Pamatujete si na Opel Astra TCR? Své želízko v ohni teď představil také Volkswagen, přívítejte Volkswagen Golf GTI TCR. Automobilka testovala upravený Golf již v rámci pár závodů v minulém roce, teď však koukáme na hotovou verzi ostrého provedení pro aktuální závodní sezónu.
Je celkem logické, že s vývojem Golfu GTI TCR pomáhal mateřské automobilce SEAT, který už má mnoho zkušeností, konkrétně s modele Leon Cup Racer. Volkswagen Golf GTI TCR používá přeplňovaný benzinový čtyřválec, který známe například z Golfu R. Zde byl však naladěn na výsledných 330 koní (242 kW) a 410 Nm točivého momentu. Poháněna jsou samozřejmě kola přední nápravy, vůz musí splňovat závodní regule. Přenos výkonu funguje přes sekvenční převodovku s pádly řazení umístěnými pod volantem. Hmotnost vozu i s řidičem by se měla pohybovat kolem 1 280 kg.
Na prvních fotografiích můžete velmi výrazný bodykit, který zamával s velikostí vozu. Verze TCR je především výrazně širší. To všechno spolu se zadní obrovským křídlem a předním lízátkem je tu kvůli vynikající aerodynamice. Bylo potřeba myslet také na brzdy. Nově má Golf brzdy o rozměru 362 mm vpředu a 310 mm vzadu, které jsou standardně schovány v 18″ discích. Závodní podvozek má také kompletně nastavitelné odpružení. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne tento speciál za 5,2 s a maximálně jede zhruba 230 km/h.
Oddělení Volkswagen Motorsport má v plánu pro nadcházející sezónu postavit celkem 20 exemplářů a byl o ně prý obrovský zájem. Bohužel Volkswagen neuvedl cenu. Cena za vůz i následný provoz by měla být výrazně nižší, než například u seriálu WTCC.