test-mercedes-benz-c180

Test Mercedes-Benz C180 BlueEFFICIENCY: Základ klidně postačí

Autor: Pavel Srp - 1. 4. 2013


Představte si, že si chcete koupit nové auto, a protože máte rádi styl, musí to být prémiová značka. Tíhnete k německu triu – Audi, BMW a Mercedes-Benz. Přemýšlíte, co by se k vám nejvíce hodilo a dojdete k závěru, že nejste ani zběsile jezdící mafián, ani sportovec duší i tělem a k jízdě tolik radosti nepotřebujete. Jste spíše klidnější a rozvážnější. Volba je tedy jasná – Mercedes-Benz.

A teď se dostáváme k dalšímu úkolu: vybrat ten správný model. Chcete klasický Mercedes, tedy s pohonem zadní nápravy, jenže nechcete (a nebo nemůžete) ze svého účtu odeslat rovnou několik milionů na luxusní eSko nebo manažerské Éčko. Volba tedy padne na Céčko. Jezdíte spíše kratší trasy a městu se raději vyhýbáte. Z toho plyne, že se pro vás hodí benzín a manuální převodovka, a protože jste se rozhodli, že nejste závodník, rozhodnete se pro základní motorizaci – Mercedes-Benz C 180 BlueEFFICIENCY s manuální šestistupňovou převodovkou.

Jenže slovo základní bych v tomto případě dal do uvozovek, protože turbodmychadlem přeplňovaná jednaosmička má výkon 115 kW/155 koní a točivý moment 250 Nm, díky čemuž dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 9,0 sekundy a maximální rychlost je až 225 km/h. Celkem slušné hodnoty, když si představíme, že jde o nejslabší benzínovou motorizaci, že? To navíc se spotřebou ve městě 9,3 l/100 km, mimo město 5,2 l/100 km a v kombinovaném režimu 6,7 l/100 km (ty nejnižší hodnoty odvíjející se od různých stupňů výbavy). Realita bude ale spíše kolem 7,5-8 litrů.

Zátah motoru je takřka okamžitý a díky pohonu zadních kol je v řízení cítit lehkost, přední kola nejsou rozptylována dalšími zbytečnými činnostmi, ale cit v řízení přesto nijak výrazný není. Vzhledem k celkovému pojetí auta to však není příliš na škodu. Je potřeba si zvyknout na opravdu dlouhý chod spojkového pedálu.

Při jízdě se C180 BlueEFFICIENCY ladně přenášelo přes nástrahy rozbitých českých silnic bez větších nepříjemných rázů od kol, jejichž průměr byl 17″ a jejich design velmi povedený. Do zatáček se auto vrhalo s radostí, jen ty brzdy by mohly být silnější… Jenže zpátky na začátek: Mercedes si koupí spíše klidnější řidič.

Když se na auto podíváte jako na celek, a je jedno jestli zvenku nebo uvnitř, zjistíte, že Céčko na trhu už nějaký ten pátek je. Celkové vnější i vnitřní rozměry jsou celkem skromné a třeba Škoda Octavia třetí generace (která navíc patří o třídu níže) ho s jistotou překoná. Aktuální generace Céčka je na trhu již od roku 2007, tedy dlouhých 6 let. Prodělala sice několik faceliftů exteriéru i interiéru (ten se pozměnil velmi výrazně), jež ho přiblížily dnešním trendům, avšak povyrůst mu nedovolily. To snad až v příští generaci, která by se mohla představit již do roka. Zpět ale k dnešním dnům.

Po usednutí do interiéru si všimnete, že i základní model ENTRY nabídne poměrně bohatou výbavu. K dispozici vám jsou elektricky stahovací okna předních i zadních dveří, elektrická a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, denní svícení LED se světelným čidlem a automatickou aktivací světlometů za snížené viditelnosti, ale třeba i dvouzónová automatická klimatizace. Testované auto mělo ještě příplatky za zadní parkovací asistenty a vyhřívaná přední sedadla. Myslím, že tato výbava byla zcela dostatečná a obsahovala vše, co je k běžnému životu za volantem potřeba. Scházel nám snad jen tempomat.

Pobyt v interiéru byl více než příjemný. Sedadla byla velmi dobře tvarovaná a nabízela slušné boční vedení. I když jsou rozměry vozu spíše menší, místa v autě je dostatek nejen na předních, ale i na zadních sedadlech. Nenastane tedy problém, že byste nebyli sschopní převézt více než dva cestující, jako např. v případě převlečené Audi A4 v podobě SEATu Exeo patřícího do stejné třídy.

Vcelku dostatečný je i zavazadlový prostor o objemu 475 litrů, jehož vstup je samozřejmě omezen klasickou tříprostorovou karoserií sedan. Mechanismus otevírání víka není úplně ukrytý, ale do prostoru pro náklad příliš nezasahuje.

Musím říct, že při vyslovení slovního spojení Mercedes-Benz třídy C v základu jsem se prapůvodně malinko orosil, týdenní soužití s tímto autem však ukázalo, jak jsem se mýlil. Pro nenáročnějšího uživatele, který ke svému životu nepotřebuje masážní sedadla, televizi místo rádia nebo supersilný motor, bych auto s klidným svědomím doporučil. Konečná ceníková cena testovaného auta o pár K4 převyšující částku 823 tisíc, není až tak vysoká, jak by se původně dalo čekat. Image automobilky Mercedes-Benz, ale i Céčko jako takové za tuto částku rozhodně stojí… A pokud chcete jezdit opravdu klidně, pak si na kapotu nechte dát hvězdu, je to uklidňující! :)

Ceník je ke stažení ZDE.

[nggallery id=2056]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru