Opel představil vový turbodiesel 1.6 CDTI ECOTEC

Autor: Pavel Srp - 16. 1. 2013


Opel pokračuje v zásadní obměně svého portfolia pohonných jednotek – další novinkou je čtyřválcový turbodiesel s přímým vstřikováním nafty do válců. Po nové generaci turbodmychadlem přeplňovaných zážehových motorů SIDI ECOTEC o objemu 1,6 l se představí rodina vznětových motorů 1.6 CDTI ECOTEC konstruovaných podle principů tzv. downsizingu. V programu značky Opel nahradí motory 1.6 CDTI ECOTEC dosavadní vznětové agregáty 1.7 CDTI i některé motory 2.0 CDTI s nižším výkonem.

Nový motor 1.6 CDTI ECOTEC, vybavený uzavřeným okruhem regulace spalování směsi a hliníkovým blokem je prvním vznětovým motorem značky Opel, který plní i připravovanou emisní normu Euro 6. Nový agregát se bude vyrábět v několika výkonových verzích a bude se montovat do celé řady modelů značky Opel.

Hlavními cíli při vývoji nového motoru bylo dosažení hlučnosti, vibrací a kultury chodu na úrovni nejlepších agregátů v této objemové třídě a samozřejmě i dosažení vysokého měrného výkonu a točivého momentu v kombinaci s příznivou spotřebou paliva. Maximální výkon nového agregátu se v porovnání s dosavadním motorem 1.7 CDTI zvýšil na 100 kW (136 k) a maximální točivý moment na 320 Nm, přičemž spotřeba paliva je nižší o 10 procent v porovnání se stejně výkonným turbodieselem o objemu 2,0 l.

„Komplexní obnova našeho portfolia motorů úspěšně pokračuje,“ říká Dr. Thomas Sedran, místopředseda představenstva společnosti Adam Opel AG. „Náš nový vznětový motor o objemu 1,6 l se stane novým etalonem z pohledu kultury chodu, výkonu i environmentální kompatibility. Do konce tohoto roku nabídneme zákazníkům tři úplně nové generace zážehových a vznětových motorů – do roku 2016 uvedeme celkem 23 nových modelů a 13 nových motorů.“

Nový turbodiesel o objemu 1,6 l i jeho inovativní elektronická řídicí jednotka byly kompletně vyvinuty v koncernu GM – na přípravě se podílely týmy konstruktérů z Turína, Rüsselsheimu a USA. Tento přístup umožnil komplexní optimalizaci systému od úplného začátku konstrukčních prací. Od jara tohoto roku se vznětový motor 1.6 CDTI ECOTEC bude vyrábět spolu s novým zážehovým motorem 1.6 SIDI ECOTEC v moderní flexibilní motorárně v maďarském Szentgotthardu.

 

Tisková zpráva/-PS-


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru