Díky českému zastoupení automobilky Mercedes-Benz a jejímu showroomu na pražském Chodově, můžeme i my běžní smrtelníci, vidět auta, která bychom asi nikdy takto zblízka neviděli. Kromě supersportovních modelů (např. SLR Stirling Moss), speciálních edic (SLK55 AMG a Ducati Streetfighter 848) nebo konceptů (Concept A), se v showroomu objevují také auta exkluzivní. Jedním takovým zástupcem je exkluzivní Maybach 62S v provedení Landaulet. Tuhle obrovskou limuzínu si v showroomu můžeme prohlédnout od 1.května do 13.května.

Mnozí z vás označení Landaulet možná „slyší“ poprvé, ale v dobách dřívějších to bylo běžné provedení, speciálně u Maybachu. Znamená to svým způsobem takový „polokabriolet“, kdy řidič má normální obyčejný kokpit se střechou, ale posádka na zadních sedadlech má možnost výběru mezi nebem nebo čalouněnou střechou. Landaulet nabízí možnost odsunout plátěnou střechu včetně zadního okna za zadní sedadla a užívat si tak krásného slunečného počasí. Střecha je několikavrstvá a po shruntí je potřeba ji překrýt luxusním koženým pouzdrem, aby dojem z luxusu nekazila „obyčejná stahovací střecha“ s konstrukcí.

 

Po nakouknutí do interiéru lze nalézt pouze ty nejlepší a nejkvalitnější materiály. Některé doplňky jsou obloženy pravým dřevem, kovy ale třeba i žulou! Na materiálech se nešetřilo ani v případě sedaček. Ty jsou čalouněny jen tou nejlepší pravou telecí kůží, nabízejí seřízení snad v nekonečném množství směrů a vaše unavené manažerské tělo uvolní masážní funkcí. Podobně luxusně je vyvedena i kabina pro řidiče, ale ta v takovém autě až tak důležitá není…

V obrovské přídi Maybachu 62S Landaulet se ukrývá děma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o objemu šesti litrů. V číslech to znamená 450 kW/612 koní a točivý moment nabídne magickou hodnotu 1 000 Nm, které jsou k dispozici již od 2 000 ot./min. To nabídne posádce svižný přesun z místa A do místa B i na německých dálnicích s neomezenou rychlostí.

Auto se vyrábělo v roce 2008 a pokud jste si ho chtěli pořídit, muselo na vašem bankovním kontě „ležet“ alespoň 22 miliónů Kč. Nebyl to však jediný zádrhel. Vaše rozhodnutí muselo padnout včas, protože bylo vyrobenou pouze 20 kusů! Není tak trochu škoda, že automobilka Maybach je odsouzena během pár let ke skonu?

-PS-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.