Škoda Scala RS zůstala nesplněným přáním, nejvýkonnější motorizací v nabídce je benzinová 1.5 TSI se 150 koňmi. Pokud je to pro vás málo, řešení existuje. Německý importér vozů Škoda vytvořil společně s úpravcem ABT Sportsline speciální limitovanou edici Škoda Scala Edition S. A ty už čekají na své majitele v německých showroomech.
Škoda Scala Edition S, jak se limitovaná edice 500 kusů upravených modelů Scala jmenuje, vychází z verze Monte Carlo. Pod kapotou má právě nejvýkonnější motor z nabídky 1,5 TSI. Ten byl ovšem upraven a výsledkem je 140 kW/190 koní a točivý moment vrcholí 290 Nm. Na krytu motoru úpravu dokazuje plaketka „ABT Power“. V nabídce je pouze šestistupňový manuál.
Auto dostalo také sportovní podvozek, který jej přibližuje o 15 mm níže k asfaltu, větší 18″ kola ABT ER-C18 a i některé doplňky karoserie jako například nástavce předního i zadního nárazníku. V nabídce jsou jen tři barvy karoserie: Velvet Red, Black Magic Pearl a Steel Grey, přičemž právě červená Velvet Red vypadá rozhodně nejlépe. Karoserii doplňují emblémy „Edition S“ na předních blatnících a logo ABT na víku kufru.
V interiéru se toho mnoho neměnilo. Nová je hlavice řadicí páky s logem „S“ a i plaketka na spodním rameni tříramenného sportovního volantu. Sportovní sedadla jsou sériová, ta má už výchozí Monte Carlo.
Pokud vás Škoda Scala Edition S zaujala, máte docela dost možností, z čeho vybírat. Jen na inzertním portálu mobile.de je na prodej více než 160 aut: nabídku najdete zde. Nejlevnější , naopak za nejdražší zaplatíte více než 40 tisíc eur, což je více než milion korun. Na druhé straně nabídky jsou auta s cenou necelých 27 tisíc eur, tedy přibližně 700 tisíc korun. V původní tiskové zprávě z letošního února se psalo o ceně 33 790 eur, tedy asi 880 000 Kč.
Nějak nechápu kdo by si kupoval Scalu za téměř milion..
Ten komu se líbí.
Za mě popvedená úprava .Samozřejmě až praxe auto pořádně prověří a každá verze se dá jak v komentářích řádně vytunit .Ale na naše České silnice to bohatě stačí .Kdo se o auta zajímá a to především se sportovní úpravou dobře ví že čím více koní tím hůře se s takovým autem běžně jezdí .Ale kdo si s tím umí poradit a zkrotí ty koně navíc není to vůbec na škodu .Jsou tři úrovně motorového tuiningu a to do 300 koní do 1000 koní a do 2500 koní a vždy je dobrý vědět na jaký auto to aplikujete .Například 1000 konový auta už na běžné silnice je nesmysl proto se ladí do 300-500 koní max .Nad 1000-2500 koní to už je pro ryzí sportáky a od 100-300 koní je ještě na běžné silnice snesitelné. Na dálnice třeba v Něšmecku se hodí auta o něco málo rychlejší kdy omezovač je dáván na limit 250 km ale je spousta aut kdy si mohou dovolit i jízdu nad 300 km/h ale to je pro zkušené řidiče .Takže těch 190 koní u Scaly je opravdu tak akorát jelikož je dobré vědět že nejde jen o motor a výkon ale jde převážně o podvozek a převodovku které musí ty koně převést na silnici a to převážně stabilně a bezpečně .Dúležité je pak odpor vzduchu jakou klade karoserie a pokud Vaše auto splnuje všechny dané předpoklady podle toho se auto tuní .Ale ze zkušeností z USA i sebe lepší tuningy aut nestačí na speciály které prodávají nejlepší sportovní auta které dokážou přenášet největší rychlost na povrch který pod kolama se nachází at to je asfalt nebo šotolina atp.Dnešní nejrychlejší auta už překonali 530 km/h ale na běžné ježdění to není a jejich cena je závratná a přehupuje se přes 4 miliony dolarů i více .Proto závěrem ABT dělá opravdu dobré sportovní úpravy a ví jak to má udělat aby ten výkon zbytek auta dokázal ještě unýst .
To je zase fraška načipovat si dnes může nechat udělat každý a nemusí platit x tisíc navíc
Ty brzdy trapas