test-suzuki-splash

Tak trochu jiný test: Silvestrovský Suzuki Splash (2011)

Autor: Anina Russová - 31. 12. 2011


Jako malý povánoční dárek jsem „dostala“ k testu malé Suzuki Splash. Tato Suzuki představuje alternativu např. k faceliftovanému Fiatu Panda nebo třeba i větší Škodě Fabia, a to také znamená, že to bude má na trhu pořádně těžké. V Čechách se přeci jen lépe prodává Fabia a musím přiznat, že i většina mých kamarádek by raději sáhla po ní. Nemyslím si ale, že by se Splash měl tak rychle odepsat.

Design:

Splash vypadá zvenku až překvapivě prostorně. Sličné oblé tvary mě rozhodně neodradily. Design auta je zajímavý a neokoukaný a na ulici se za mnou otáčely především mladší slečny, takže si myslím, že právě pro naši věkovou kategorii (tedy okolo 30) je Splash určen především. Hodně mě baví zpětná zrcátka, ve kterých uvidíte opravdu vše, co je třeba a přitom nijak nenarušují linie vozu.

Interiér:

Interiér je sice vyráběn v evropě, ovšem Japonské tahy jsou zde znát. Zamilovala jsem si úžasně přehledný hlavní budík s rychloměrem, u kterého jsou ve spodní části na malém displeji zobrazeny všechny informace, které jsem při řízení potřebovala. Tím myslím dojezd k benzínce, spotřebu a nebo také aktuální čas. Do auta se s trochou snahy vměstná pět dospělých lidí, ale řidič se má nejlépe. Posez v autě je příjemně vysoký, takže jsem měla dokonalý přehled o tom, co se kolem mne na silnici děje. Překvapením pro mně byla malá řadící páka umístěna uprostřed palubní desky. Nejdříve jsem se toho docela bála, ale po pár kilometrech jsem s řazením neměla žádný problém. A to i díky velmi pohodlné loketní opěrce. Celý interiér je přehledný, překvapí množstvím odkládacích přihrádek všeho druhu. Občas se mi stávalo, že jsem v autě marně pátrala po žvýkačkách, ale tady tenhle problém nebyl.. :) Vše v přihrádkách bez problémů najdete.

Motorizace,výkon a bezpečí:

Suzuki Splash se nabízí ve dvou motorizacích a to 1.0 litru a 1.2 litru. Dostala jsem tu s větším objemem. Je pravdou, že není žádný kvapík, ale na místo určení mne dovezl naprosto bez problémů a to s kombinovanou spotřebou 5.9 litrů na 100 km. To se mi, vzhledem k neúprosným cenám za benzín, docela líbí. Uvnitř auta jsem si připadala velmi bezpečně. K tomuto pocitu mi dopomohla šestice airbagů a předpínače bezpečnostních pásů na předních sedadlech. Co musím také vychválit skoro až do nebes, to jsou brzdy. Jejich pedál je velmi citlivý a brzdy fungují parádně.

Celkový verdikt:

Tento barevný flíček, překlad anglického slova splash, ve mně na první pohled vyvolal úsměv. Ne pobavený, ale naopak takový ten upřímný. Je to přesně ta emoce, kterou Splash vyvolá jako první. Dopomáhají k tomu i barvičky, ve kterých je nabízen. Jediná tmavá barva v katalogu je černá a v té působí velice elegantně. Auto se velmi dobře ovládá i ve vysokých podpatcích, do kufru bez sebemenšího problému vměstnáte nákup na celý týden a navíc ve Splashi uděláte i docela parádu. Splash mě opravdu překvapil a nakonec i moc bavil. Jako druhé auto do rodiny nebo malé přibližovadlo pro mladou slečnu ho mohu jen doporučit.

Za zapůjčení vozidla bychom rádi poděkovali společnosti Emil Frey ČR (www.emilfrey.cz).

[nggallery id=151]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru