2016-lexus-lc500-naplesyellow-static-1

Obliba sportovních aut v žádném případě neupadá, spíš naopak. Výrobci však stále častěji sahají po přeplňovaných motorech a pohonu na všechna čtyři kola, takže automobily s klasickou atmosférickou vé-osmičkou pohánějící zadní nápravu takřka zmizely z trhu. Pár zástupců tohoto téměř vymřelého druhu však zůstává. Zde je pět sportovních kupé s atmosférickými motory V8 a pohonem zadních kol, které jsou stále v prodeji.

Lexus LC 500

Pokud jde o atmosférické V osmičky, má se Lexus rozhodně čím chlubit. Japonská značka od samého počátku používá ve svých autech motory právě v tomto uspořádání. Již první model Lexusu, LS 400, byl vybaven motorem V8 4.0 s označením 1UZ-FE. Jeho současné vozy používají motory UR. Pod kapotou Lexusu LC 500 se ocitla atmosférická V osmička o objemu pět litrů. Motor vyvíjí výkon 464 koní, který se přenáší na zadní kola pomocí desetirychlostní automatické převodovky. K tomu přidejme výjimečný styl a luxusní interiér a máme před sebou pravý grand tourer.

2016-lexus-lc500-naplesyellow-static-2

Ford Mustang GT

Mustang je legenda amerických sportovních aut. Jak se sluší na pravý muscle car, auto disponuje silnou atmosférickou V osmičkou o objemu pěti litrů a výkonu 450 koní. Pohon směřuje na zadek, k čemuž napomáhá šestirychlostní automat nebo poněkud rychlejší automatická převodovka s deseti převody. Na výběr jsou verze kupé a varianta se snímatelnou střechou.

test-1969-ford-mustang-mach-1- (54)
Ford Mustang Mach 1: svezli jsme se pořádným americkým železem

Lexus RC F

LC není jediný sportovní model Lexus, který se v současné době s motorem V8 prodává. Japonská značka vyrábí nejen sportovní hybridy, ale v současné době nabízí i sportovní auto s tradičním motorem V8. Řeč je o menším bratru vlajkového kupé LC, o Lexusu RC F. Disponuje stejnou pětilitrovou jednotkou V8 s výkonem 464 koní, ovšem propojenou s osmistupňovou převodovkou. Lexus RC F je nyní dostupný i ve speciální extrémnější verzi Track Edition.

2019 Lexus RC F facelift

Maserati GranTurismo

S výrobou vozů s atmosférickými motory V8 neskončili ani Italové. Právě místní inženýři nabízejí Maserati GranTurismo. Automobil s V osmičkou vznikl ve dvou variantách – 4,2 a 4,7 l. Větší je i silnější, protože jednotku vyvíjející výkon 460 koní najdeme ve verzích Sport a MC. V každé z nich se pohon přenáší na zadní kola. Ovšem když slyšíte zvuk motoru, výsledky jdou stranou.

Maserati GranTurismo

Dodge Challenger R/T

Na trhu je ještě jedno sportovní auto, původně z Ameriky: Dodge Challenger. Automobil má několik variant pohonu – základní SXT disponuje motorem V6, nejsilnější verze SRT Hellcat přeplňovaným V8 6.2 o výkonu více než 700 koní. Pro milovníky atmosférických V osmiček je varianta R/T s motorem o objemu 6,4 l a výkonu cca 490 koní.

2019-dodge-challenger-performance-rtscatpack