Suzuki Swift Sport jsem si zamiloval už při prvním a druhém seznámení, která byla poměrně krátká. Tentokrát jsme na společné soužití měli skoro celý týden a musím říct, že jsem se zamiloval snad ještě o kousek víc. Suzuki Swiftu Sport za 10 tisíc Kč přidalo další pár dveří (už jich má pět), takže vlastně může jít klidně o praktické rodinné auto.
Tenhle prcek ale asi neosloví ty, kteří milují neutuchající a brutální akceleraci v přímce, protože motor má výkonu tak akorát. Osloví především ty, kteří si rádi užívají slunná odpoledne nebo celé víkendy na okreskách a pilují čistou stopu. Suzuki Swift Sport dokáže zatáčky kroužit skoro až nesmyslnou rychlostí. Díky kolům v rozích, širokým pneumatikám, nízké hmotnosti jen lehce přes jednu tunu a perfektně naladěnému podvozku ho jen tak něco nerozhází a dokáže potrápit velkou spoustu mnohem silnějších aut. Z mnoha aut, původně možná ani nečekaných, se rázem stávají rovnocenní soupeři. Jen nesmí přijít rovinka…
Pod kapotou je totiž „jen“ atmosférická benzínová jedna-šestka o výkonu 100 kW/136 koní a točivý moment 160 Nm, s níž se dokáže auto rozjet z 0 na 100 km/h za 8,7 sekundy a uhánět maximální rychlostí 195 km/h. V dnešní době, kdy se přeplňované motory (a už i elektromotory) strkají do všeho, co jezdí, je radost svézt se v něčem tak „oldschoolovém“.
Rázem si uvědomíte, že podobné chování motoru – tedy, že je potřeba ho kvůli dostatku výkonu vytočit – už dnes moc nezažijete. Maximální výkon leží až na hranici 6 900 otáček za minutu a do 4 000 se toho vlastně ani moc neděje. Auta, která vám podobný řidičský zážitek dopřejí, byste snad spočítali na prstech jedné ruky. Ani Renault Clio RS už nemá ten starý dobrý atmosférický dvoulitr…
Atmosférické plnění má velkou výhodu i při tankování. Spotřeba paliva se totiž při různých jízdních stylech neliší tolik, a tak se při běžné jízdě pohybuje klidně kolem 6 litrů. Když výrazně zrychlíte a budete si okresky opravdu užívat, z nádrže vám prostě o moc víc stejně neodteče!
I když si můžete koupit Swift Sport s pěti dveřmi a na začátku článku jsem psal něco o praktičnosti, zase na to zapomeňte. Druhý pár dveří je tady stejně spíš pro pocit. Na sedačky se blbě leze, není tam vlastně pro normálně vzrostlého člověka místo a hodí se vlastně spíš jen jako další odkládací místo pro opravdu velký nákup, který se už do kufru (objem 211 litrů) nevejde.
V interiéru vám bude možná ještě trochu vadit vyšší pozice sedadel, která se sice mezigeneračně o něco snížila, ale stále by to pár centimetrů dolů sneslo. Pokud jste poněkud při těle, možná budete v perfektně tvarovaných sportovních sedadlech trpět, ale pro hubené nebo štíhlé jedince jsou prvotřídní.
Za 389 000 Kč jde o neskutečně zábavné auto ze staré (dobré) školy, které vás za volantem bude bavit. Možná si občas postesknete nad tím, že by mohlo mít o trochu vyšší výkon, ale pak zase vjedete do zatáčky… :)
[nggallery id=2549]
-PS-