální rychlost je 208 km/h.

Jízda

Přestože je to mild-hybrid, můžete si u něj deaktivovat systém Start/Stop, což lze jednoduše fyzickým tlačítkem přímo u tlačítka na startování motoru. Motor se pak nevypne po zastavení auta, ale bude se deaktivovat při jízdě, pokud řidič nebude šlapat na plynový pedál. Pokud byste nevěděli, že jde o mild-hybrid, prakticky byste ani neměli šanci to poznat. Snad jen podle adaptivní rekuperace, která auto více či méně zpomaluje, například při dojíždění pomalejšího auta nebo třeba do kolony stojících aut.

Ona je totiž kabina testovaného GLC opravdu perfektně odhlučněna a zvenku není uvnitř slyšet téměř nic. Platí to jak pro okolní provoz, tak i pro aerodynamický hluk nebo právě pro motor – ten začnete trochu slyšet, až když začnete výrazněji šlapat na plyn. Pokud ovšem pojedete klidně, bude v kabině takové ticho, že si se spolujezdci budete moci i na dálnici povídat velmi tichým hlasem. Jenže jako řidiči si pak musíte dávat dobrý pozor na rychlost (vždyť například při 130 km/h točí motor jen asi 1600 ot./min). GLC sice není nijak rychlé, přestože s ním i na okreskách můžete být klidně nejrychlejší, ale to, jak je tiché, způsobuje, že i když si myslíte, že na okresce jedete devadesátkou, pohled na rychloměr vás vyvede z omylu, protože jedete opravdu výrazně rychleji. Je tu ale samozřejmě (adaptivní) tempomat i omezovač rychlosti, které mohou i tento „problém“ vyřešit za vás.

test-mercedes-benz-glc-200-d-4matic-2025-7

120 kW není úplně málo a 380 Nm také ne, navíc je tu mild-hybridní pomoc, ale tohle auto měří přes 4,7 metru na délku a přes 1,6 metru na výšku a váží dvě tuny. K bezpečnému předjíždění na okresce tak přeci jen potřebujete trochu prostoru a maličko si to připravit.

Jenže ono je to auto, se kterým přeci jen budete chtít spíš splynout s provozem, protože k tomu, že je v interiéru opravdu tiché, se přidává i to, že je překvapivě pohodlné, přestože nemá příplatkový vzduchový podvozek, ale má jen obyčejné pružiny a tlumiče. Pohodlí a komfortu napomáhá i to, že obouvá pouze 18″ kola s poměrně vysokými pneumatikami 235/60 R18. Auto je poměrně houpavé, přesto se v zatáčkách nenaklání přespříliš a dovolí v oblouku poměrně svižné průjezdy.

Pokud navíc splynete s provozem, překvapí vás i spotřeba paliva. Ta totiž může úplně bez problémů začínat pětkou. Dostat se přes šest litrů na sto kilometrů v tomhle autě bude znamenat, že vaše pravá noha bude opravdu těžká a motor bude ždímat, případně budete hodně postávat v kolonách v ucpaném městě. A pak k tomu přidáme informaci, že objem palivové nádrže je 62 litrů, takže reálný dojezd na plnou nádrž je hodně přes tisíc kilometrů.

test-mercedes-benz-glc-200-d-4matic-2025-15

Na dlouhých cestách vás navíc nebude Mercedes-Benz GLC otravovat neustálým pípáním nebo podobnými věcmi. Jeho jízdní asistenty – jak ty aktivní, tak i ty pasivní – jsou naladěny perfektně a zasahují opravdu až ve chvíli, kdy je to potřeba. Navíc upozornění na překročení rychlosti se dá vypnout opravdu jednoduše – stačí na chviličku podržet tlačítko „Mute“ na volantu nebo jen ťuknout do ikony v levém horním rohu na displeji infotainmentu.

Je tady prakticky všude pouze dotekové ovládání, bohužel i na volantu. Ačkoliv je to logicky vymyšlené hezky – levá strana tlačítek ovládá displej před řidičem, pravá displej infotainmentu – občas to udělá něco jiného, než jsem chtěl, někdy to naopak neudělá nic. Možná je to jen mou nešikovností, ale raději bych mechanická tlačítka. Displej infotainmentu ale reaguje perfektně, je rychlý a má parádní grafiku. Navíc panel klimatizace je na displeji pořád a zabírá poměrně dost místa, takže se dá teplotní komfort upravovat docela jednoduše. Jen se musíte dívat, kde se na displeji prstem dotýkáte.

Mimochodem, je to také hodně prostorné auto. Bez problémů pojme čtveřici cestujících, ten pátý bude sedět na vyvýšeném místě, ale také to na nějakou kratší cestu zvládne. Naložit si na cestu můžete i poměrně dost zavazadel. Základní objem zavazadlového prostoru je totiž 620 litrů. Pokud bude potřeba převézt více věcí, pak se dá sklopením opěradel zadních sedadel zvětšit až na 1680 litrů.

test-mercedes-benz-glc-200-d-4matic-2025-20

Závěr a cena

Testovaný Mercedes-Benz GLC 200 d 4MATIC je auto, které bude nejvíc vyhovovat řidiči, jenž nepotřebuje nikam pospíchat. I když to neznamená, že by s ním snad nešlo jezdit rychle. Ono zvládne i svižnou jízdu, přestože to není ten způsob jízdy, který byste si za jeho volantem vychutnávali. Tím nejhlubším vjemem, s nímž po testu od auta odcházíme, je to, že je uvnitř opravdu tiché.

Výbava je střídmá, úkolem bylo poskládat auto, které se svou cenou vejde do 1,6 milionu s daní z přidané hodnoty, ale zároveň tak, aby v autě nechybělo nic, co by dnešní moderní řidič i jeho spolucestující mohli postrádat. Základní cena testované verze a výbavy je 1 375 770 Kč s DPH. Co se výbavy týká, v autě nechybí bezklíčové ovládání (odemykání, zamykání i startování), lepší přední světlomety DIGITAL LIGHT, automatická dvouzónová klimatizace, vyhřívání předních sedadel, elektricky ovládané víko kufru, asistent hlídání mrtvého úhlu, 360° parkovací kamery, přístrojová deska s obšitím syntetickou kůží nebo elektricky nastavitelná přední sedadla a spousta dalšího. Výsledná cena je 1 581 288 Kč s DPH.

A chybělo nám něco? Ano, rozhodně bych si dokázal představit lepší audiosystém. Ten základní sice hraje, ale hodí se spíš pro poslech Radiožurnálu Plus, než pro poslech nějaké hudby. Neumí pořádné výšky a už vůbec nemá žádné basy.

Technické údaje:

Auto:

Mercedes-Benz GLC 200 d 4MATIC (2025)

Motor:

přeplňovaný vznětový čtyřválec

Objem válců:

1993 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

nafta

Pohon:

všech čtyř kol

Výkon:

120 kW/163 koní + 17 kW/23 koní
(mild-hybrid)

Točivý moment:

380 Nm

Zrychlení 0-100 km/h:

8,9 s

Maximální rychlost:

208 km/h

Převodovka:

9stupňová automatická (9G-Tronic)

Spotřeba paliva:

5,1–5,9 l/100 km

Emise CO2:

134–156 g/km

Objem nádrže:

62 litrů

Délka:

4716 mm

Šířka:

2075 mm

Výška:

1640 mm

Rozvor:

2888 mm

Provozní hmotnost:

1985 kg

Objem zavazadlového prostoru:

620 litrů


TIP: Hledáte nové auto na operativní leasing?
 
Podívejte se na nabídku ihned dostupných vozidel za výhodné ceny. Můžete vybírat z desítek aut, ale také z různých možností nájezdu i délky pronájmu.
 
Chci operativní leasing!
 
Štítky: , , , ,

2 názory na “Test Mercedes-Benz GLC 200 d 4MATIC | 2025”

  1. No , je to pěkně napsáno ale mé zkušenosti jsou trochu jiné.
    Mám nový GLC 400 e 4 matic najeto 500 km
    Auto je o zvyku a vzhledem k tomu že již asi 20 let kupuji jen Mercedes tak musím konstatovat že kvalita jde stále níže.
    U tohoto vozu mi kupříkladu funguje jízda v pásu při zapnutém Distronicu zhruba z 10 %
    Při jízdě v rozmezí 50 až 100 km v hodině poslouchám neustále zvuk podobný meluzínĕ.
    Jinak vůz má svou hlavu a ne vždy uznává nastavení které provedu.
    Tak snad na to v servisu přijdou a Auto bude fungovat jak jej prezentujeme.

    1. Díky za doplnění a vaše zkušenosti, ale nic takového jsme u našeho auta nepozorovali. Naše auto fungovalo bez nejmenšího problému.

      „Jinak vůz má svou hlavu a ne vždy uznává nastavení které provedu.“ Co myslíte, Richarde, tímto?

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru