Kia_Sportage_2014_facelift

Test Kia Sportage 1,7 CRDi 4×2 (2014)

Autor: Pavel Srp - Foto: Kia - 21. 8. 2014


Kia Sportage prošla před nedávnem po čtyřech letech na trhu drobným omlazením, pokud ale auta před a po faceliftu nepostavíte vedle sebe, možná byste to ani nepoznali. V testu jsme vyzkoušeli vrcholné provedení Exclusive s naftovým motorem 1,7 CRDi s pohonem výhradně předních kol. Jak si vedlo?

Facelift žádné výraznější změny karoserie nepřinesl, decentní proměny se ale dotkly obou konců auta. Nová je maska chladiče, zadní LED světla, nová litá kola o průměrech 16“, 17“ nebo 18“ či střešní anténa ve tvaru žraločí ploutve.

V interiéru modernizované Sportage vytvářejí ještě příjemnější prostředí materiály s měkkým povrchem na přístrojové desce a v horních částech výplní dveří, dále nový panel přístrojů Supervision s LCD displejem 4,2“ a nové kombinace čalounění sedadel kůží nebo tkaninou. Přibylo také několik digitálních vychytávek (například posilovač řízení s proměnlivým účinkem FlexSteer), a nově odladěn byl podvozek. Výraznější změny se tak dotkly především jízdního projevu.

Kia_Sportage_2014_facelift-3

A ten vůbec není špatný. Naftové motory jsou v nabídce, stejně jako ty benzínové, dva. Pod kapotou testovaného auta se nacházel slabší z nich 1,7 CRDi o výkonu 85 kW/116 koní, jenž byl spojen s manuální šestistupňovou převodovkou. Motor má po startu trochu drsnější zvuk, po zahřátí se ale zklidní. Při jízdě je motor kultivovaný a hlukem neobtěžuje. S nenaloženým autem nemá v běžných rychlostech výraznější problémy. Nedostatek výkonu lze pocítit snad jen při plném obsazení nebo při potřebě výrazněji akcelerovat na dálnici nebo předjíždění na okreskách.

Kia Sportage je (nejen) s pohonem předních kol spíše silničním autem a potvrzují to i jízdní vlastnosti. Díky tužšímu podvozku dokáže projíždět okresky svižným tempem a přitom se karoserie příliš nenaklání. Jízda je ale spíše pohodlná. Všechno tu funguje tak nějak sladěně, jízda je klidná, nic necuká, nic nehází, auto neskáče. Takovou kultivovanost jsem po pravdě nečekal. Jen posilovač řízení působí (i po změně účinku) tupě a cit nepřináší veškerý žádný.

Do náročnějšího terénu bych se se Sportage raději nevydával. Světla výška jen něco kolem 17 centimetrů, podobně jako má například Honda CR-V, a pohon předních kol najdou svůj limit poměrně brzy, nicméně polní cestu zvládá Kia s přehledem. Pro větší dobrodruhy nebo řidiče často brázdící horské silnice je pohon všech kol za příplatek 30 tisíc Kč samozřejmě k dispozici.

Kia_Sportage_2014_facelift-2

Na rozumných hodnotách se dá držet také spotřeba paliva. Výrobce slibuje kombinovanou spotřebu na hranici 5,3 litrů na 100 ujetých kilometrů. Na konci testu jsme na displeji palubního počítači odečetli číslo přesně o litr větší. Takovou spotřebu udrží Sportage i na dálnici při dodržení povolené rychlosti.

Auto nabídne v interiéru poměrně dost místa. Vyšší posez na pohodlných sedadlech bez výraznějšího bočního vedení nahrává i delšímu cestování, které v tomhle autě zvládnete zcela bez problémů. Slušný prostor mají také cestující na zadních sedadlech, spokojit se musejí jen s vyšší pozicí kolen. Rekordmanem naopak není zavazadlový prostor o objemu 564 litrů.

Kia Sportage je po faceliftu i přes drobné nedostatky velmi povedeným autem, řidiči padne hned do ruky a dokáže v pohodě a levně odvézt celou rodinu na dovolenou. Ani cena rodinný rozpočet nepoloží na krovky, základní benzínové provedení se dá pořídit za 449 980 Kč, naftová verze za akčních 499 980 Kč.

Kia_Sportage_2014_facelift-4

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Kia
Typ:,Sportage
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 685 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,předních kol
Výkon:,85 kW/116 koní v 4 000 ot./min
Točivý moment:,260 Nm v 1 500 – 2 750 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,12.3 s
Maximální rychlost:,173 km/h
Převodovka:,šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.3 / 4.8 / 5.3
Délka:,4 440 mm
Šířka:,1 855 mm
Výška:,1 630 mm
Rozvor:,2 640 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 490 – 1 612 kg
Objem zavazadlového prostoru:,564 / 1 353 litrů
Ceník:,k nahlédnutí tady
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru