test-mercedes-benz-e300-bluetec-hybrid-02

Test Mercedes-Benz E300 BlueTec hybrid: Elektřinou šetří…

Autor: Pavel Srp - 30. 12. 2013


Bývalo pravidlem, že hybridní auta kombinovala elektromotory s benzínovými motory, ale poslední dobou se trend (?) mění. Benzínové motory mnohdy nahrazují naftové, třeba v případě vozů Peugeot nebo Citroen. Podobně je tomu i u stuttgartské automobilky Mercedes-Benz. Věděli jste, že má také v nabídce hybridní model? Dokonce už pár let. V nabídce je Éčko s označením E300 BlueTec hybrid, které spojuje elektromotor s naftovým agreagátem.

Není to však hybrid tak, „jak ho známe“. Mercedes-Benz tomuto Éčku nenadělil volbu jízdních režimů, které preferují jízdu čistě na elektrický pohon nebo naopak s plným využitím výkonu obou agregátu společně. Elektromotor tady funguje spíše jako drobný doplněk do městských kolon a dopravních zácp. Oproti svým předchůdcům už však nabídne jízdu čistě na elektrický pohon. Práce s plynovým pedálem musí být opravdu hodně jemná, aby auto jelo jen na elektřinu. Stačí ho ale přišlápnout jen o trochu více a naftový motor se přihlásí ke slovu.

Na svědomí to má nejen malá (0,8 kWh) baterie, která se vešla do motorového prostoru a neubírá tak prostor pro zavazadla, ale také výkon jen 20 kW (avšak s velkým točivým momentem 250 Nm). Hybridní provedení vychází z provedení E250 CDI, jenž má pod kapotou přeplňovaný čtyřváelec o objemu 2,1 litru s výkonen 150 kW a s 500 Nm točivého momentu, a přidá přibližně 70 kg.

V interiéru lze poznat, že jde o hybridní verzi snad jen podle budíků. Ukazatel teploty chladící kapaliny byste tu hledali marně, vystřídal ho informační displej o použití eletrické energii, resp. dobíjení. Novinka se objevila také v menu palubního počítače či multimediálního displeje na vrchu palubní desky. Jde o pro hybridy typické zobrazení grafiky auta a obou motorů se směry toků energií.

Ten sice při popojíždění ve městě potřebovat nebudete, protože nastartování motoru podle zvuku (podle vibrací ne) poznáte, mohl by být tišší.Se vzrůstajícími rychlostmi už to nebude tak lehké, a třeba při brzdění motorem z kopce mimo město a následném přidání plynu a tím pádem nastartování naftového motoru už lze postřehnout pouze pokud se na to zaměříte. Maličko nešikovná je však prodleva pokud poskakujete v kolonách jen na elektřinu a najednou potřebujete rychle přidat. Připojení spalovacího motoru provází poměrně nepříjemná prodleva.

test-mercedes-benz-e300-bluetec-hybrid-07

Dynamické hodnoty jsou zcela totožné s výchozím modelem E250 CDI (s automatickou převodovkou). Zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje během 7,5 sekundy a maximální rychlost je opět na vlas stejná, 242 km/h. Tohle Éčko se ani na běžném podvozku nezalekne zatáček a se svým spíše tvrdším nastavením je dokáže projet vcelku rychle, k charakteru hybridu se toto bláznění ale nehodí.

A co spotřeba? Papírově se s Mercedesem-Benz E300 BlueTec hybrid dá prý jezdit za 4,2 litru ve městě, mimo něj i v kombinovaném provozu. Praxe však ukázala, že v sychravém a mrazivém počasí, které po dobu celého testu panovalo, se spotřeba nedostala v kombinovaném  režimu pod 6 litrů a výsledek po necelých sedmi stovkách kilometrů se podle palubního počítače ustálil na 6,3 litrech na 100 ujetých kilometrů.

V interiéru je to typický Mercedes, který svou posádku rozmazluje rozměrnými sedadly s kvalitní kůží, perfektním slícováním palubní desky doplněným o prostorný interiér či příjemné oranžové ambientní osvětlení.

Sečteno podtrženo, mám z auta rozporuplné pocity. Auto samo o sobě dostává jedničku jako vyšitou, nicméně s hybridním pohonem je to takové všelijaké. Líbí se mi, že auto působí klidným dojmem a vůbec vás nenutí jet rychle, ale spolupráce elektromotoru, automatické sedmistupňové převodovky a naftového motoru by mohla být v nízkých rychlostech jemnější.

Základní cena Mercedesu-Benz E300 BlueTec hybrid je stanovena na 1 289 860 Kč, kdežto výchozí model E250 CDI vyjde o poznání levněji, základní cenu stanovil dovozce na 1 148 290 Kč. No, a pokud byste chtěli vyváženější motor V6 spalující naftu, je dokonce o 8 tisíc Kč levnější než hybrid… Promyslete to. ;) Kompletní ceník je k nahlédnutí TADY.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru