S premiérou nových modelů BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé ukazuje BMW M GmbH zcela novou interpretaci vysokovýkonných sportovních vozů. Filozofie BMW M se tak naplno uplatňuje rovněž v páté regeneraci sportovního vozu M3. Předchozí čtvrté generace BMW M3 Coupé se prodalo více než 40 000 kusů a nové BMW M4 Coupé na tento úspěch hodlá navázat. Nové označení M4 je logickou změnou, použité číslo v názvu okazuje na modelovou řadu, z níž je tento automobil odvozený. V této generaci je to poprvé, co se současně kromě provedení Coupé představuje také čtyřdveřový model. Logika věci určuje, že tato verze nese označení BMW M3 Sedan.
„Čtyři generace BMW M3 se vyznačovaly spojením genů ze světa motoristického sportu a každodenní použitelnosti, které společně vytvářely velmi emotivní celky,“ vysvětluje charakter BMW M3 Dr. Friedrich Nitschke, prezident BMW M GmbH. „BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé jsou této filozofii věrné. Srdcem každého vozu BMW M je silný motor, v tomto případě je řeč o novém přeplňovaným šestiválci, který v sobě kombinuje charakter vysokootáčkových jednotek se silnými stránkami přeplňovaných motorů. Ve srovnání s předchozí generací BMW M3 došlo ke snížení hmotnosti o přibližně 80 kg. BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé přinášejí technologie závodních vozů na silnici, během vývoje tyto vozy strávily tisíce okruhů na legendární Nordschleife okruhu Nürburgring, což je nejvíce vzrušující a nejnáročnější trať na světě. Důkladný a nadšením poháněný vývoj dal vzniknout dvojici vysokovýkonných sportovních vozů, které v otázkách celkového konceptu, přesnosti a agility stanovují nové standardy.“
Vysokootáčkový řadový šestiválec s technologií M TwinPower Turbo, který byl vyvinut speciálně pro modely BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé, disponuje nejvyšším výkonem 317 kW/431 koní. Točivý moment 550 Nm je k dispozici v širokém spektru otáček a předchozí generaci BMW M3 převyšuje o téměř 40 procent. Současně se podařilo dosáhnout účinného snížení spotřeby paliva, o přibližně 25 procent. BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé jsou připravené zrychlit z klidu na 100 km/h během pouhých 4,1 s (ve spojení s dvouspojkovou převodovkou M DCT).
Pro zvýšení dynamiky, agility a také hospodárnosti došlo ve srovnání s obdobně vybaveným modelem předchozí generace ke snížení hmotnosti o přibližně 80 kg. Díky inteligentně navrženým konstrukčním řešením dosahuje pohotovostní hmotnost BMW M4 Coupé pouhých 1497 kg. Samozřejmostí je intenzivní používání dílů z uhlíkových kompozitů a hliníku na mnoha částech karoserie a podvozku. U obou modelů nechybějí ani střechy z uhlíkových kompozitů.
Jedním z primárních cílů vývoje nového BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé byly jejich prvotřídní schopnosti při jízdě na závodním okruhu. I z tohoto důvodu jsou nové modely vybavené vyspělým systémem chlazení, který zajišťuje optimální teplotu motoru, turbodmychadel i převodovky za všech okolností.
Inženýři BMW M GmbH pracovali během vývoje a hledání optimálního naladění jak s techniky, tak s profesionálními závodními piloty divize BMW Motorsport. Na Nordschleife okruhu Nürburgring proto prováděli extenzivní testy tovární jezdci BMW pro šampionát DTM – Bruno Spengler a Timo Glock.
[poll id=“4″]
Tisková zpráva/-PS-