Test Peugeot 308 GT 1,6 THP

Autor: Pavel Srp - 10. 11. 2015


RS, GT, GTI, GTi a podobná písmenka zpravidla označují rychlé a sportovní modely, ale ne vždy to je až tak sportovní model, jak by se podle názvu nebo vzhledu mohlo zdát. Typickým příkladem je například Peugeot 308 GT, který se tváří jako sporťák, ale spíše jde o každodenní rychlejší tři sta osmičku.

Peugeot nabízí 308 GT nejen s karoserií hatchbacku s pěti dveřmi, ale také jako kombi. Volnou ruku dostanete také v případě pohonné jednotky, možnosti jsou dvě – benzínový turbomotor s manuální převodovkou a nebo naftový dvoulitr výhradně spojený s automatickou převodovkou. Testovaný hatchback měl pod kapotou benzínový motor 1,6 THP s výkonem 151 kW/205 koní spojený s manuální šestistupňovou převodovkou.

test-peugeot-308-gt-16-thp-p1

Design verze GT je oproti běžnému modelu 308 přiostřen. GT dostalo nová, větší 18″ kola, širší nástavce prahů či dvojici falešných koncovek výfuku do zadního nárazníku (skutečný výfuk je ale pouze vlevo pod nárazníkem). V základní výbavě jsou také přední i zadní LED světlomety a zajímavým detailem na konec jsou přední dynamické LED blikače v nárazníku. Nutno uznat, že tohle auto vůbec nevypadá špatně.

Podobného receptu střídmých změn se Peugeot držel také v interiéru. Tady jsou prakticky jedinými změnami volant se znakem GT ve spodní části či výrazněji tvarované přední sedačky. Systém dotykového ovládání všeho zůstal, stejně jako budíky na vrchu palubní desky. Zvyk vyžaduje pohled na otáčkoměr, jehož ručička stoupá v opačném směru – zprava doleva.

test-peugeot-308-gt-16-thp-p2

Motor má dostatek výkonu, po nastartování nabídne kultivovaný a tichý projev. K tomu se nabízí zmínit tlačítko Sport umístěné na středovém tunelu za řadící pákou. Po jeho stisknutí se budíky zbarví z bíla do červena (a zmizí tak červené pole otáčkoměru, takže nevidíte, kdy máte přeřadit), přiostří se reakce na sešlápnutí plynu, ztuhne řízení a z reproduktorů se začne ozývat nikoliv nepříjemný, leč falešný sportovní zvuk. A jen tak mimochodem, hlavice řadící páky je z kovu, takže řazení v chladných ránech a nebo naopak parných vedrech nebude úplně příjemné.

Motor se vcelku příjemně sbírá už od nízkých otáček a pracovat dokáže i lehce nad volnoběhem. Reakce na sešlápnutí plynového pedálu jsou však poměrně vlažné, a to i při aktivaci sportovního režimu. Meziplyny při řazení si tak prakticky můžete odpustit, protože motor se po sešlápnutí plynu při přeřazení nestihne ani vytočit. Motor má se vzrůstajícími otáčkami intenzivnější chuť po rychlosti, trochu připomíná atmosférické motory. Jeho projev se mi líbí.

A líbí se mi i jeho apetit, protože z nádrže neodsaje příliš paliva ani při ostřejším tempu. Při běžném ježdění s občasným využitím potenciálu motoru se spotřeba paliva pohybuje mezi 7 a 8 l/100 km, když na plynový pedál budete tlačit více, přehoupne se přes 10. O moc víc to ale nebude – tedy pokud auto nevytáhnete na okruh

test-peugeot-308-gt-16-thp-p3

Potěšilo mě nastavení podvozku, který je komfortní, přesto je auto při svižnější jízdě i na nekvalitní silnici jisté. 308 GT sice kopíruje nerovnosti, ale tlumiče pracují, jak mají a kola se drží silnice. Podvozek je přitom tichý a od kol se neozývají žádné výraznější rázy nebo rány. Chování auta je neutrální, ztráta přilnavosti jakékoliv z náprav chce opravdu neurvalé zacházení.

Svých chováním potěší brzdy, jejich nástup je ostrý a brzdí dobře. Při ostřejší jízdě se ale často při brzdění rozblikají výstražné blinkry a to ani na brzdový pedál nemusíte šlapat nijak výrazně. Minimálně ve sportovním režimu by takové projevy „panického brzdění“ mohly být posunuty ještě o fous dál. Alespoň, že stabilizace se dá úplně vypnout.

Peugeot 308 GT opravdu není sportovním autem, jde ale o svižný vůz pro každodenní použití s příjemným podvozkem i spotřebou paliva. Základní cena je podle ceníku stanovena na částku 637 500 Kč. Pokud však přeci jen chcete sportovní auto, objednávejte 308 GTi, které by mělo nabídnout stejné geny jako RCZ R, ale v mnohem praktičtějším balení. Oproti 308 GT v testované (nejlevnější) verzi připlatíte 160 tisíc Kč (základní cena 799 500 Kč), ale kromě výkonu vyššího o 70 koní dostanete (podle ohlasů kolegů z prvních jízd) opravdový hot hatch.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Peugeot
Typ:,308 GT
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 598 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzín
Pohon:,přední kola
Výkon:,151 kW/205 koní při 6 000 ot./min
Točivý moment:,285 Nm při 1 750 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,7.5 s
Maximální rychlost:,235 km/h
Převodovka:,manuální šestistupňová
Spotřeba paliva (l/100 km):,7.4 / 4.6 / 5.6
Emise CO2:,130 g/km
Objem nádrže:,53 litrů
Délka:,4 253 mm
Šířka:,1 804 mm
Výška:,1 472 mm
Rozvor:,2 620 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 415 kg
Objem zavazadlového prostoru:,420 / 1 309 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru