Od počátku modelového roku 2016 zní nová jména dvoudveřových sportovních vozů s motorem uprostřed od společnosti Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG 718 Boxster a 718 Cayman. Označení 718 odkazuje ve výrobním programu stuttgartského výrobce sportovních vozů na přelomový sportovní vůz tohoto typu z roku 1957, který vybojoval mnoho úspěchů zejména v automobilových závodech. Modely 718 Boxster a 718 Cayman spojuje mnoho společných prvků jak designu, tak techniky. V budoucnu navíc oba modely dostanou stejně výkonné přeplňované čtyřválcové motory. Cenová úroveň roadsteru bude vyšší než u Coupé, což je stejný přístup jako u modelů 911. Porsche představí modely 718 Boxster a 718 Cayman v průběhu roku 2016.
Modelová řada 718 je pokračováním osvědčeného čtyřválcového konceptu, kterým se Porsche již v minulosti odlišovalo od jiných sportovních vozů. Nejnovějším příkladem je v tomto směru závodní vůz 919 Hybrid LMP1, který je také vybaven mimořádně účinným přeplňovaným čtyřválcovým motorem s objemem 2,0 litru. Porsche s tímto modelem nejenže obsadilo první a druhé místo v závodě 24 hodin Le Mans, ale nejnověji také vybojovalo titul mezi výrobci i piloty v šampionátu vytrvalostních závodů WEC. Tyto triumfy jsou pomyslným začátkem cesty k budoucím výkonným motorům automobilů Porsche.
Historie modelu 718: plochý čtyřválec s mnoha závodními vítězstvími
Ploché čtyřválcové motory mají u Porsche dlouhou, a nutno dodat, že i velmi úspěšnou tradici. V pozdních padesátých letech model 718, který byl pokračovatelem legendárního Porsche 550 Spyder, používal nejlepší konfiguraci plochého čtyřválce. Porsche 718 s plochým čtyřválcem bojovalo s mnoha soupeři například ve 12hodinovém závodě v Sebringu v roce 1960 nebo v evropském šampionátu závodů do vrchu, jehož se účastnilo mezi roky 1958 a 1961. Model 718 zvítězil v letech 1959 a 1960 v legendárním italském závodě Targa Florio, který se konal na Sicílii. Ve své třídě vyhrálo Porsche 718 RSK se čtyřválcovým motorem o výkonu 142 k v roce 1958 v závodě 24 hodin Le Mans.
Porsche 919 Hybrid: nosič technologií pro sériovou produkci
V roce 2014 se Porsche vrátilo do nejvyšší kategorie 24hodinového závodu v Le Mans a šampionátu vytrvalostních závodů WEC hybridním závodním vozem 919 Hybrid. Vůz kategorie LMP1 byl navržen s cílem nejvyšší možné hospodárnosti a je nejkomplexnějším závodním vozem, který kdy značka Porsche vytvořila. Tímto vozem současně vznikla platforma pro základní výzkum a vývoj technologií budoucích sériových modelů – kombinují dva systémy rekuperace kinetické energie s dvoulitrovým přeplňovaným motorem.