Test DS 4 2.0 HDI 110 kW

Autor: Pavel Srp - 29. 5. 2016


Francouzská značka DS, která nedávno vznikla „odtržením“ od Citroënu, začíná modely přeznačkovávat a sundává z nich loga Citroën. Už ne Citroën DS, teď už jen DS Automobiles. Jedním z těch zatím posledních, které takový facelift čekal, byl i model DS 4. A modernizace se nezaměřila jen na „přebrandování“

test-ds4-20-HDI-110-kW-p1

Exteriér žádné velké změny nedoznal, nová je maska chladiče se znakem DS Wings a nové jsou také přední světlomety DS LED VISION, které spojují LED a xenonovou technologii. Působivé jsou také nové LED blikače s posuvem světla, podobně jako to mají vozy Audi a nebo nejmenší z řady DS, model DS 3. Bok i záď zůstaly oproti verzi před modernizací prakticky beze změny. Zadní dveře tak například stále schovávají kliku v C-sloupku.

Interiér se modernizace dočkal také, tím nejzásadnějším byla výměna multimediálního systému. Shluk tlačítek na středovém panelu vystřídala jedna souvislá „tlačítková lišta“ a nový multimediální systém, který nabízí ještě větší míru konektivity. Nabízí také funkci New Mirror Screen, která na 7″ displeji dokáže promítnout displej chytrého telefonu (dostupné pro Android i iOS). Velikost displeje se nezměnila a nezměnila se ani grafika (zejména navigačního systému), která působí zastarale. Navíc se nám nejednou stalo, že navigace neviděla ani jeden satelit a auto bylo ztraceno.

Interiér je obecně místem, které ve vozech DS na posádku zapůsobí. Na svědomí to má zejména ve vyšších výbavách kůží obšitá palubní deska i čalouněná sedadla, která mají navíc pro oba přední cestující masážní funkci. Posez je poměrně vysoký a sedadla pohodlná. Přední místa nabízejí dostatek prostoru, na těch zadních to je ale horší. Nejen, že je tu málo místa na nohy, ale navíc „padá střecha“ a díky malým oknům a černému čalounění je tu tma. Na zadní sedadla musíte nastupovat opatrně, protože kliky jsou schované v „trojúhelnících“ na konci dveří a ty nepříjemně trčí do prostoru.

test-ds4-20-HDI-110-kW-p2

Zavazadlový prostor je na průměru třídy, zmenšuje ho příplatkový subwoofer audio systém Denon. Pokud však máte rádi hudbu, určitě si za něj připlaťte, auto se vám odmění příjemnou zvukovou atmosférou. Objem zavazadelníku je v základním uspořádání 359 litrů, sklopením zadních sedadel (bohužel ne do roviny) se prostor zvětší na 1021 litrů.

DS 4 si ale i po modernizaci zachovalo několik nedostatků. Nejvíce mi asi vadí nemožnost otevření zadních oken. Otevřít se dají jen ta přední, možná to šlo vyřešit alespoň výklopnými okny tak, jako to lze najít u Citroënu C4 Cactus. Design karoserie se podepsal také na výhledu z auta, který je spíše horší.

Pod kapotou testovaného vozu se nacházel naftový čtyřválec 2.0 HDI s výkonem 110 kW/150 koní a s točivým momentem 370 Nm. To zní pěkně už na papíře, ale motor je příjemný také v praxi. Motor zatahuje už ve velmi nízkých otáčkách, přísun výkonu je výrazný, přesto pozvolný. Předjížděcí manévry jsou tak s touto DS 4 naprosto bezproblémové.

test-ds4-20-HDI-110-kW-p3

Potěší ale i odhlučnění samotného motoru, stejně jako spotřeba paliva. Při jízdě mimo město se dá dosáhnout 5 l/100 kilometrů, ve městě a při ostřejší jízdě naopak počítejte kolem 7 l/100 km. Podíl na poměrně příznivé spotřebě paliva má i povedené odstupňování jednotlivých rychlostí, snad jen řazení jako takové by mohlo být přesnější.

Nejpříjemnější změnou oproti verzi před modernizací je podvozek, z tvrdého nepoddajného nastavení se stalo s modernizací o poznání příjemnější svezení. I když na špičku třídy to stále nestačí. Testovaná DS 4 obouvá velké 19″ disky, asi je vám jasné, že hluk od podvozku i jeho komfort nejsou díky tomu úplně ideální. Výraznější hluk lze zaznamenat zejména při přejezdu krátkých příčných nerovností či propadlých kanálů. Na kvalitní silnici však DS 4 skvěle drží stopu, i přesto, že zavěšení zadní nápravy zajišťuje torzní příčka. Na nekvalitní silnici se to nicméně znatelně zhorší. Přišlo mi, že trochu tužší naladění dostal po modernizaci také posilovač řízení (jakékoliv odezvy od předních kol se ale stejně nedočkáte) i pedály.

DS 4 je po modernizaci lepší, lépe vypadá i jezdí, přesto existují v této třídě lepší auta a za lepší cenu. Co, kyž vám prozradím, že základní cena DS 4 startuje na necelých 600 tisících Kč? Základní cena vozu s testovanou motorizací je dokonce až 720 tisíc Kč, testovaná nejvyšší výbava stojí ještě minimálně o dalších 70 tisíc více. A to už jsme na dostřel takovým autům, jako je BMW řady 1 nebo Audi A3 Sportback… V základní ceně sice nabídnou nižší cenu, ale mnohem lepší jízdu a vlastně i image…

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,DS
Typ:,DS4
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 997 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,předních kol
Výkon:,110 kW/150 koní při 4 000 ot./min
Točivý moment:,370 Nm při 2 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,8.8 s
Maximální rychlost:,207 km/h
Převodovka:,šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,4.4 / 3.6 / 3.9
Emise CO2:,103 g/km
Objem nádrže:,60 litrů
Délka:,4 284 mm
Šířka:,1 810 mm
Výška:,1 502 mm
Rozvor:,2 612 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 485 kg
Objem zavazadlového prostoru:,359 / 1 021 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru