Test Citroën C4 1.2 PureTech

Autor: Jan Karlík - 14. 5. 2015


Citroën má svého zástupce v nižší střední třídě již od roku 2010. C4 prošla faceliftem, i když na změny budete pravděpodobně potřebovat lupu. Rozhodli jsme se pro vás otestovat verzi s povedeným přeplňovaným benzínovým tříválcem Pure Tech.

Test Citroen C4

Jak jsme si již řekli, tuto generaci C4 můžete na našich cestách potkávat už pátým rokem. Když však zabrousíme trochu hlouběji pod karoserii, zjistíme, že hatchback využívá platformu známou již z prvního modelu, tedy z roku 2004. O to více se podivujeme minimálním změnám, mezi které patří jiné přední světlomety s integrovanými diodami pro denní svícení, dále se změnila grafika zadních svítilen a uprostřed palubní desky je vystavená novější navigace.

I přes poměrně skromné změny však nemáte tendenci C4 házet do starého železa. Design exteriéru je poměrně nápaditý a z určitých úhlů má automobil hezky zamračený pohled. Kdo je na francouzské křivky a kudrlinky, faceliftovaná C4 se mu musí jednoduše líbit. I decentně zvolená barva autu sluší.

Ani po usednutí za volant vás nemůže nic překvapit, interiér je totiž téměř beze změn. Sedadla jsou pohodlná a poměrně naddimenzovaná. Svým tvarem a hlavně měkkým polstrováním vám jasně naznačují, že tady se máte pohodlně usadit a nedělat prudké pohyby a tlačit do jejich bočnic v zatáčkách. Škoda jen, že se nejnižší poloha nenachází ještě o pár centimetrů blíže k vozovce. Celkově je hledání ideální pozice za volantem trochu běh na delší trať. Hlavní roli záškodníka zde hraje na dnešní poměry obrovský volant, který je uchycený hodně naplocho a v prvních chvílích budete hledat skříňový úložný prostor dodávky.

Test Citroen C4 (2)

Zbytek interiéru vám ale bude dělat radost. Vše je na svém místě, použité materiály jsou poměrně dobře slícované, nikde nic nebouchá, nevrže. Zmíněný modernizovaný navigační a zábavní systém se ovládá dotykově přes 7“ obrazovku uprostřed středového panelu. Grafiku a software přejímá z posledních palubních systémů všech Peugeotů a Citroënů. Ve srovnání s konkurencí je však jeho obsluha občas trochu kostrbatá. Zajímavým prvek interiéru C4 je analogový štít palubních přístrojů, který vám v několika studených odstínech umožňuje měnit barvu buďto okruží a nebo vnitřních displejů.

Interiér je pro čtveřici cestujících dostatečně prostorný, zejména na předních sedadlech je v příčném i podélném směru místa dost. 380 litrů zavazadlového prostoru je spíše průměrná hodnota. Ale pokud se spokojíte s lepící sadou namísto plnohodnotné rezervy, můžete využívat ještě o 28 litrů více. Maximální objem po sklopení dělených opěradel zadní lavice činí 1 183 litrů.

Po nastartování je ticho. Ano, četli jste správně, byť se jedná o tříválec, jakékoliv vibrace a hrubší zvukový projev v tomto případě neexistují. C4 je s tímto motorem výborně odhlučněná. U motoru se zastavíme více, jedná se relativně nový agregát z tříválcové řady Pure Tech, který plní normu Euro 6 a nahrazuje starší čtyřválce. Tento konkrétní motor disponuje přímým vstřikováním benzínu a nabízí se ve dvou výkonových verzích. Vedle námi testované 96 kW verze je tu i slabší sestřička s 81 kW maximálního výkonu. Turbodmychadlo točí poměrně vysokých 240 000 ot./min a pro jeho delší životnost je napojeno přímo do chladícího okruhu motoru. K tomu všemu se přidává proměnné časování sacích i výfukových ventilů a vyvažovací hřídel. Co je však důležité, kompaktní a technicky zajímavě řešený agregát se výborně projevuje také v reálném provozu. Ke 130 koním přidává 230 Nm. točivého momentu již od 1 750 ot./min. C4 zvládá velmi slušné zrychlení a agilitu především v městských rychlostech. Agregát se vám navíc odvděčí velmi slušnou spotřebou. Průměr po týdenním testování byl slušných 6 l/100 km.

Test Citroen C4 (1)

Výbornou náladu z povedeného motoru vám však trochu zkazí řízení a řazení. V tom prvním případě si budete chvíli zvykat na velký volant. Jakmile toto pokoříte, bude vám vadit poněkud zvláštní projev posilovače. Při pohybu na parkovišti, kde byste logicky čekali jeho největší účinnost, se moc nesnaží a vy musíte vynaložit poměrně velké úsilí k otočení kol. Ve vyšších rychlostech byste si naopak přáli, aby s tím posilováním trochu ubral. Nepříjemný je také přenos vibrací do volantu při brzdění. Řazení má o něco delší dráhy a ne vždy jde zcela hladce. To jsou věci, které vám trochu přibrzdí rozlet k vyšším rychlostem a oblíbeným okreskám, na které vás navnadil povedený motor.

C4 má několik málo pih na kráse, které jsou z velké části dané starší konstrukcí vozu. Opravdu velkým argumentem k jeho koupi je však výborný přeplňovaný agregát, který faceliftovanou C4 staví o stupínek výše. Jestli ve vašem výběru není, rozhodně doporučuji se s touto variantou svézt. Základní cena vozu s tímto motorem stratuje na 369 900 Kč a námi testovaná verze ve výbavě Feel Edition vyšla na 474 300 Kč (jedinými příplatky byl navigační systém – rozumných 10 900 Kč a šedý lak Spirit – 14 500 Kč).

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Citroën
Typ:,C4
Motor:,řadový tříválec
Objem válců:,1 199 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzín
Pohon:,přední
Výkon:,96 kW/130 koní v 5 500 ot./min
Točivý moment:,230 Nm v 1 750 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,10.8 s
Maximální rychlost:,199 km/h
Převodovka:,manuální šestistupňová
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.1 / 4.3 / 4.9
Délka:,4 329 mm
Šířka:,1 789 mm
Výška:,1 502 mm
Rozvor:,2 608 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 205 kg
Objem zavazadlového prostoru:,380 / 1 183 litrů
Ceník:,k nahlédnutí zde
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru