Americkou společnost Singer Vehicle Design asi většina z vás dobře zná. Především milovníci klasické krásy vozů Porsche přesně ví, která bije. Pro ty ostatní pro jistotu připomeneme, že jde o společnost, která na trh vstoupila teprve v roce 2009 a od té doby se drží na výsluní. Má na to poměrně jednoduchý recept…
Svou práci odvádějí více než skvěle a přitom na to šli neuvěřitelně jednoduchým způsobem. V kostce se dá říct, že prostě vezmou klasické Porsche, rozeberou ho na prvosoučástky, upraví a zase složí. Ta úprava spočívá v tom, že rozebraná karoserie dostane pořádnou antikorozní ochranu a je znovu nalakována. Pánové od Singer rádi mění také brzdy a převodovky. Vše se drží těch nejnovějších a nejmodernějších standartů, ale na první pohled stále koukáte na klasickou 911, jen je taková modernější…
Jejich poslední kráska se představila teprve nedávno v Pebble Beach a nelze ji prostě jen tak přehlédnout. Nejdříve zaujme působivá světle hnědá barva karoserie prolínající se také interiérem. Mimochodem, ty sedačky jsou tak dobré, že bychom si je umeli představit i doma v obýváku. :)
To nejdůležitější se většinou odehrává v motorovém prostoru, nejinak tomu je i u této stavby. Původně Singer do svých aut dával „třišestku“ z 964 převrtanou na objem 3,8 litru, tuhle úpravu prováděli od Cosworth.
Pro nejnovější evoluci šli ale ještě mnohem dál. Úpravu svěřili společnosti Ed Pink Racing z North Hollywood, a ti se dostali ještě o dvě deci výše. Výsledkem je tedy šestiválcový boxer o objemu 4,0 litru s přepracovanými hlavami válců, novými kovanými písty Mahle, klikovou hřídelí Pankl a dalšími vyměněnými vnitřnostmi. Výkon motoru tak poskočil na úctyhodných 390 koní v 7 200 ot./min a točivý moment se zvýšil na 427 Nm při 6 000 ot./min.
Co na to říkáte? :)