Test Citroën C4 1,2 PureTech e-THP

Autor: Pavel Srp - 18. 11. 2014


Citroën C4 není na silnicích žádnou novinkou, ale novinkou je nový přeplňovaný tříválcový agregát pod jeho kapotou. Možná si pohrdavě zamumláte: „Cože, tříválec?!“ Jenže tenhle tříválec byste nejspíš v autě nehádali ani po startu a ani po krátké jízdě. Rovnou na začátek prozradím, že v tomto případě vůbec nejde o špatnou volbu, ba právě naopak.

Test-Citroen-C4-12-PureTech-e-THP-p1

Motor 1,2 PureTech e-THP má díky přeplňování hodně slušný výkon 96 kW/130 koní a točivý moment 230 Nm! Navíc je velmi dobře zpřevodován, takže je s ním C4 poměrně svižná i úsporná. Díky průběhu křivky točivého momentu má motor sílu od velmi nízkých otáček a nepolevuje až k červenému poli. Přitom je to zátah hodně přesvědčivý…

Nejlepší je však samotný projev motoru. Ačkoliv jde o tříválec (a ty často vynikají zejména vibracemi na volnoběh) v tomto případě na to můžete rovnou zapomenout. Na volnoběh motor – pokud ho tedy zrovna nedeaktivuje systém Start/Stop – takřka nevibruje a díky perfektnímu odhlučnění není slyšet. A o moc se to nezhorší ani při jízdě.

V Citroënu C4 je motor spojen s manuální šestistupňovou převodovkou, Peugeot ho má v nabídce ale i s automatem a věřím tomu, že to bude také fungovat. Převodovka, respektive řazení je však v testované C4 asi tím nejslabším článkem. Řazení není z nejpřesnějších, je poměrně tuhé a má dlouhé dráhy řazení. Na sportovní jízdu s ním rovnou zapomeňte.

Té navíc nesvědčí ani podvozek, který je hodně komfortní, auto se na silnici spíše příjemně pohupuje. Nerovnosti vyžehlí s jistotou a v tichosti (odhlučnení podvozku je perfektní), ale ostře řezané zatáčky na okreskách mu příliš nesvědčí. Zejména větší nerovnosti v zatáčce rozhodí zadní část s jednoduchým zavěšením náprav. Na kvalitní silnici a na dálnicích jsou však jízda i chování auta jisté.

Test-Citroen-C4-12-PureTech-e-THP-p2

Díky tomu se dá na velmi příznivé hodnotě udržet spotřeba paliva. V dokumentech se dočtet o hodnotách do 5 l/100 km v kombinovaném režimu, v praxi se dá zcela bez problémů jezdit do 6,0 l/100 km. A to nejsou vůbec špatné hodnoty.

V interiéru je dostatek místa pro čtveřici cestujících. Na zadních sedadlech se běžně vzrostlí jedinci posadí v pohodě, problémem by snad mohlo být jen kdyby na těch předních seděli dvoumetroví dlouhání. Ani čtyřsetlitrový kufr nezklame, snad jen vysoká nakládací hrana ztíží naložení a vyložení nákladu. Na modelu C4 je už decentně znát jeho věk. Interiér díky tomu na jednu stranu naštěstí nepřišel o klasické „tlačítkové“ ovládání klimatizace i rádia, které je nejen jednodušší než nové dotykové, ale je i bezpečnější, protože tolik neodvádí pozornost.

Na Citroënu C4 je již znát jeho věk, nicméně nový motor mu dodal čerstvou krev do žil. S novým tříválcem díky jeho slušnému výkonu ožil a pro nenáročného řidiče by mohlo jít o vhodnou motorizaci vzhledem k jízdním výkonům, utlumení, ale i co se spotřeby paliva týká. Základní cena vozu s testovanou motorizací startuje na 374 900 Kč.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Citroën
Typ:,C4
Motor:,řadový tříválec
Objem válců:,1 199 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzín
Pohon:,přední
Výkon:,96 kW/130 koní v 5 500 ot./min
Točivý moment:,230 Nm v 1 750 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,10.8 s
Maximální rychlost:,199 km/h
Převodovka:,manuální šestistupňová
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.1 / 4.3 / 4.9
Délka:,4 329 mm
Šířka:,1 789 mm
Výška:,1 502 mm
Rozvor:,2 608 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 205 kg
Objem zavazadlového prostoru:,468 / 1 510 litrů
Ceník:,k nahlédnutí zde
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru