Světová premiéra nové vrcholné limuzíny! V rámci Ženevského autosalonu představuje Volkswagen zcela nově vyvinutý model PHIDEON. Avantgardní čtyřdveřový sedan zaujme postavení nad modelem Passat a v Číně nabízeným modelem Magotan, čímž vstupuje do vyšší třídy. Přibližně pětimetrová a extrémně elegantní limuzína bude uvedena na čínský trh ve třetím čtvrtletí letošního roku. V Německu navržený a vyvinutý PHIDEON se stane nosným pilířem rozšířené produktové řady značky Volkswagen, která využila během vývoje technické know-how čínského partnera SAIC-Volkswagen. Při realizaci limuzíny vyšší třídy byly využity velké zkušenosti, týkající se zejména specifických požadavků zákazníků. SAIC-Volkswagen zajistí také výrobu nového modelu.
S modelem PHIDEON bude do sériové výroby poprvé uvedena nová „tvář“ vrcholných limuzín Volkswagen. Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen, k tomu říká: „Nový PHIDEON ukazuje svou působivou a charismatickou čelní partií, ladnými a zároveň maximálně precizními liniemi a vysloveně dynamickými proporcemi nejvyšší úroveň reprezentativnosti a suverenity. Progresivní design modelu PHIDEON přitom koresponduje s vysokou úrovní jeho technických inovací. Tak vznikl v Evropě navržený avantgardní model pro naše čínské zákazníky s vytříbeným vkusem.“ Designérský tým značky Volkswagen je hrdý především na skutečnost, že PHIDEON mohl být jen s minimálními změnami odvozen přímo z úchvatné studie C Coupé GTE, která byla představena v roce 2015 na autosalonu Auto Šanghaj. Po technické stránce vznikl PHIDEON jako první Volkswagen na základě modulární platformy MLB pro vozy s motorem uloženým podélně. Název PHIDEON je uměle vytvořené slovo, které symbolizuje eleganci a spolehlivost. Svůj fonetický a symbolický původ má ve jménu Fides, jehož nositelkou byla římská bohyně věrnosti a dobrých úmyslů.
Motory – přeplňované zážehové jednotky s přímým vstřikováním a výkonem až 300 koní
Motory TSI. Vrcholný model PHIDEON 3.0 TSI 4MOTION, vybavený sériově pohonem všech kol, je poháněn třílitrovým motorem V6 s přeplňováním turbodmychadlem, přímým vstřikováním benzinu a výkonem 220 kW/300 koní. Úsporný motor TSI poskytuje maximální točivý moment 440 N.m. Kromě toho bude nový pětimístný Volkswagen nabízen ve verzi se čtyřválcem 2.0 TSI a pohonem předních kol. Pro budoucnost je plánována rovněž varianta s hybridním pohonem s možností externího nabíjení.
Exteriér – Limuzína spojuje dynamiku a eleganci
Sportovní proporce. PHIDEON má vnější délku 5,05 metru, vnější šířku 1,87 metru a vnější výšku 1,48 metru. Přední a zadní převisy jsou pro automobil této velikosti extrémně krátké, neboť rozvor přesahuje hranici tří metrů. Limuzína se tak vyznačuje nejsportovnějšími proporcemi. Mezi výrazné stylistické rysy patří mimo jiné nápadně dlouhá kapota motoru. S tím souvisí suverénní „prestižní míra“. Tento termín ze světa designu popisuje vzdálenost mezi přední spárou dveří a osou přední nápravy. Čím větší je tato vzdálenost, o to delší může být kapota motoru, aniž by se musel zároveň zvětšit přední převis. Dlouhá kapota motoru v kombinaci s krátkým předním převisem přispívá k mimořádně působivému a elegantnímu designu vozu vyšší třídy. Ve spojení s protaženou kabinou vznikly neporovnatelně působivé a zároveň elegantně ladné proporce modelu PHIDEON.
Nová tvář. Výrazným prvkem je kromě kapoty motoru s ostrými konturami také široká a relativně vysoká maska chladiče se čtyřmi chromovanými lištami. Do trojrozměrně tvarované masky chladiče jsou integrovány dvojité světlomety LED, které jsou rámovány dvěma chromovanými lištami. Sebevědomý celek, tvořený maskou chladiče, světlomety a diodami LED pro denní svícení, formuje „tvář“ modelu PHIDEON. Tato DNA designu nalezne vyjádření také v dalších highendových limuzínách značky Volkswagen. Exkluzivní celkový dojem, který zanechává model PHIDEON, je završen ušlechtilými chromovanými lištami, které ohraničují spodní část karoserie po celém jejím obvodě.
Elegantní silueta. Z profilu je nápadná charakterová linie tvořená dvěma liniemi, které jsou výrazně a ostře vedeny ve dvou úrovních, sahajících od předního blatníku až do víka zavazadlového prostoru. Z této dvojité charakterové linie vystupuje svalnatá ramenní oblast. Výrazným stylistickým prvkem jsou navíc velké podběhy kol, které nahoře zasahují daleko do tělesa karoserie a umocňují dynamiku modelu PHIDEON. Markantní jsou rovněž kola z lehké slitiny, odvozená ze studie C Coupé GTE.
Mohutná zadní partie. Podobně jako u přední partie dominuje i zádi horizontální členění ploch, které zdůrazňuje šířku vozu. Charakterové linie, zasahující až do víka zavazadlového prostoru, vymezují horní okraj zadních světlometů LED. Ve spodní části karoserie navazují na chromované lišty koncovky výfukové soustavy z ušlechtilé oceli, které vizuálně zesilují dojem dynamiky.
Interiér – řídit i přenechat řízení profesionálnímu řidiči
Moderní atmosféra. PHIDEON byl koncipován jako sportovní pětimístný vůz, který na jedné straně oslovuje ambiciózní řidiče, kteří sami usedají za volant, a na druhé straně nabízí velkorysý vnitřní prostor, předurčující tento model k roli limuzíny s profesionálním řidičem. Interiér má proto sportovní i elegantní charakter. Přístrojová deska a uspořádání interiéru jsou členěny tak, aby byl prostor řidiče v popředí technické koncepce a jízdní dynamiky. Luxusní sedadla vpředu a vzadu jsou všestranně elektricky nastavitelná, a to včetně individuálně nastavitelných, ergonomicky tvarovaných bočních polštářů. Rovněž integrováno je odvětrávání a vyhřívání sedadel, společně s masážní funkcí. Tým designérů tak realizoval uvolněnou atmosféru luxusního salonku. K příjemnému prostředí v interiéru přispívá rovněž dekorační osvětlení nastavitelné ve třech různých barvách.
Komfortní a asistenční systémy – highendové technologie
Inovativní komfortní systémy. Nový PHIDEON nabízí prvotřídní komfortní výbavu. Limuzína například navazuje na tradici podvozku se vzduchovým odpružením, kterou Volkswagen zavedl s modelem Phaeton do nejvyššího segmentu. Podobné systémy používá i koncernová značka Bentley. V modelu PHIDEON nalézá uplatnění nejnovější generace této techniky s pěti individuálně nastavitelnými jízdními režimy. Nový je rovněž systém měkkého elektrického dovírání dveří „Soft Close“, které se dokonale hodí k stylovému, luxusnímu a tichému prostředí v interiéru.
Asistenční systémy platformy MLB. Pro limuzínu je navíc k dispozici kompletní škála technologií modulární platformy MLB pro vozy s motorem uloženým podélně. Řidič je například informován prostřednictvím průhledového displeje, který promítá informace a pokyny na sklo čelního okna, a kamerového systému nočního vidění, který poskytuje dokonce i v největší tmě nebo mlze včas informace o tom, že se přímo před vozem nebo vedle vozovky nalézají osoby nebo zvířata. Řidič tak může reagovat výrazně dřív. Při manévrování zlepšuje přehled o situaci kolem vozu prostorový kamerový systém Area View se čtyřmi širokoúhlými kamerami. Mezi další asistenční systémy patří mimo jiné adaptivní tempomat ACC, systém pro sledování překážek před vozem Front Assist, parkovací asistent Park Assist s funkcí automatického řízení a brzdění, kamerový asistent pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist, asistent pro změnu jízdního pruhu Side Assist, systém preventivní ochrany cestujících (mj. napne bezpečnostní pásy a uzavře boční okna/střešní okno) a automatické ovládání dálkových světlometů Light Assist. Kombinace těchto systémů chrání cestující modelu PHIDEON a bere rovněž ohled na ostatní účastníky silničního provozu. Nový Volkswagen se v neposlední řadě vyznačuje nejvyšší úrovní konektivity. K tomu přispívá nejnovější platforma modulárních informačních a zábavních systémů. Prostřednictvím systémů CarPlay (Apple) a MirrorLink (Android) lze například do ovládání informačních a zábavních systémů integrovat všechny běžné chytré telefony s různými aplikacemi.