Na festivalu rychlosti v Goodwoodu se letos představil automobil, který může mnohé překvapit. Hyundai tam totiž ukázal další ostrý elektromobil IONIQ 6 N. Je to čistě elektrický sedan, který není jen další ekologickou variantou do města. Míří výš, mnohem výš, říká korejská automobilka.
Je to vůz postavený nejen na zkušenostech z běžného silničního provozu, ale také na poznatcích z ostrých závodních sérií, jako je Pure ETCR. Hyundai se totiž rozhodl, že i elektromobil může nabídnout opravdové řidičské zážitky. Nejen tichou, plynulou jízdu, ale taky surovou radost z rychlosti, přilnavosti a technické preciznosti. Ostatně, v nedávném rozhovoru z Hyundaie zaznělo, že kdo chce jezdit rychle, měl by jezdit v elektromobilu, nikoliv ve starých a přežitých spalovacích autech.
Ale zpět k novince. Hyundai IONIQ 6 N je prý auto, které zvládne každodenní dojíždění do práce nebo za povinnostmi, ale zároveň se nezalekne ani okruhové jízdy. Právě to z něj má podle automobilky dělat něco víc než jen další “výkonný elektromobil”.
Silný, ale pod kontrolou
Zrychlení z nuly na sto za 3,2 sekundy. Točivý moment 770 Nm. A k tomu maximální rychlost 257 km/h. To nejsou čísla, která byste běžně spojovali s tichým a ekologickým elektromobilem. Hyundai IONIQ 6 N má ale úplně jiné poslání, má nabídnout výkon, který se nejen dobře vyjímá na papíře, ale především dává smysl za volantem.
Hyundai šel opravdu do hloubky. Oproti běžnému modelu IONIQ 6 má eNko nově navržený podvozek, precizní geometrii a vylepšený systém chlazení baterií. To zajišťuje, že si zachovává výkon i při delším sportovním zatížení. Na závodním okruhu nemá problém a díky rozsáhlému elektronickému nastavení podvozku umí být poddajný i ve městě nebo na rozbitějších silnicích.
Hyundai IONIQ 6 se ukazuje po modernizaci. V červenci přijede i ostrý IONIQ 6 N
Hyundai IONIQ 6 N také přichází s řadou funkcí, které řidiče vtahují ještě víc do dění. Například systém N e-Shift simuluje řazení podobně jako u sportovních spalovacích vozů. Nejde jen o efekt, jde o to, že se řidič cítí víc zapojený do jízdy a pomáhá mu to vnímat rychlost. Stejně tak zvukový systém N Active Sound+, který nabízí různé zvukové režimy, aby jízda nebyla jen o tichu, aerodynamického hluku a šumu pneumatik.
Technika, co má smysl
Zvenku je jasné, že tady to Hyundai myslel vážně. Zadní spoiler ve tvaru labutího krku nebo rozšířené blatníky nejsou jen na parádu, nýbrž zajišťují přítlak a stabilitu ve vysokých rychlostech. Design vozu je funkční, ale přesto nepůsobí přehnaně dramaticky.
Hyundai navíc přidal i praktické funkce pro okruhové nadšence. Systém N Track Manager umožňuje řidiči analyzovat jízdní data a tvořit si vlastní okruhy. Pokud vás zajímá, o kolik jste zrychlili na konkrétním úseku nebo kde jste ztratili desetiny, systém vám to následně řekne.
A pak je tu N Drift Optimizer – nástroj, který vám umožní detailně nastavit, jak se vůz chová při driftu. Není pro každého, ale ti, kteří rádi hledají limity, ale nejsou si tak úplně jistí, ho jistě ocení.
IONIQ 6 N není jen o technologiích
Jasně, mluví se tu hodně o výkonech, tlumičích a aerodynamice, ale sportovní elektromobil Hyundai IONIQ 6 N je ve své podstatě hlavně o pocitu. Třeba o radosti, že i elektromobil může být živý, temperamentní a skutečně zábavný. Nechce se zavděčit všem. Ale těm, kteří milují řízení, by měl mít co nabídnout. Ostatně, že tomu tak bude, můžeme očekávat už podle reakcí na dříve představený Hyundai IONIQ 5 N.
Technické údaje Hyundai IONIQ 6 N
Nejvyšší výkony motorů
- Přední: 166 kW / 226 k
- Zadní: 282 kW / 383 k
- Celkový výkon: 448 kW / 609 k
- Krátkodobý výkon: 478 kW / 650 k (Přední: 175 kW, 238 k / Zadní: 303 kW, 412 k)
Vysokonapěťová sada akumulátorů
- Kapacita: 84.0 kWh
- Doba nabíjení: S nabíjecím výkonem 350 kW, z 10% na 80% za zhruba 18 minute (za optimálních podmínek)
Rozměry
- Délka: 4,935 mm
- Šířka: 1,940 mm
- Výška: 1,495 mm
- Rozvor: 2,965 mm
Pneumatiky
- 275/35 R20
- „Pirelli P-Zero 5 s označením HN“ vyvinuté exkluzivně pro IONIQ 6 N poskytují precizně vyladěné provozní vlastnosti pro maximální jízdní dynamiku
Brzdová soustava
- Přední / Zadní: Kotoučové brzdy s průměrem 400 mm a čtyřpístkovými třmeny/kotoučové brzdy s průměrem 360 mm a jednopístkovými třmeny
- Zpomalení při rekuperaci: Až 0.6 G (0.35 G při aktivním ABS)
Součinitel aerodynamického odporu vzduchu
- 0.27
Dynamika
- Zrychlení z 0 na 100 km/h: 3.2 sekundy (s N Launch Control)
- Nejvyšší rychlost: až 257 km/h
Barvy
- Exteriérové laky: Performance Blue Pearl, Abyss Black Pearl, Serenity White Pearl, Nocturne Gray Metallic, Nocturne Gray Matte, Gravity Gold Matte
- Barvy interiéru: Černá s prvky Performance Blue
Sportovní funkce
- N Launch Control: Automaticky přizpůsobuje točivý moment elektromotorů pro dosažení optimálního prokluzu kol, zajištění maximální trakce a extrémně rychlého rozjezdu z klidu.
- N e-Shift: Nabízí jedinečný pocit řazení a citlivého řízení, který důvěrně znají řidiči automobilů poháněných spalovacími motory
- N Active Sound +: Poskytuje řidiči intenzivnější zpětnou vazbu, která umožňuje řidiči precizní ovládání vozu.
- N Grin Boost
- Maximalizuje zrychlení po dobu 10 sekund
- Maximální zvýšení výkonu a nejrychlejší možné reakce elektromotorů při předjíždění
- N Battery
- S předstihem uvede sadu akumulátorů na optimální teplotu v závislosti na druhu jízdy (závod ve zrychlení/sprint/vytrvalostní závod)
- Rychlejší temperování sady akumulátorů s optimalizovaným systémem řízení provozní teploty a chladičem s větším objemem chladicí kapaliny pro chlazení sady akumulátorů
- N Drift Optimizer
- Individuální nastavení pro driftování
- Zahájení driftu (RTO)/Úhel vybočení zádě (ESC)/Prokluz kol (TCS)
- N Torque Distribution: Zajišťuje zcela variabilní rozdělování točivého momentu mezi kola přední a zadní nápravy, které lze nastavovat v 11 úrovních
- N Pedal: Umožňuje agilní průjezdy zatáčkami díky 3 volitelným úrovním rychlosti natočení vozu do zatáčky
- N Brake Regen.: Max. zpomalení 0,6 G při rekuperaci zvyšuje odolnost brzd, při činnosti ABS dosahuje systém rekuperace zpomalení 0,35 g
- TPMS Custom Mode: Umožňuje řidiči nastavit cílový tlak v pneumatikách podle potřeby
TIP: Hledáte nové auto na operativní leasing?
Podívejte se na nabídku ihned dostupných vozidel za výhodné ceny. Můžete vybírat z desítek aut, ale také z různých možností nájezdu i délky pronájmu.