Toyota oznámila, že celosvětové úhrnné prodeje hybridních modelů této automobilky přesáhly k 30. září celkový objem 7 milionů vozů (přesně 7,053 mil.). Nejnovějšího milníku přitom Toyota dosáhla v doposud rekordně krátké době pouhých devíti měsíců.
Snaha o zmírňování ekologických dopadů automobilového provozu je pro Toyotu prioritou. Toyota vychází z názoru, že ekologicky šetrná vozidla mohou mít významný pozitivní dopad jen v případě, že najdou odezvu u široké veřejnosti, a proto vyvíjí nepolevující snahu o podporu hybridních modelů na automobilovém trhu.
K tomuto datu Toyota ve více než 90 zemích a regionech světa nabízí celkem 27 různých modelů osobních vozů s hybridním pohonem a jeden hybridní model s technologií plug-in. Toyota kromě toho od počátku letošního roku až do konce roku 2015 plánuje uvést na trh celkem 15 nových hybridních modelů – patří sem i modely Voxy Hybrid a Noah Hybrid (pouze Japonsko) představené letos v lednu, Lexus NX 300h představený letos v červenci, resp. Lexus RC 300h, jenž bude uveden na trh v druhé polovině letošního října. Toyota bude i nadále rozšiřovat svoji hybridní produktovou řadu a zvyšovat počet zemí a regionů, ve kterých své hybridní vozy nabízí.
Podle výpočtů automobilky Toyota pak hybridní vozy vyráběné touto společností k 30. září 2014 přispěly ke snížení emisí CO2 (které jsou obecně považovány za příčinu globálního oteplování) přibližně o 49 mil. tun. Výpočet vychází z porovnání s vozy srovnatelné velikosti a jízdních výkonů poháněnými klasickým zážehovým motorem. Toyota rovněž odhaduje, že její vozy s hybridním pohonem pomohly ušetřit přibližně 18 mld. litrů benzínu (v porovnání s vozy podobné velikosti poháněnými klasickým zážehovým motorem).
V srpnu roku 1997 uvedla Toyota svůj první hybridní elektromobil Coaster, po němž v prosinci téhož roku následoval Prius – celosvětově první sériově vyráběný osobní vůz s hybridním pohonem. Od té doby si hybridní modely automobilky Toyota získaly u zákazníků celého světa nesmírnou popularitu.
Toyota prosazuje coby základní ekologické technologie 21. století právě hybridní technologie, včetně všech komponent nezbytných k vývoji vozidel šetrných k životnímu prostředí a podporujících různé kombinace typů paliva. Toyota má proto v plánu i nadále prosazovat zlepšování technických parametrů, snižování nákladů a rozšiřování své produktové řady ekologicky šetrných modelů – včetně dalších ekologicky šetrných vozů s jiným než hybridním pohonem, aby dokázala nabízet automobily pozitivně přijímané ze strany zákazníků.