test-bmw-335d-xdrive-touring-at-p1

Test BMW 335d xDrive Touring (2016)

Autor: Pavel Srp - 10. 10. 2016


Zdá se, že jsme objevili jedno z nejlepších rodinných kombi na trhu. Je totiž praktické, výkonné, rychlé, zábavné, ale přesto vlastně i úsporné. Testem prošlo BMW 335d xDrive Touring.

Podobně jsme mluvili už u sedanu BMW 335d xDrive před modernizací, a tak jsme se na test praktičtější kombi verze hodně těšili. Naplní naše očekávání po zkušenostech se sedanem? Nebo půjde o zklamání?

Vzhledem k tomu, že na použité technice této verze modernizace nic nezměnila, zdálo se, že není čeho se obávat. Pod kapotou je možné nalézt třílitrový naftový řadový šestiválec, který přeplňují dvě nestejně velká turbodmychadla. Nahlédnutí do technických údajů vozu prozradí výkon 230 kW/313 koní, ale hlavně velmi zajímavou hodnotu točivého momentu 630 Nm. A to je i na auto vážící 1 770 kg dostatečná hodnota. Zrychlení z 0 na 100 km/h je působivých 4,9 sekundy a maximální rychlost musela být omezena na 250 km/h (jen pro srovnání: vrcholné BMW M3 zrychlí z 0 na 100 km/h 4,1 s a maximálka je 250 km/h).

Nevěřím tomu, že by se vám u tohoto auta stalo, že byste měli pocit nedostatku výkonu. Zátah motoru je díky dostupnosti maxima točivého momentu už od 1500 ot./min prakticky neustálý a nepoleví až k 5 750 ot./min. Ano, až tam lze tento nafťák bez problémů točit! Samozřejmostí je skvělá převodovka ZF. Jde o osmistupňový automat s hdydrodynamickým měničem točivého momentu, na který pějeme chválu pokaždé, když se s ním svezeme. Nejinak je tomu i v tomto případě. Řadí bleskově, přitom hladce a přitom ne zbytečně. Pocitově má motor vždy tu správnou rychlost, přesto si můžete řadit v manuálním režimu pádly nebo samotným voličem převodovky.

test-bmw-335d-xdrive-touring-at-p3

Nejsilnější vznětové provedení je spojeno výhradně s pohonem všech kol xDrive, jako zadokolka se neprodává. Věřím tomu, že v tomhle autě vám čtyřkolka překážet nebude. Preferována je stále zadní náprava, a tak se s autem dá i mírně sklouznout (stabilizace se stále dá zcela vypnout). Pohon všech čtyř kol navíc oceníte při vyjížďkách v zimě. Samozřejmě pokud nejezdíte celý rok jen po Praze nebo po velkých městech, ale vyrazíte i na nějaký ten výlet. Třeba do Alp, protože v tamějších průsmycích se tahle trojka bude cítit skvěle.

Podvozek je tužší, v testované verzi jsme na autě měli také velké 19″ disky. Podvozek je sice tužší, ale nepůsobí prkenně. Působivá je směrová stabilita při dálničních rychlostech. Auto na kvalitní silnici skvěle drží, neuhne ani o kousíček. Ovšem neztratí se ani na kroucených okreskách. Ačkoliv je vpředu (i když až daleko za nápravou) umístěný šestiválcový motor, auto mění směr s radostí. Stačí jen o kousíček otočit volantem a příď už mění směr. Agilita tohoto kombíku je působivá. Nekvalitní silnice sice znamená občasnou tlumenou ránu od kol, přesto je auto stále směrově stabilní a nenechá se rozhodit.

A působivá je také spotřeba paliva. Čekali byste spotřebu za 10 litrů? Jasně, není to problém, ale to bude muset často využívat všech 313 koní, a to vlastně i díky skvělému motoru a celkovému sladění auta není úplný problém… Pokud se však přepnete do ekonomičtějšího módu, budete se běžně pohybovat kolem 7 l/100 km. S autem, které má téměř 1,8 tuny a přes šest stovek newton metrů krouťák!

Pohled do interiéru naznačí, že nějaký ten rok už aktuálně generace BMW řady 3 na hrbu má. Vše navíc umocní pohled do interiéru nové generace Audi A4. Funkčně jde však stále o jeden z nejlepších kokpitů. Podporuje to také skvělý posez, sedadla se dají snížit skoro až k podlaze, mají skvělý tvar i boční vedení (a to nejen ta sportovní) a jsou příjemně tvrdá. Ani po dlouhých cestách z nich nebolí záda. Jen sedadlo dobrý posez nedělá, pomáhá tomu také perfektní umístění a rozsah nastavení volantu či pedály. Jsou prostě auta, u kterých vám přijde, že byla stavěna přesně pro vás. Místa není na rozdávání, je ho tak akorát. Interiér vás obklopí, pravé řidičovo a levé spolujezdcovo koleno nicméně možná až moc. Zadní sedadla jsou v pohodě a dvojice běžně vzrostlých osob si tu sedne úplně bez problémů.

Kombi verzi si lidé kupují kvůli větší praktičnosti a objemnějšímu zavazadlovému prostoru. BMW 335d xDrive zcela jistě nebude výjimkou. Objem kufru je v základním uspořádání 495 litů, dá se sklopením opěradel zadních sedadel zvětšit na 1 500 litrů. Výhodou je, že je pravidelně tvarovaný a i po sklopení opěradel rovný.

test-bmw-335d-xdrive-touring-at-p2

V předchozím testu BMW 335d xDrive jsem kritizoval svítivost xenonů, tentokrát jsme dostali auto s adaptivními LEDkami. Byl jsem zvědavý, jak v noci bude svítit. A po pravdě, byl jsem v rozpacích. Zvyklý z větších modelů automobilky, které svítí perfektně, očekával jsem to tak i u trojky. Jenže tady je paprsek světla poměrně úzký a i při dálkových světlech na výšku poměrně nízký. S jistotou lze však říci, že s LEDkami v noci uvidíte líp.

BMW 335d xDrive Touring je řešením pro ty, kteří potřebují praktické auto a přesto se nechtějí vzdát rychlosti. Vrcholné BMW M3 se v kombi nevyrábí – vznikl pouze jediný koncept u generace E46. No, a pak je tady moment překvapení. Tohle auto totiž na první pohled vypadá vlastně obyčejně, jeho potenciál neprozradí kromě písmenek na víku zavazadelníku – a ta se dají jednoduše sundat – nic. Dokonce i výfuk s dvojitou koncovkou na jedné straně mají běžné čtyřválce

Ale co cena? Připravit si musíte minimálně milion a půl, tolik stojí základní verze s motorem 35d. Tato verze je – jak již bylo řečeno – k dispozici výhradně s pohonem všech kol xDrive a automatickou osmistupňovou převodovkou.

[ngg src=“galleries“ ids=“5433″ display=“basic_thumbnail“ thumbnail_crop=“0″ number_of_columns=“0″][table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,BMW
Typ:,335d xDrive Touring
Motor:,řadový šestiválec
Objem válců:,2 993 ccm
Plnění motoru:,2x turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,4×4 xDrive
Výkon:,230 kW/313 koní při 4 400 ot./min
Točivý moment:,630 Nm při 1 500 – 2 500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,4.9 s
Maximální rychlost:,250 km/h
Převodovka:,osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.8 / 5.2/ 5.6
Emise CO2:,151 g/km
Objem nádrže:,57 litrů
Délka:,4 633 mm
Šířka:,1 811 mm
Výška:,1 429 mm
Rozvor:,2 870 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 770 kg
Objem zavazadlového prostoru:, 495 / 1500 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , , , ,

2 názory na “Test BMW 335d xDrive Touring (2016)”

  1. Já osobně bych u tohoto vozidla viděl velkou nevýhodu v mrňavé nádrži. Plná nádrž při normální jízdě cca 650 km při dálniční 400 km. Další nevýho, ale co čekat spotřeba. Při ultra jemném zacházení s plynem do 6 L, ale stačí na to 2x šlápnout a hned je tam 8L bežná spotřeba u mě činila kolem 9,5 L převážně dálnice.
    A jako největší nevýhodu tohoto motoru je, že nic nevydřží. Najeto 220t a motor je KO. Zatím jen odhad jelikož je to stále v řešení a čeká se na výsledek prasklá klika. Následné proražení motoru během 2 vteřin bez oleje a následné zadření motoru.
    Odpověď BMW no to se stává.

    1. Ještě bych dodal to nejdůležitější a nikde se o tom nepíše. Celkem častým jevem praskla klika, která s sebou vezme celý motor. Bohužel má zkušenost a v bmw se jen pousmál a řekl nejsem ani první ano poslední slyším to skoro denně. Bohužel potvrdil, že je to šrot.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru