ŠKODA AUTO dnes v rámci koncernového večera pořádaného u příležitosti pařížského autosalonu poprvé veřejnosti představila svou novou kompaktní modelovou řadu. My jsme si ve stejný den odbili naši vlastní premiéru v okolí Brna. Světovou výstavní premiérou vozu ŠKODA Rapid na autosalonu v Paříži česká automobilka zahájila další etapu největší modelové ofenzívy své historie. Od října 2012 bude Rapid postupně uváděn na evropské trhy, specifické verze kompaktního modelu budou k dispozici také pro Čínu a Rusko.
Při prezentaci v předvečer pařížského autosalonu zdůraznil Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO, význam modelu Rapid pro růstovou strategii automobilky: „K práci na novém modelu Rapid náš tým přistupoval velmi osobně. Výsledkem je opravdová ŠKODA se všemi přednostmi naší značky: s dostatkem místa pro celou rodinu, vysokou funkčností, osvědčenou technikou, excelentním designem a vynikající cenou,“ říká Vahland. „S těmito hodnotami stanovuje ŠKODA Rapid měřítka ve svém segmentu – je novou třídou značky ŠKODA. Tento vůz bude po řadě Octavia naším druhým nejprodávanějším modelem a trvale posílí pozici značky na světovém trhu,“ dodává šéf značky ŠKODA.
ŠKODA Rapid ve výbavovém stupni Ambition na koncernovém večeru zazářila v atraktivním dvoubarevném provedení bílé karoserie s černou střechou, doplněné o sportovní přední sedadla se zvýrazněným bočním vedením. Dynamický charakter vozu podtrhují zcela nová dvoubarevná 17“ kola Ray z lehké slitiny.
Nová ŠKODA Rapid doplňuje modelovou paletu české značky mezi řadami Fabia a Octavia. Velkorysou nabídkou prostoru stanovuje Rapid nová měřítka ve své třídě. Žádný jiný vůz v segmentu nenabízí tolik místa pro nohy a hlavy cestujících a současně i pro jejich zavazadla (550 litrů). „Rapid je na první pohled elegantní kompaktní rodinný vůz, ale jakmile přijde na objem kufru – ať už 550 l v základním uspořádání, nebo ještě více po sklopení zadních opěradel – nabízí se porovnání s vozy typu kombi. Jsme si jisti, že tento model právě v Evropě přinese citelné oživení do svého segmentu,“ uzavírá Prof. Vahland.
Se svou velkorysou nabídkou prostoru je Rapid vozem ŠKODA v nejlepším smyslu slova. To symbolizuje také mnoho nových nápadů v duchu firemní filozofie „Simply Clever“.
Nový model se může pochlubit celkem 19 jednoduše chytrými řešeními, mezi nimi například praktickou škrabkou na led, integrovanou ve víčku palivové nádrže.
Pokud jde o ochranu cestujících i ostatních účastníků provozu, přesvědčuje ŠKODA Rapid rozsáhlou nabídkou prvků aktivní a pasivní bezpečnosti. Pro trhy EU jsou vozy sériově vybaveny systémem ESC (Electronic Stability Control). Paleta motorizací pro Evropu zahrnuje čtyři benzinové a dva naftové motory. Už při zahájení prodeje bude k dispozici pět variant ve verzi Green tec. Rapid je navíc prvním vozem automobilky, který byl kompletně navržen v duchu zcela nového designového jazyka značky ŠKODA: je svěží, čistý a precizní; moderní a přitom nadčasově elegantní.
Nové modely hrají klíčovou roli v plánech ŠKODA AUTO na další posilování pozice automobilky na mezinárodním trhu. Cílem je do roku 2018 zvýšit celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně. Prof. Vahland k tomu dodává: „Stabilně udržujeme růstový kurs a v prvních osmi měsících roku 2012 jsme v náročném tržním prostředí zvýšili počet dodávek zákazníkům o 8,5 % na novou rekordní hodnotu více než 633 300 vozů. Růstová strategie přináší konkrétní výsledky.“
Své růstové plány ŠKODA AUTO zakládá právě na největší modelové ofenzívě své 117leté historie. V příštích letech uvede automobilka na trh každých šest měsíců jeden nový, nebo modernizovaný model. Vedle tradičních evropských trhů sází česká značka zejména na růstové trhy Ruska, Indie a Číny. K zákazníkům v Říši středu se ŠKODA Rapid vydá v průběhu roku 2013. Od jara 2014 bude tento kompaktní model sjíždět také z linky koncernového závodu v ruské Kaluze.
[nggallery id=977]
Tisková zpráva/-PS-