Test Mercedes-Benz B 200 CDI (AT)

Autor: Pavel Srp - 30. 7. 2015


Mercedes-Benz před nedávnem omladil třídu B. Facelift byl však veskrze decentní a prakticky se omezil jen na drobnosti v exteriéru a interiéru. Oko znalce to pozná, nezainteresovaný člověk nikoliv. Béčko ale vypadalo i před faceliftem vcelku moderně a bylo líbivé, takže velké zásahy nebyly třeba. Modernizovanou verzi jsme vyzkoušeli v testu s naftovým motorem a automatickou převodovkou.

Modernizace vnějšku vozu se zaměřila prakticky jen na přepracování nárazníků a změnu předních a zadních světlometů. Do těch předních si můžete nově pořídit diodové svícení nejen pro denní světla, ale také pro blinkry a potkávací světla. Zadní světla mohou být nově tvořena také diodami a nové jsou i designy litých kol. O drobných změnách v interiéru se povíme o pář řádků níže.

test-mercedes-benz-b200-cdi-at-p1

Pod kapotou lze nalézt pouze čtyřválcové motory, nám dělal celý týden společnost druhý nejsilnější turbodmychadlem přeplňovaný naftový agregát 200 CDI s objemem 2,1 litru, výkonem 100 kW/136 koní a 300 Nm točivého momentu. O přenos síly na přední kola se stará sedmistupňová dvouspojková převodovka. Zrychlení z 0 na 100 km/h je tak otázkou 9,8 sekundy a maximální rychlost je 210 km/h. Dynamika vozu je na papíře dostatečná a podobně je to také v praxi. Motor táhne prakticky v celém spektru otáčkoměru, vždyť všech 300 Nm je k dispozici od 1 400 ot./min. Problém Béčku nedělají ani rychlosti nad povoleným českým dálničním limitem, udrží je i plně obsazené v táhlých stoupáních.

Nejslabším článkem pohonného ústrojí se tak ukázala převodovka. Ta při klidné jízdě řadí hladce, prakticky neznatelně, ale když po ni chcete rychlou akci, chvíli tápe. K dispozici jsou tři režimy Eco, Sport a manuální řazení. Rozdíly mezi nimi jsou velmi znatelné. Eco je hodně rozvážné a řadí v hodně nízkých otáčkách, a když potřebujete rychle přidat (například při předjíždění), budete dlouho čekat, než kvalty dolů seskládá. Sportovní režim je na předjíždění a rychlejší, resp. ostřejší jízdu ideální. Ani jeden z režimů ale neodpovídá takové té běžné jízdě, kdy chcete jet svižně, přesto ne „sportovně“ nebo úsporně. Hodil by se nějaký „normální“ režim. Lepší by mohla být i spolupráce převodovky se systémem Start/Stop, protože po opětovném startu motoru to při rozjezdu s autem poměrně nepříjemně cukne. No, nakonec stačí jen Start/Stop vypnout a je po problému. :)

test-mercedes-benz-b200-cdi-p2

Příjemným překvapením je spotřeba paliva. Po sedmi stovkách testovacích kilometrů, které zahrnovaly přibližně rovnoměrně ujetou vzdálenost po Praze a jiných městech, okresní silnice i dálnice se ustálil na hodnotě 5,9 l/100 km. A rozhodně jsem nejezdil na spotřebu. V technických údajích se lze dočíst o hodnotě kombinované spotřeby jen lehce přesahující čtyř litrovou hranici, to je ale podle mého názoru hodnota z říše snů a přání…

Auto je při jízdě jisté, podvozek je takovým příjemný kompromisem mezi sportovním a komfortním naladěním, takže se auto v zatáčkách i přes vyšší stavbu příliš nenaklání a přesto se s ním dá běžně jezdit i ve městech po kočičích hlavách. Béčko je při vyšších rychlostech i na dálnici směrově velmi stabilní. Podvozek je navíc vcelku tichý a od kol (i když vůz obouvá poměrně nízké 17″ pneumatiky) se ozve slyšitelný ráz až po přejezdu opravdu velké nerovnosti. Auto je obecně velmi dobře odhlučněno, do interiéru se nedostávají žádné nepříjemné či dunivé zvuky ani od motoru.

Celkově vládne na palubě příjemná atmosféra. Přední i zadní sedadla nabízejí pro čtveřici cestujících dostatek prostoru a jsou pohodlná. Snad jen případný pátý člen posádky, který by seděl na zadním prostředním místě, by mohl naříkat, protože „jeho“ místo je tvrdší, vyvýšené a není příliš pohodlné. Modernizace v interiéru velké změny nepřinesla. Je zde nová grafika palubního systému s pevným displejem na vrchu palubní desky a ovladače palubního počítače a rádia na volantu změnily rozmístění a tvar.

test-mercedes-benz-b200-cdi-at-p3

Pro podobné auto je zcela jistě důležitý i zavazadlový prostor. U Mercedesu-Benz třídy B je do něj dobrý přístup díky velkým pátým dveřím a nabízí objem poměrně pravidelných 488 litrů. Opěradla zadních sedadel se dají jednoduše sklopit a pak se před vámi otevře prostor s objemem 1 547 litrů.

Nepředpokládám, že si Béčko bude kupovat „mladý závodník“, ale spíše finančně zajištěná rodina, případně to bude druhé auto pro manželku na rozvoz ratolestí do školek, škol či na nákupy a podobně. Posádka při tom ocení zejména vyšší posez, prostorný interiér a klid na palubě.

Mercedesu za posledních pár let vyrostla spousta konkurentů nejen z řad běžných, neprémiových konkurentů, ale i v prémiovém segmentu, kde podobné auto představilo BMW. Jeho řada 2 Active Tourer, na to jde se stejným receptem. Vyšší stavba karoserie, vyšší posez a pohon předních kol. Béčko ale deklasuje prodlouženou verzí Gran Tourer? Mercedes-Benz je ale v základní verzi znatelně nižší a je to tak i se srovnatelnými motorizacemi, tam už je cenový rozdíl ale velmi malý a bude tak záležet na konkrétní výbavě.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Mercedes-Benz
Typ:,B 200 CDI
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,2 143 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,předních kol
Výkon:,100 kW/136 koní při 3 400 – 4 400 ot./min
Točivý moment:,300 Nm při 1 400 – 3 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,9.8 s
Maximální rychlost:,210 km/h
Převodovka:,sedmistupňová dvouspojková
Spotřeba paliva (l/100 km):,4.9 / 3.8 / 4.2
Objem nádrže:,50 litrů
Délka:,4 393 mm
Šířka:,1 786 mm
Výška:,1 557 mm
Rozvor:,2 699 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 505 kg
Objem zavazadlového prostoru:,488 / 1 547 litrů
Ceník:,k nahlédnutí zde
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru