hyundai-rn30-concept-pariz-2016-1

Vysokovýkonný koncept Hyundai N představen na Pařížském autosalonu

Autor: Tisková zpráva - 29. 9. 2016


Společnost Hyundai Motor dnes odhalila svůj nejnovější vysokovýkonný koncept N. Koncept RN30 inspirovaný motoristickým sportem slaví světovou premiéru na Pařížském autosalonu 2016. Cílem jeho vývoje je nabídnout emoce a potěšení z jízdy na závodním okruhu pro nejširší okruh motoristů.

RN30 vychází z nové generace modelové řady Hyundai i30 a byl zrozen jako závodní automobil, vyvinutý v úzké spolupráci s oddělením Hyundai Motorsport (HMSG), Technický centrem Hyundai Motor Europe (HMETC) a divizí Performance Development & High Performance Vehicle Division, společnosti Hyundai Motor. Pozoruhodný koncept zaujme účelným aerodynamickým designem a specializovanou vysokovýkonnou technikou pro strhující jízdu ve vysokých rychlostech.

Albert Biermann, vedoucí testování vozidel a vývoje vysokovýkonných verzí ve společnosti Hyundai Motor, k tomu říká: „RN30 ztělesňuje koncept silného, vysokovýkonného vozu pro dynamickou, sportovní jízdu. RN30, který se brzy promění v náš první model N, je inspirován naší touhou nabízet vysokovýkonný vůz, jehož snadné řízení si může užívat každý. Využili jsme naše technické know-how a zkušenosti získané během úspěšného působení v motoristickém sportu a vytvořili automobil, který poskytuje emocemi nabité zážitky z řízení vozidla s vysokým výkonem a dokonalou ovladatelností. To je cíl, kterého chce Hyundai dosáhnout v budoucích sportovních modelech N.“

Značka Hyundai N byla založena u příležitosti Frankfurtského autosalonu v září 2015. Jejím cílem je poskytovat zákazníkům potěšení z podmanivé a strhující jízdy.

Vysokovýkonný motor zvyšuje potěšení z jízdy

Zdrojem hnací síly modelu RN30 je vysokovýkonný, turbodmychadlem přeplňovaný motor o objemu 2,0 litru, jehož vývoj pro sériově vyráběné modely N u společnosti Hyundai v současnosti vrcholí. Ještě větší hnací sílu při sešlápnutí pedálu plynu až na podlahu zajišťuje větší turbodmychadlo. Vzhledem k vyššímu zatížení jsou v bloku motoru použity kované díly místo odlévaných, což zvyšuje jejich odolnost a prodlužuje životnost. RN30 tak mohl být nekompromisně vyladěn na maximální výkony: 279,5 kW/380 koní a maximální točivý moment 451 Nm.

Pozoruhodný točivý moment přenáší dvouspojková převodovka DCT se spojkami v olejové lázni, která poskytuje rychlejší reakce během řazení a nepřerušovaný tok hnací síly pro dynamické zrychlení. RN30 je vybaven systémem pohonu všech kol, který umožňuje dokonalý přenos hnací síly na vozovku a precizní řízení i ve vysokých rychlostech.

Specializovaná technika maximalizuje potěšení ze sportovní jízdy

RN30 je vybaven specializovanou vysokovýkonnou technikou, která zvyšuje radost z jízdy a umožňuje řidiči pokořit i ty nejnáročnější závodní okruhy. Funkce vyrovnávání otáček podporuje sportovní jízdu rychlou a přesnou úpravou otáček motoru, kdykoli řidič přeřadí ve sportovním režimu. Zážitky řidiče umocňuje elektronicky řízená variabilní výfuková soustava, která během intenzivní akcelerace navíc zvyšuje sílu zvuku motoru.

Další technická řešení zvyšují bezpečnost a zlepšují ovladatelnost. Sofistikovaná elektronická uzávěrka diferenciálu eLSD zajišťuje přenos dostatečného množství točivého momentu na každé kolo a zohledňuje přitom adhezi každé pneumatiky. To pomáhá zabránit prokluzování kol a umožňuje rychlý, precizní průjezd zatáčkou. Řidič tak může tento výkonný závodní automobil ovládat snadno, přesně a suverénně.

Konstrukce zaměřená na nízkou hmotnost a snížení těžiště

Inženýři a designéři značky Hyundai při vývoji modelu RN30 aplikovali nové přístupy ke snižování hmotnosti a těžiště vozidla. Místo použití kompozitů vyztužených uhlíkovými vlákny, které jsou běžné u většiny vysokovýkonných vozů, se Hyundai vydal novým směrem a ve spolupráci s přední globální chemickou společností BASF vyvinul zcela nový plastový materiál s výjimečnými vlastnostmi.

Tato inovace snižuje ještě víc hmotnost, při zachování vysoké odolnosti. Výhodou jsou i výborné ekologické vlastnosti. Použití nového materiálu v konstrukci konceptu vylepšuje ovladatelnost a akceleraci. Z interiéru byly odstraněny zbytečné díly a těžší díly byly přemístěny do nejnižší možné polohy. Další snížení těžiště přineslo přemístění sedadel do nižší polohy více vzadu. Všechny tyto prvky navíc byly optimalizovány z hlediska lehké konstrukce, která je ideální pro sportovní jízdu.

Vnější design definován vysokovýkonnou DNA

Silueta RN30 nezaměnitelně přebírá čisté a soudržné linie nové generace modelové řady Hyundai i30. Karoserie však byla snížena a rozšířena pro ještě vyšší stabilitu ve vysokých rychlostech a při rychlých průjezdech zatáčkami na hranici limitu. Šířka konceptu RN30 byla v porovnání s i30 zvětšena o 30 mm na 1950 mm a výška snížena dokonce o 84 mm na 1355 mm.

Také další detaily vnějšího designu naznačují schopnosti konceptu RN30 a využívají vysokovýkonné technologie, ve spojení s aerodynamickou optimalizací. „Plovoucí“ blatníky nad každým kolem dodávají vzhledu konceptu RN30 na dramatičnosti a v kombinaci s bočními spoilery vylepšují aerodynamické vlastnosti. Vůz díky tomu zanechává dojem, že je „přisátý“ k povrchu závodní tratě.

Design přídě se vyznačuje novou charakteristickou kaskádovitou maskou chladiče Hyundai a technicky vyspělými světlomety. V kombinaci s osobitými světly pro denní svícení vzniká silný, agresivní dojem. Vzduch proudící od přídě k zádi prochází síťovou mřížkou kaskádovité masky chladiče a otvorem pro přívod vzduchu. Tím se zvyšuje přítlak a zároveň optimalizuje chlazení při sportovní jízdě. Velký ventilační otvor v horní části kapoty motoru naznačuje dramatické výkony, jichž je schopen motor konceptu RN30.

Vůz se odlišuje také rozměrným zadním spoilerem, který ve vysokých rychlostech vytváří přítlak a dodává celkovému vzhledu esteticky vyvážené proporce. K jedinečnému vzhledu zádě přispívá také „ploutev“ procházející v podélné ose střechou a zasahující do zadního spoileru. Vůz je navíc vybaven zadním difuzorem, který optimalizuje rozložení působících přítlačných sil. Difuzor je umístěn nad dvěma centrálně uloženými bílými keramickými koncovkami výfukové soustavy, zatímco 19“ kola z lehké slitiny umocňují dynamický vzhled vozu.

Vnitřní design – optimalizován pro sportovní jízdu

Designéři modelu RN30 a odborníci na závodní techniku z oddělení Hyundai Motorsport (HMSG) během procesu návrhu vnitřního designu vzájemně úzce spolupracovali, aby řidiči mohli věnovat svou pozornost výhradně řízení vozidla a sledování situace před vozem. Řidiče ve všech situacích chrání a podporují anatomicky tvarovaná sedadla, která dokonale obklopují jeho tělo, a integrovaný ochranný rám zvyšuje, v případě převrácení vozu, odolnost karoserie.

Reakce řidiče a dynamické okamžiky při jízdě na silnici nebo závodním okruhu zaznamenávají kamery s výkyvným zavěšením a stabilizací obrazu, které jsou připevněny k vnitřní straně střešních sloupků A, zatímco venkovní kamera je uchycena k centrální „ploutvi“ na střeše. Řidiči si mohou vytvořit profesionálně působící filmové záznamy závodní jízdy, nebo sdílet své vzrušující zážitky s přáteli.

RN30 je nejnovějším vozem v řadě vysokovýkonných sportovních konceptů, směřujících k budoucím sériově vyráběným modelům N, a ztělesňuje typické znaky modelů „N“, které byly poprvé prezentovány na konceptech Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo, RM15 a RM16. Všechny vysokovýkonné modely N využívají bohaté zkušenosti značky Hyundai z úspěšného působení v motoristickém sportu a ztělesňují touhu značky Hyundai zakládat vývoj svých nových vozů na poskytování strhujících zážitků z jízdy. Model i30N bude uveden na trh v příštím roce a zpřístupní naši vášeň pro velmi sportovní jízdu nejširšímu okruhu motoristů.

Všechny modely N jsou vyvíjeny nadšenými odborníky v Namyangu, hlavním centru globální sítě výzkumných i v dalších vývojových pracovištích společnosti Hyundai Motor, a následně podrobovány extrémním testům na Nürburgringu, nejnáročnějším závodním okruhu na světě. Logo N představuje šikanu závodního okruhu, jejíž projetí dokonale prověří nastavení a vyváženost vozu.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru