Nový Citroën Ami, který se poprvé představil na pařížském autosalonu, kde okouzlil návštěvníky ještě sympatičtějším a vyspělejším designem, bude k dispozici k objednání od 6. května. Tento hbitý vůz s elektrickým dojezdem 75 km lze dobít za 4 hodiny prostřednictvím standardní zásuvky. Nový Ami si zachoval vlastnosti, které mu již 5 let zajišťují úspěch: je jednoduchý, cenově dostupný, jeho používání nevyžaduje řidičský průkaz a v některých zemích ho lze ho řídit už od 14 let věku. Nový Citroën Ami získal nový výraznější vzhled a nový odstín Night Sepia, který se představil koncem loňského roku. Každý si svůj vůz může přizpůsobit podle vlastního vkusu pomocí tří nových barevných paketů: Spicy, Icy a Minty.
Modelová řada se rozšířila o novou verzi Ami Buggy, která se inspirovala konceptem Ami Buggy vision. Vůz, který byl dříve omezený na limitované edice, je nyní k dispozici všem. Každý si tak může užívat jeho výrazně dobrodružný styl s kabinou otevřenou směrem ven. Svým rošťáckým osobitým vzhledem vybízí k zábavné, hravé mobilitě orientované na volnočasové aktivity. A pro ještě osobitější charakter je Ami Buggy k dispozici ve velmi originální ultimátní verzi Palmeira.
Lídr v oblasti elektrické mikromobility
Když byl Ami před pěti lety uveden na trh, vzbudil údiv a zvědavost, ale pak se stal skutečným společenským fenoménem. Dnes je k dispozici na 18 trzích a prodalo se ho již v 75 000 kusů, čímž se prosadil jako lídr elektrické mikromobility v Evropě. Cenově dostupný a inovativní Ami je bezpečnější a pohodlnější alternativou k jiným prostředkům mikromobility, jako jsou skútry nebo koloběžky, a v některých oblastech je dokonce dostupnější než hromadná doprava. Prodává se převážně online, díky čemuž je jeho cesta k zákazníkovi velice snadná, a to jak formou přímého nákupu, tak výhodného pronájmu.
Ami zcela přepsal svět čtyřkolek a zpřístupnil šetrné a elektrické řešení mobility v podobě neobvyklého objektu s inovativní architekturou, v jehož designu hraje zásadní roli symetrie. Představuje snadné řešení, které dosud neexistovalo: je hbitý, měří pouze 241 cm, poloměr otáčení je pouhých 7,20 m. V některých zemích ho mohou řídit mladí lidé již od 14 let, nevyžaduje řidičský průkaz, je bezpečný, chráněný před nepřízní počasí, vejdou se do něj dvě osoby, snadno se ovládá, jeho rychlost nepřesahuje 45 km/h, dojezd je 75 km a lze jej dobít za 4 hodiny prostřednictvím standardní zásuvky 220 V.
Ami změnil život mnoha domácnostem, kterým díky svým četným kvalitám přinesl svobodu a nezávislost. Od uvedení na trh se celá modelová řada a řešení Ami neustále rozšiřovaly, aby poskytly větší autonomii co největšímu počtu lidí:
- Ami pro každodenní použití
- Cargo kit speciálně vyvinutý pro profesionální řidiče, kteří potřebují zvýšit kapacitu vozu pro přepravu nákladu, a zároveň si v případě potřeby mohou zachovat druhé místo.
- Ami for All, navržený tak, aby lidem se sníženou pohyblivostí poskytl větší nezávislost.
- A nyní se k modelové řadě připojila velmi trendy verze Ami Buggy určená pro volný čas.
Design pro nový způsob myšlení
Nový Ami je velikostně stejný jako předchozí generace. Má novou přední a zadní část a výraznější osobnost. Je stále stejně hravý, ale současně sebevědomější a vyzrálejší.
Přední světlomety se posunuly k patě čelního skla a jsou zasazeny do černých rámečků. Přední strana tak působí expresivněji a vyváženěji. Obě světla propojuje nový tvar kapsle, v níž je zasazeno nové logo značky v odstínu Červená André. Tato nová plasticky vyvedená kapsle má tvar širokého úsměvu, který posiluje veselou a přívětivou stránku Ami. Spodní část je méně zaoblená, má ostřejší hrany a vertikálnější plochy, které vytvářejí po stranách nárazníky, a před koly tvoří kostky připomínající stavebnici Lego. Tyto prvky posilují dojem širšího Ami, který lépe sedí na silnici, a přispívají k jeho hravému charakteru. Fungují jako ochranné nárazníky ve čtyřech rozích vozu.
Tyto změny v přední části se odrážejí i vzadu. Základním prvkem designu Ami je symetrie. Tvůrci mysleli od počátku na to, aby se díky nižším investicím snížily náklady. Dveře, přední a zadní nárazníky, blatníky, sloupky čelního skla a zadní sklo jsou vyrobeny ze stejných forem a významně přispívají k originalitě vozu.
Podobě svérázná je i boční část. Na pravém předním a levém zadním blatníku jsou drážky odkazující na slavný model 2CV z roku 1948, s nímž vůz sdílí stejnou filozofii jednoduchosti a snadné ovladatelnosti, přístupné co největšímu počtu lidí.
Nové barevné pakety
Ami nabízí řadu možností personalizace a přizpůsobení, takže si každý může vytvořit vůz podle svých preferencí. K dispozici jsou 3 barevné pakety v červené, bílé a zelené: Ami Spicy, Ami Icy a Ami Minty. Tyto balíčky, které lze objednat online nebo prostřednictvím distribuční sítě, jsou dodávány zákazníkovi současně s vozidlem, a ten si je pak může sám instalovat. Všechny verze obsahují prvky pro zvýšení komfortu, úpravu designu exteriéru a vylepšení infotainmentu.
Pokud jde o design exteriéru, barevné pakety zahrnují: 4 barevné kryty kol a sadu samolepek, které se nalepí na prahové lišty a zadní postranní okénko. Tvary použité na přídi se odrážejí také v řadě grafických podpisů, které se nacházejí na bocích vozu. Je tomu tak například na krytech kol, které mají šachovnicový vzor se zaoblenými rohy, nebo na samolepce na zadním postranním okénku. Tyto tvary jsou velmi moderní a lze je nalézt v mnoha uměleckých oblastech a nových technologiích. Je to výzva Ami směrem k mladé generaci.
Z hlediska komfortu tyto pakety zahrnují: 3 barevné úložné boxy určené na palubní desku, barevný háček na tašku určený k instalaci na straně spolujezdce, sadu dvou barevných koberečků, sadu dvou barevných sítěk do dveří, středovou síťovou přepážku.
Pro infotainment je určen: držák na telefon, My Connect Box umožňující prostřednictvím aplikace My Citroën získávat informace o vozidle (úroveň nabití, počet ujetých kilometrů, doba nabíjení, palubní dokumentace atd.) a aplikaci My Ami Play, která centralizuje všechny funkce, jako jsou navigace, rádio, hudební aplikace a funkce telefonu. Tato aplikace se ovládá tlačítkem „ Citroën switch“ na volantu.
Nový Ami Buggy v nabídce
Ami Buggy se od modelu Ami liší svým odvážnějším a dobrodružnějším temperamentem, více zaměřeným na svět volnočasových aktivit.
Bez dveří a střechy si zákazník může užívat čas co nejblíže přírodě s příjemným pocitem svobody. Dveře jsou nahrazeny černými kovovými brankami upevněnými na pantech, takže je pocit kontaktu s vnějším světem ještě větší. Pro použití v jakémkoliv počasí nebo ročním období jsou však součástí příslušenství plachty dveří na zip, které ochrání posádku před nepřízní počasí. Lze je snadno srolovat a uložit, když se nepoužívají. Shora je možné použít plátěnou střechu, s níž se také velmi snadno manipuluje, aby bylo možné jezdit v Buggy jako v kabrioletu.
Větší charakter Ami Buggy dodává zadní černý spoiler, díky němuž vůz působí sportovněji. Ocelová 14“ kola mají disky se zlatou povrchovou úpravu a jsou doplněna černým středem kol zdobeným stylizovanými šípy. Samotné logo dostalo nový žlutý odstín.
Ami Buggy je k dispozici také ve svěží dynamické verzi Ami Buggy Palmeira, k níž patří barevný paket v osvěžujícím žlutém odstínu. Výbava interiéru zahrnuje 3 barevné úložné boxy, barevný háček na tašku, sadu dvou barevných koberečků, sadu dvou barevných sítěk do dveří, středovou síťovou přepážku, držák na telefon My Connect Box včetně My Ami Play pro připojení telefonu k vozu. Na vnější stranu vozu je určena sada samolepek na zadní postranní okénko a další na podběhy kol.
Tento paket doplňuje malý robot Andy, maskot, který dokonale ztělesňuje ducha Ami Buggy. Tato figurka najde své místo na palubní desce a bude s vámi na všech vašich cestách, jejichž rytmus doprovodí kýváním hlavy.
Ami Cargo: Chytrá modulární sada pro profesionály
Cargo kit je ideálním řešením pro podporu zákazníků v jejich podnikání. Toto příslušenství, které je k dispozici v rámci poprodejních služeb, umožňuje volbu mezi optimalizovaným nákladovým prostorem a sedadlem pro spolucestujícího, a splňuje tak širokou škálu potřeb z hlediska mobility a využití ze strany podnikatelů a profesionálních řidičů.
Sada se velmi snadno používá. První část, skládající se ze dvou dílů, umožňuje vertikálně oddělit prostor řidiče a spolujezdce. Druhá část, složená ze 4 dílů, sahá od sedadla spolujezdce do prostoru pro nohy, čímž poskytuje praktickou ložnou plochu, která chrání sedadlo. Cargo kit umožňuje naložit až 200 litrů nákladu pod odkládací síť a celkově až 340 litrů v celém vozidle. Po složení lze sadu uložit do speciální tašky za sedadlem, takže je možné opět využívat obě místa.
Ami for All: Mobilita pro osoby se zdravotním postižením
Cílem verze Ami for All, která byla vyvinuta ve spolupráci se společností PIMAS, jež se specializuje na přestavby vozidel pro osoby se sníženou pohyblivostí, bylo vrátit nezávislost, samostatnost a svobodu těm, kteří je ztratili. Díky svým kompaktním rozměrům je vůz hbitý a snadno se s ním manipuluje i parkuje. Jeho malá plocha umožňuje snadný pohyb a manipulaci s invalidním vozíkem v okolí vozu. Výška dveří usnadňuje nastupování a vystupování.
Úprava spočívá v modifikaci závěsu dveří řidiče pro větší úhel otevření, aby mohla osoba na invalidním vozíku zaujmout polohu rovnoběžnou s prahem kabiny. Odnímatelná a výsuvná deska v kombinaci s popruhem v horní části vnitřního rámu dveří pak umožňuje zákazníkovi přesunout se z invalidního vozíku na sedadlo řidiče. Po nastoupení do vozu zbývá pouze sejmout kola vozíku, která lze uložit do prostoru pro nohy a zajistit pomocí speciálního popruhu. Složený invalidní vozík lze umístit na sedadlo spolujezdce a zajistit přídavným bezpečnostním pásem. V případě, že uživatel necestuje sám, je řešením přidání příplatkového nosiče zavazadel, čímž se uvolní místo na palubě.
Po nastoupení do vozu má řidič k dispozici kouli na volantu pro snadné řízení. K pedálům byla přidána intuitivní mechanická páka pro ruční ovládání akcelerátoru a brzdy. Pedály přitom zůstávají stále funkční.
Dostupnost a ceny
Citroën Ami, stejně jako i jeho verze Ami Buggy, které jsou stále stejně dostupné jako v posledních třech letech, bude možné objednávat v Evropě od 6. května. Ami bude k dispozici od 7 990 € (v přepočtu přibližně 199 tisíc korun), Ami Colour Pack za 8 390 € (v přepočtu přibližně 209 tisíc korun). Ami Buggy bude k dispozici od 9 590 € (v přepočtu přibližně 239 tisíc korun) a Ami Buggy Palmeira od 9 990 € (v přepočtu přibližně 249 tisíc korun). Pro český trh však modelová řada Citroën Ami není dostupná.