Test Kia Optima 1,7 CRDi (AT)

Autor: Pavel Srp - 22. 7. 2014


Kia Optima prošla po dvou letech na českém trhu (v Americe se prodává o dva roky déle) před nedávnem drobným faceliftem, který se zaměřil zejména na design exteriéru. I tak šlo ale spíše o decentnější uhlazení už tak povedených tvarů než důkladnou modernizaci.

A pro tu vlastně nebyl důvod, i ve verzi před faceliftem šlo o designově povedené auto. Jeho vzhled vzešel z pera génia Petera Schreyera. Facelift se zaměřil zejména na přední i zadní světla, původní žárovkové přední mlhovky byly vyměněny za LEDkové po vzoru modelů Cee’d GT a pro_ceed GT, ale nízká silueta karoserie či nápaditá chromová lišta procházející od čelního okna až k zavazadlovému prostoru zůstala. Ruší mě snad jen nefunkční nádechy na blatníkách imitující modely BMW M.

test-kia-optima-17-crdi-at-p1

Povedený je také až luxusně působící interiér, ačkoliv tlačítky posetý volant a ovladače vyhřívání sedadel umístěné na celkem nešikovném místě (vedle voliče řadící páky) dojem trochu kazí. A lepší to není ani v zavazadlovém prostoru, jenž pozbývá jakékoliv čalounění horní části, nebo mechanismus otevírání víka. Ten nejen, že zasahuje do prostoru pro zavazadla, ale do zcela otevřené polohy ho musím vyklopit sám.

Interiér je v příčném i podélném směru velmi prostorný, a to platí pro cestujících na předních i na zadních sedadlech. Špatné je to ale na výšku. Nízká vnější silueta karoserie se projevuje také v interiéru, který je v kombinaci se střešním oknem vhodný tak pro pasažéry, jejichž výška nepřesahuje přibližně 185 cm. Nohy ale mohou mít klidně „dvoumetrové“, protože rozvor takřka 2,8 metru slibuje pro kolena zadních cestujících královský prostor.

test-kia-optima-17-crdi-at-p2

Z pozice řidiče oceňuji středový panel (mimochodem palubní deska je obšitá kůží) natočený k řidiči. Volant je nastavitelný v příčném i podélném směru, ale k ideální pozici mi pár centimetrů k tělu ještě chybí. Ani řízení mě příliš nepotěšilo, jeho odezva není úplně řidičská a neposkytuje dostatek informací.

Plusové body získává Kia Optima za podvozek, respektive jeho naladění. Ačkoliv obouvá 18″ disky s vcelku nízkým profilem pneumatiky, dokáže šikovně utlumit většinu nerovností, je pohodlný, ale nezalekne se ani ostřeji projížděných okresek.

Největší slabinou je naopak nabídka pohonných jednotek, v ceníku totiž najdete jen dvě: naftové 1.7 CRDi o výkonu 100 kW/136 koní a benzínové 2.0 CVVT o výkonu 121 kW/163 koní. V testovaném autě jsme měli naftové CRDi s automatickou šestistupňovou převodovkou (příplatek 50 tisíc Kč).

test-kia-optima-17-crdi-at-p3

I když auto neváží nijak moc (v technických údajích se udává pohotovostní hmotnost na hranici 1,6 tuny) jízda s ním je spíše rozvážná. Sportovně naladěný řidič bude z dynamiky vozu zklamán, naopak klidnějším řidičům bude vyhovovat. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne testovaná Optima za 11,6 sekundy a maximální rychlost je 197 km/h (s manuální převodovkou: 10,3 s a 202 km/h).

Odměnou za vlažnější dynamiku je spotřeba paliva. Kia slibuje 6,0 l/100 km v kombinovaném provozu a vězte, že jezdit za takovou hodnotu není problém. I když nebudete jezdit úplně ekonomicky a pomalu, přelézt sedmilitrovou hranici není úplně jednoduché. Dojezd necelé tisícovky kilometrů na plnou nádrž tak není žádný problém.

Zjistili jsme, že Kia Optima není vůbec špatným autem, nesmíte ale po ní chtít sportovní výkony a závod na okreskách. Dokáže vás naopak pohodlně a úsporně odvézt na dovolenou nebo na služební cestu. Potěšit by vás mohl i pohled do ceníku, základní akční cena je v tuto chvíli „jen“ 554 980 Kč. A to už stojí za zamyšlení, co říkáte?

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Kia
Typ:,Optima
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 685 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,přední kola
Výkon:,100 kW/136 koní při 4 000 ot./min
Točivý moment:,320 Nm při 2 000 – 2 500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,11.6 s
Maximální rychlost:,197 km/h
Převodovka:,šestistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,7.9 / 4.9 / 6.0
Délka:,4 845 mm
Šířka:,1 830 mm
Výška:,1 455 mm
Rozvor:,2 795 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 581 – 1 659
Objem zavazadlového prostoru:,505 / ? l
Ceník:,k nahlédnutí tady
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru