Soutěžní speciál Toyota GT86 CS-R3 zažije premiéru na Rallye Deutschland

Autor: Tisková zpráva - 31. 7. 2014


Soutěžní speciál Toyota GT86 CS-R3 se veřejnosti poprvé představí v rámci závodu ADAC Rally Deutschland, v devátém závodu seriálu FIA Mistrovství světa v automobilových soutěžích, jak včera potvrdila společnost TOYOTA Motorsport GmbH (TMG).

TMG se rozhodla vrátit ke svým kořenům rallye s autem, které má pohon zadní nápravy, aby tak potěšila jak řidiče, tak i fanoušky. Nový vůz připomíná hodnotou rozhodu kol dobu, kdy se na startu objevila působivá Celica Twin Cam Turbo (TA64), vítěz automobilových soutěží z 80. let.

Po téměř roce vývoje TMG představuje soutěžní speciál GT86 CS-R3 pro rychlostní zkoušky Rally Deutschland, která se uskuteční v okolí Trieru 21. – 24. srpna. Závodní vůz (se startovním číslem 0) nebude započítáván v samotné soutěži, ale bude hrát důležitou roli při testování každé etapy, aby tak byla zajištěna maximální bezpečnost.

Toyotu GT86 CS-R3 bude řídit bývalá mistryně světa Isolde Holderiedová, která před tím plnila podobné povinnosti, když TMG představila nízkorozpočtový závodní vůz Yaris R1A, který je dodáván společností TMG formou kitu.

Jedním z úkolů bude pro zkušenou německou pilotku ohodnocení soutěžního vozu, které je v současnosti prototypem, aby se tak vyprofilovala jeho konečná specifikace, jako nezbytný krok před dokončením homologace pro třídu R3.

Model GT86 CS-R3 bude nabízen k prodeji soukromým zákazníkům a obchodním zastoupením Toyoty, s tím, že půjde o nákladově-efektivní způsob, jak si užít vzrušení z automobilových soutěží (rallye) a to od těch regionálních až po mistrovství světa.

Vozidlo splňuje požadavky směrnice FIA R3, která umožňuje úpravy jeho dvoulitrového motoru typu boxer. Změny v softwaru a hardwaru, jako jsou zdvih ventilu a kompresní poměr, jsou součástí rozsáhlého programu vývoje a v konečné verzi by auto mělo dosahovat výkonu 240 – 250 koní.

V průběhu vývojového procesu se TMG zaměřila na snížení hmotnosti při zajištění bezpečnosti, spolehlivosti a požitku z jízdy.

Sekvenční šestirychlostní převodovka a diferenciál s omezeným prokluzem dodávají pocit skutečně vysokého výkonu, zatímco bezpečnostní rám homologovaný od FIA byl navržen a spočítán tak, aby měl optimální hmotnost.

TMG bude také dodávat na míru upravené elektrorozvody a řídící jednotku ECU pro motorsport, přičemž auto bude vybaveno špičkovými podvozkovými kity pro použití na asfalt a štěrk, včetně specificky navrženého zavěšení.

Vůz CS-R3 byl již testován na různých površích, aby byl připraven na svou účast v soutěži Rally Deutschland, v rámci které absolvuje 274 km během tří dnů a 18 etap.

Zákazníkům bude nový speciál k dispozici v prvním čtvrtletí roku 2015 ve formě kitu a TMG očekává, že nabídne cenu srovnatelnou a dalšími modely R3. Finální cena bude oznámena po konečném potvrzení specifikace vozu.

Nico Ehlert, hlavní konstruktér vozu prozradil: „Je to skvělá zpráva pro TMG a, jak věřím, pro rallysport obecně. Vidět na rallye nové auto se zadním pohonem, jak poprvé vyjíždí na startovní rampu, to bude skutečná podívaná. Je důležité připomenout, že GT86 CS-R3, se kterým Isolde pojede, není konečným článkem; potřebujeme údaje z Rally Deutschland, abychom mohli dokončit náš vývojový program. Proto je to významný krok v příběhu GT86 CS-R3, který dává jasně najevo našim budoucím zákazníkům, že tento projekt postupuje rychle vpřed. Testujeme náš prototyp před veřejností, v rámci mistrovství světa FIA, což dokazuje naše přesvědčení o tomto projektu. Zájem o tento vůz již překonal naše očekávání a těšíme se, co uslyšíme od našich zákazníků a fanoušků v Trieru.“


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru