Tým TOYOTA Racing se chystá do Velké Británie, hostitelské země letošních Olympijských her, se záměrem prodloužit léto plné sportovního vzrušení závodem 6h Silverstone (26. srpna), který je čtvrtým podnikem světového šampionátu vytrvalostních závodů (WEC) asociace FIA.

Tým TOYOTA Racing měl letos v červnu premiéru se svým novým vozem TS030 HYBRID v závodu 24 hodin Le Mans, kde vzbudil velký zájem diváků a medií jízdou na samotném čele závodu, než účast obou vozů týmu zhatila nehoda, resp. technická závada.

 

Na okruhu v Silverstone se tým představí pouze s jedním závodním speciálem; za volant vozu č. 7 usednou Alex Wurz, Nicolas Lapierre a Kazuki Nakajima. Podporu během závodního víkendu poskytne i Anthony Davidson, jenž se rychle zotavuje po nehodě v Le Mans. Alex s Nicolasem se připravili na šestihodinový závod v Silverstone formou dvoudenního testování (14. – 15. srpna) ve španělském MotorLand Aragon, kde byl též nasazen vylepšený aerodynamický kit pro závodní vůz.

Nový kit vznikl díky spojení technologie simulací a nejmodernějších metod měření v aerodynamických tunelech TOYOTA Motorsport GmbH (TMG), domovské základně tohoto týmu v německém Kolíně nad Rýnem. Upravená aerodynamika lépe vyhovuje okruhu Grand Prix o délce 5 891 m v Silverstone, neboť oproti specifikacím pro Le Mans vyvine větší přítlak.

Alex s Nicolasem doladili přepracované ovládání vozu TS030 HYBRID; využili k tomu testovací jízdy na jízdním simulátoru TMG, jenž věrně napodobuje skutečné chování vozu. Na okruhu v Silverstone budou čtyři vyhrazené brzdné zóny, kde TS030 HYBRID dokáže rekuperovat až 500 KJ energie, uložit ji do superkondenzátorů a poté ji automaticky zužitkovat k posílení akcelerace v další části okruhu.

Závod na Silverstone začne v pátek 24. srpna dvěma tréninky o délce 90 minut (v 11:30 a 16:00). Poslední trénink se uskuteční v sobotu ráno (11:00-12:00) před kvalifikací vozů kategorie LMP1 a LMP2 (15:20-15:40). Po zahřívací fázi v neděli 26. srpna ráno (08:55-09:15) začne letmým startem v pravé poledne samotný šestihodinový závod.

Yoshiaki Kinoshita, prezident závodního týmu: „Těšíme se na návrat k závodění po dlouhé pauze, která následovala po Le Mans. Načerpali jsme novou energii po velmi náročných přípravách na Le Mans a tento čas jsme využili k přípravám všech vylepšení vozu TS030 HYBRID, která se během testování v minulém týdnu osvědčila.

Na Le Mans jsme získali velmi cenné zkušenosti a ukázalo se, že máme potenciál bojovat v samotném čele světového šampionátu vytrvalostních závodů. Na Silverstone tedy míříme s velkou motivací a chceme dosáhnout dobrých výsledků; jsme připraveni opět závodit a již se nemůžeme dočkat, až uvidíme naši hybridní technologii v akci na této závodní trati.“

Alex Wurz, jezdec: „Pro tým TOYOTA Racing je tato sezóna především o získávání zkušeností a my doufáme, že v Silverstone opět uděláme pár kroků tím správným směrem. Minulý týden ve Španělsku jsme absolvovali povzbudivé testování a získali spoustu údajů o našem přepracovaném aerodynamickém kitu. Tyto údaje jsme společně se zkušenostmi na jízdním simulátoru TMG využili v rámci příprav na Silverstone. Trénink na skutečném okruhu je nenahraditelný, takže páteční a sobotní čas při trénincích musíme maximálně zužitkovat. Jsme si vědomi toho, že naše konkurence je silná, takže to nebude jednoduché, ale budeme i nadále tlačit na pilu a doufejme, že se v neděli postavíme na stupně vítězů.“

Nicolas Lapierre, jezdec: „Od závodu v Le Mans již zdánlivě uběhla dlouhá doba, ale mé vzpomínky na jízdu v čele jsou stále velmi živé. Byla to ohromná zkušenost a může nás motivovat k tomu, abychom i na Silverstone ukázali vše, co umíme. Soudě podle práce na jízdním simulátoru TMG v kombinaci s našimi testy na okruhu Aragon si myslím, že dokážeme opravdu konkurovat. Nelze přesně odhadnout, jak si vlastně stojíme v porovnání s největšími rivaly, nicméně neustále se učíme a zlepšujeme. Naším cílem je dosáhnout dalšího pokroku i tento víkend a věříme, že fanouškům připravíme nejeden vzrušující okamžik.“

Kazuki Nakajima, jezdec: „Silverstone kdysi býval mojí domovskou závodní tratí a stále je to jeden z mých oblíbených okruhů, přestože jsem zde od dokončení hlavní rekonstrukce v roce 2010 zatím nezávodil. Bude zajímavé seznámit se s novým vytyčením trati, ale nejvíce se těším na jízdu s TS030 HYBRID v komplexu zatáček Maggotts-Becketts ve starší části okruhu. Tyto rychlé a prudké zatáčky by našemu vozu měly vyhovovat a očekávám, že si to pořádně vychutnám. Samozřejmě nás zklamalo, že jsme závod v Le Mans nedokončili, přestože začátek vypadal tak slibně, ale Silverstone je úplně jiný závod a vydáváme se na něj optimisticky naladěni.“

Tisková zpráva/-PS-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.