Možná většina z nás, řidičů, nedoceňuje při sjednávání pojištění výběr asistenčních služeb. Každý jistě vnímá rozdíl mezi limity pojištění ze zákona (povinné ručení) a většinou volí vyšší než základní limit, který zákon aktuálně definuje ve výši 35/35 mil. Kč.
Nemalá skupina už důsledně požaduje připojištění čelního skla resp. všech výhledových skel auta. Díky zejména mediální masáži chce většina řidičů hlavně šetřit. Havarijní pojištění se stává nadávkou, čemuž napomáhají samy pojišťovny. K povinnému ručení nabízejí až neuvěřitelné kombinace připojištění, které se má tvářit jako náhrada „kvalitního pojištění“.
Asistenční služby a jejich rozsah jsou asi nejen díky tomu na pokraji zájmu. Velká chyba, jejíž důsledky jsou patrné až při problému na silnici. Proč? Protože pojišťovny v „základu“ asistenčních služeb nabízejí jen zlomek toho, co by řidič mohl na silnici ocenit. Samozřejmostí je rozdílný rozsah služeb v ČR a v zahraničí. Mnohdy se řidiči s pouhým povinným ručením a základní asistencí při poruše diví. Odtahová služba nepřijede? A co mám tedy dělat? Stačilo by připojištění vyššího rozsahu asistence. V základu asistenčních služeb je jen odtah v případě havárie. Musíme však dodat, že ne všechny pojišťovny jsou takové, ale najdou se. Dávejte tedy pozor, jakou asistenci si sjednáváte.
A co tedy například může obsahovat rozšířená asistence, asistence plus, asistence super, asitence top či jak ještě pojišťovny svoje „nadstandardní asistence“ nazývají? Například :
- při záměně pohonných hmot
- při vybití akumulátoru
- při zabouchnutí nebo zlomení klíčů
- rozlomení spínací skříňky
- telefonické tlumočení
- asistence při defektu pneumatiky
- telefonická navigace při ztrátě orientace
- náhradní řidič do místa bydliště v ČR
- doprava řidiče za účelem vyzvednutí opraveného vozidla
- přistavení náhradního osobního automobilu
- předání vzkazu osobě blízké
- pomoc advokáta
- zprostředkování finanční hotovosti
Při podrobném zkoumání by pozorný „průzkumník“ našel jistě i další mimořádné výhody asistenčních služeb, které pojišťovny zajišťují. V každém případě jsou součástí „vyšší kategorie“ asistenčních služeb „zvýšené limity“ pro jednotlivé služby.
Nepovažujte pojištění za loterii a dobře si vyberte i asistenční služby . Vzrušení vyhledávejte raději jinde než na silnicích, kde je lepší zachovat klid a spolehnout se na správně zvolené asistenční služby.
Tento článek připravila makléřská společnost Finkap, s.r.o., která se věnuje poradenství v oblasti pojišťovnictví a finančnímu poradenství pro malé podnikatele, živnostníky i jednotlivce. Uplatňuje individuální přístup v péči o klienta a komplexní řešení požadavku.