První úspěšná jízda nového závodního prototypu Porsche LMP1

Autor: Pavel Srp - 14. 6. 2013


Porsche informuje o první úspěšné jízdě nového závodního prototypu Porsche LMP1, který bude od roku 2014 závodit ve světovém šampionátu vytrvalostních závodů World Endurance Championship – WEC a pojede též v závodě 24 hodin Le Mans.

Závodní vůz LMP1 úspěšně prošel prvními reálnými testy na trati Porsche ve Weissachu. Během tohoto prvního testu, který sledovali členové představenstva společnosti, seděl za volantem tovární testovací jezdec Timo Bernhard.

Prototyp speciálu v kategorii LMP1 absolvoval svá první kola na závodním okruhu o několik týdnů dříve, než se původně plánovalo. „Jsme v časovém předstihu,“ vysvětluje Fritz Enzinger, vedoucí projektu LMP1. „Náš nově vytvořený tým pracoval s obrovským nasazením, abychom tento mimořádně komplexní vůz dostali na závodní trať tak rychle, jak je to jen možné. To pro nás znamená několik týdnů navíc pro více testování a další vývoj. Od roku 2014 jsou předpisy zaměřené zejména na hospodárnost. To pro inženýry znamená, že se musejí vypořádat se zcela novými výzvami.“

Od rozhodnutí z poloviny roku 2011, že se Porsche vrátí s vozem LMP1 do vrcholného světa motorsportu, došlo ke značnému rozvoji závodního oddělení ve Weissachu. Byla postavena dílna a administrativní budova, jež pojmou zhruba 200 zaměstnanců, kteří mají na starosti vývoj, výrobu a zázemí automobilu LMP1. Od sezóny 2014 bude mít tento závodní vůz svůj domov právě ve Weissachu.

„Byl jsem součástí týmu, který nový vůz vyvíjí od počátku tohoto projektu,“ říká Timo Bernhard. „Jsem hrdý na to, že jsem byl první, kdo s tímto vozem mohl absolvovat první zatáčky. Již nyní tento vůz působí skvěle. Těším se na jeho další testování, které bude probíhat v následujících týdnech a měsících za účasti mého kamaráda Romaina Dumase.“ Bernhard (32) a Dumas (35) budou prvními jezdci projektu LMP1, kteří absolvují většinu testování na mnoha mezinárodních závodních okruzích.

„Během vývoje nového závodního prototypu LMP1 jsme museli řešit stejné výzvy jako při vývoji silničních sériových vozů,“ říká Wolfgang Hatz, člen představenstva odpovědný za výzkum a vývoj u Porsche AG. „Naším cílem bylo dosáhnout nejlepší možné hospodárnosti bez kompromisů na straně výkonnosti.“

Mathias Müller, předseda představenstva Porsche AG, vysvětluje přínosy, které zákazníci získají vývojem špičkového závodního stroje. „Při vývoji prototypu LMP1, který se dnes ukázal na trati zde ve Weissachu, začali inženýři pracovat s čistým listem papíru. V rámci daných předpisů mohli používat mnoho nových technologií a přístupů, které budou v budoucnu přínosem pro zákazníky našich silničních vozů. Ostatně, v každém Porsche je kus závodního vozu.“

[nggallery id=2259]

Tisková zpráva/-PS-


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru