Test Nissan Juke 1,2 DIG-T

Autor: Pavel Srp - 2. 12. 2014


Nissan Juke si za těch pár let na trhu vybudoval svoje místečko. Jeho design je odvážný, ale co technika a jízda? Jak si Juke stojí? V České republice přílišným prodejním trhákem není, ale není to škoda? Bojí se u nás kupci jeho vzhledu? A nebo je problém někde jinde? To se pokusíme zjistit…

test-nissan-juke-12dig-t-p1

Juke před nedávnou dobou prošel faceliftem, který byl však opticky velmi decentní, změny se udály spíše pod kabátem, třeba v případě motorů. Denní svícení na vrchu kapoty zůstalo, dostalo však LEDky a jejich tvar se decentně proměnil. Pozměněny byly také oba nárazníky a jinou grafiku dostala zadní světla.

Interiér zůstal v podstatě beze změny, je škoda, že mezi budíky se stále nachází ten oranžově podsvícený jednobarevný nemoderní displej s přepínáním palubního počítače na budíkách, ale naštěstí už je i na volantu. Volant je však stále stavitelný pouze výškově, a tak je potřeba jezdit na dlouhé ruce nebo krátké nohy. Displej navigace i její ovládání je stejné jako ve většině ostatních modelů Nissan, takže má titěrná tlačítka.

Co má ale Juke jinak, to jsou ovladače níže – klimatizace přepínatelná s jízdními režimy D-MODE. Jde o Nissan Dynamic Control System a na výběr je hned několik režimů, mezi nimiž lze rozdíly poznat od první chvíle: NORMAL, SPORT a ECO. Řídící jednotky upravují charakteristiku klimatizace, účinnost a strmost řízení a odezvu motoru na plynový pedál. Každý režim graficky zobrazí jinou proměnnou: ECO režim ukazuje aktuální úspornost jízdy, sportovní režim aktuální využití výkonu a normální režim přísun točivého momentu.

test-nissan-juke-12dig-t-p2

Do testu dorazil vínový Juke s bílými doplňky, velkými černobílými 18″ koly, ale hlavně s novým přeplňovaným benzínovým motorem 1,2 DIG-T 115k. S tím už jsme se před nějakou dobou projeli ve větším Qashqaii, ale Juke je menší a lehčí, takže by měl být teoreticky mrštnější. Motor je spojen výhradně se šestistupňovou převodovkou s přesnými a vcelku krátkými drahami řazení a pohonem přední nápravy. Pohon všech kol (vždy s automatem Xtronic) je k dispozici pouze pro nejsilnější benzínovou 1,6 DIG-T 190k.

Motor nabízí výkon 85 kW/115 koní a točivý moment 190 Nm, což je na chlup stejná hodnota jako u Qashqaie. Ačkoliv to nejsou zase tak špatné hodnoty, také ve srovnání s hmotností 1236 kg, motor i tak působí vlažnějším dojmem. Zrychluje ale spíše rozvážně než radostně. Je však neskutečně tichý a klidný. Do tichosti se po každém ubrání plynu ozve odfuk turbodmychadla, na který jsme zvyklí z filmů Rychle a Zběsile… Hluk se naopak začne objevovat se vzrůstající rychlostí, nicméně nikoliv od motoru, ale ten aerodynamický a od pneumatik. Na dálnici už jde o poměrně slušný zvukový doprovod, který musíte přehlušit rádiem.

Spotřeba paliva je, jako u všech (hlavně malých) přeplňovaných motorů, závislá hlavně na tom, jak moc budete šlapat na plynový pedál. Spotřebu v kombinovaném režimu slibuje Nissan jen 5,6 l/100 km. V praxi přidejte přibližně litr a půl a jste na spotřebě, kterou udával palubní počítač na konci týdenního testu. Když budete preferovat defenzivní a klidnou jízdu, pak se do šesti litrů (podle palubního počítače) jezdit dá.

test-nissan-juke-12dig-t-p3

Ačkoliv je stavba karoserie Juku poměrně vysoká, na okreskách se naklání v rozumné míře a působí vcelku jistě, nezáludně. Řidiče se nesnaží vyděsit ani přílišná nedotáčivost a (ani dnes už se nenosící) přetáčivost. Jen zadní náprava má na nekvalitním povrchu v zatáčkách občas tendenci odskočit.

Největším překvapením je zavazadlový prostor, který oproti verzi před faceliftem docela znatelně narostl. V řeči čísel to znamená markantní rozdíl takřka o polovinu! Ve verzi s pohonem pouze přední nápravy původních 251 litrů narostlo na 354 litrů. Stále je však zavazadelník poměrně malý. Pokud si objednáte verzi s pohonem všech kol, objem zavazadelníku bude jen 207 litrů.

Po modernizaci sice na první pohled Juke vypadá vlastně stejně, rozdíly jsou znatelné až při přímé konfrontaci s předchůdcem, pocitově je nicméně Juke dobrým autem a příjemným společníkem na každodenní ježdění. Ačkoliv s testovaným motorem nejde o žádného sportovce, loudat se s ním ani tak úplně nemusíte. Nepotěší vás ale ani působivým odpichem, ba ani extra úsporností. Nic ale nedělá špatně, jen mu chybí ten wow efekt.

Nicméně: Líbí se vám? Chcete ho? Tak si ho kupte! Špatně neuděláte, základní cena startuje na 294 900 Kč.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Nissan
Typ:,Juke
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 197 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzín
Pohon:,přední kola
Výkon:,85 kW/115 koní v 4 500 ot./min
Točivý moment:,190 Nm v 2 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,10.8 s
Maximální rychlost:,178 km/h
Převodovka:,manuální šestistupňová
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.9 / 4.9 / 5.6
Délka:,4 135 mm
Šířka:,1 765 mm
Výška:,1 565 mm
Rozvor:,2 530 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 236 kg
Objem zavazadlového prostoru:,354 / 1 189 litrů
Ceník:,k nahlédnutí tady
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru