Test Peugeot 208: Etalon městského auta?

Autor: Tomáš Junek - 4. 11. 2012


Často dělám podvědomě to, že testované auto před tím než s ním začnu jezdit, nekompromisně zaškatulkuji. Občas se svým odhadem trefím, občas ne. S Peugeotem 208 jsem se trefil na 100%. Tohle auto je plnokrevný městský požírač kilometrů, který zaujme svým vzhledem, pohodlím i jízdními vlastnostmi.

Peugeot 208 láká hlavně svým vzhledem, o kterém musím říci, že se velmi povedl. Přední část vozu vypadá dosti agresivně. Tomu pomáhá velký středový nádech a notně zamračená světla se zajímavým tvarem. Z boku si všimnete různých designových prolisů a šikovných velkých zrcátek. Zádi dominují atypicky tvarovaná koncová světla a velká středová mlhovka pod víkem zavazadelníku. U většiny aut to bývá naopak, ale 208 na mě zvenčí působila menším dojmem než ve skutečnosti je.

Když se posadíte dovnitř, máte dojem, že sedíte ve větším voze. Hodně tomu napomáhá šikovně tvarovaná palubní deska, malinkatý volant a velká boční okénka, která do interiéru pouští hodně světla.

Jako řidiče mě velmi zaujal nejmenší volant, který jsem kdy v sériovém autě viděl. Chvíli jsem si na něj musel zvykat, ale nakonec jsem musel uznat, že se k 208ce hodí. Kaplička s přístroji je umístěna atypicky nahoře, takže se nedíváte na přístroje skrze volant, ale nad volantem. Přístroje jsou na prvotřídní úrovni, perfektně čitelné s nerušivým podsvícením. Co mě však trochu zklamalo, bylo rádio s velkým dotykovým displejem, ale bez navigace. Na druhou stranu se za tuto lepší verzi rádia připlácí pouze 2 000 Kč.  Všechny ovládací prvky byly v celku po ruce a vše se ovládalo intuitivně.

Také  sedadla byla velmi pohodlná a dokázal bych si na nich bez problémů představit delší cestu, skoro bych si troufl říci, že leckterá křesla, která vévodí obývacím pokojům, nejsou tak pohodlná jako zrovna ta v 208. Za svoje pohodlí však nesou daň, téměř neznají boční vedení a v každé zatáčce se na nich šoupete ze strany na stranu. Také bezpečnostní pásy mají své mínus dané pouze třídveřovou karoserií. Jsou posunuty až příliš dozadu a je problém na ně dosáhnout. Na zadních sedadlech je prostoru dostatek – jak na kolena, tak i na hlavu.  Jen to nastupování a vystupování u třídveřové verze… Pokud budete často vozit více než sebe a spolujezdce, popřemýšlejte o praktičtější pětidveřové karoserii. Zavazadelník disponuje objemem 311 litrů v ákladním uspořádání a po sklopení opěradel zadních sedadel vzroste až na 1 152 litrů. To na tak malé auto vůbec není špatné.

Peugeot 208 nadchne jízdními vlastnostmi, hlavně ve městě. Měkce odladěný podvozek vám takřka vůbec nedá vědět, že zrovna přejíždíte po nějakých nerovnostech. Je velmi pohodlný a komfortní. V zatáčkách sice budete mít takový kolíbavý dojem, ale podvozek dokáže podržet. Hodně mě také potěšily výborné brzdy. Brzdná síla se dala výborně dávkovat, a když bylo zapotřebí, brzdy dokázaly být hodně jedovaté a ostré. Do města má 208 ideální proporce: kompaktní rozměry, výborný poloměr otáčení, strmé řízení, malý volant a pohodlný podvozek. Přes to všechno odvede dobrou práci i na dálnici nebo okreskách.

Pod kapotou jsme měli motor 1,4 VTi s výkonem 70 kW/95 koní a točivým momentem 136 Nm. Tento výkon byl za pomoci pětistupňové manuální převodovky přenášen na přední kola. Přestože měl motor objem pouze 1,4 litru, dokázal vůz svižně rozpohybovat a brzdou provozu rozhodně nebudete. Agregát se dobře vytáčel do otáček a poslouchal jak hodinky, v nízkých otáčkách dokázal být příjemně tichý a ve vysokých zase měl zajímavý zvukový projev za současně velmi příjemné spotřeby paliva. Vzhledem k převažujícímu městskému provozu (80% město, 10% dálnice, 10% mimo město) jsem na konci testu dosáhl spotřeby 7,2 l/100 km. Výrobce udává hodnoty 7,5 (město), 4,5 (mimo město), 5,6 (kombinovaný provoz) l/100 km.

Jízdní dojem ale trochu kazila převodovka. Dráhy byly nepřesné a dlouhé. Např. místo jedničky jsem často řadil trojku, přestože jsem se na to soustředil. Pětka byla zase dost daleko a při jejím řazení jsem se musel lehce natahovat dopředu doprava.

Peugeot 208 je k mání již od 220 000 Kč. Doporučil bych však připlatit si 10 000 Kč za pětidveřovou verzi. A také zvažte vyšší než základní výbavu. Cena testovaného vozu byla 325 500 Kč, za to však dostanete vskutku bohatou výbavu: 6 airbagů, manuální klimatizaci, rádio s CD, bluetooth a USB, tempomat, ovládací prvky na volantu, LED denní svícení, mlhové světlomety, zatmavená zadní okna a mnoho dalšího.

Peugeot 208 příjemně překvapil svým prostorem, jízdními vlastnostmi a agilitou a zejména díky těmto přednostem je přímo stvořen pro městský provoz. Představil bych si v něm maminku rozvážející děti do školy nebo jezdící na nákupy. Vůz by také dobře posloužil jako druhé auto do rodiny nebo mladému teenagerovi, ale tomu možná spíše chystanou verzi GTi… :)

Kompletní ceník je ke stažení TADY.

[nggallery id=1591]

-TJ-


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru