Je to jen pár dní, kdy „Zelené peklo“, tedy notoricky známý závodní okruh Nürburgring dostál svému jménu. V peklo se proměnil během jedné jediné vteřiny, kdy se jednomu ze závodníků pod zadkem vznesl Nissan GT-R. Šlo o britského jezdce Janna Mardenborougha, který se s autem přetočil kolem své osy a od pneumatik, které ohraničují trať, se odrazil a vyletěl mezi diváky. Bohužel tuhle opravdu příšernou nehodu nepřežil jeden z diváků a několik dalších bylo těžce zraněno. Reakce německé asociace motorspotu (Deutscher Motor Sport Bund) na sebe nenechala dlouho čekat.
Bylo to otázkou času. Ring se svou Severení smyčkou patří mezi nejnebezpečnější okruhy světa a co se neštěstí, při kterých zahynul jezdec, spolujezdec nebo divák týče, drží Ring smutné prvenství. Prezident asociace Hans-Joachim Stuck proto vydal prohlášení, ze kterého je jasné, že plánované změny rozhodně nebudou malé. Na pomoc si vzal profesionální i rekreační jezdce a traťové komisaře a ti společně vymysleli řadu bezpečnostních opatření, která by do budoucna všem podobným neštěstím měla předejít.
V prvé řadě dotyční vymysleli, že v těch nejnebezpečnějších úsecích, včetně toho, kterému se ne pro nic za nic říká Flugplatz (Letiště), a kde se nehoda stala, bude pro ty nejsilnější sportovní vozy ve všech závodech omezena rychlost maximálně na 200 km/h. Změny ale nastanou u profesionálních stájí ještě další a nejvýznamějšími je asi fakt, že budou muset přeladit nastavení svých motorů a snížit výkon o 5 %. Aby to vše nebylo jen a pouze na jezdcích a jejich stájích, divákům bude o něco víc omezen přístup na až doposud povolená místa.
To, co se stalo, je obrovské neštěstí. Otázkou ale zůstává, jestli i tak přísná opatření vůbec budou mít nějaký efekt. Tedy kromě naštvaných jezdců, týmů a nakonec i diváků…