Opel Mokka dokončuje jízdní testy a ladí poslední detaily nastavení podvozku

Autor: Pavel Srp - 20. 6. 2012


Konstruktéři automobilky Opel ukončili poslední ověřovací jízdní testy nového SUV modelu Opel Mokka. Tyto testy se uskutečnily v Německu, Mokka se na trhu objeví ještě do konce tohoto roku. Podvozek modelu Opel Mokka se konstruoval v Německu a při jeho vývoji bylo jedním z nejdůležitějších kriterií naplnění požadavků a očekávání evropských zákazníků. Díky tomu je podvozek malého SUV optimálně naladěný pro městské podmínky, ale zvládá i jízdu v terénu.

„Jsme opravdu hrdí na nový SUV model Mokka, který má spoustu klíčových komponent konstruovaných přímo v Německu, a to včetně motorů, převodovek, pohonu všech kol AWD, podvozku, brzd, ESP, výfukové soustavy, sedadel, hlukové izolace atd.,” říká Ulrich Schmalohr, ředitel pro globální modelové řady automobilky Opel. „Design, jízdní výkony, kvalita, technologie i akustické vlastnosti odpovídají vysokému standardu, který dnes zákazníci od modelů očekávají.”

„Inteligentní“ systém pohonu všech kol zaručuje vynikající trakci

Opel Mokka se bude vyrábět s pohonem předních (FWD) i všech čtyř kol (AWD). Systém pohonu AWD je účinný, „inteligentní“ a dostupný pro široký segment nejrůznějších zákazníků. Pohon 4×4 Opelu Mokka se aktivuje samočinně jen v případě potřeby, například při jízdě v zatáčkách, kdy zajišťuje lepší trakci a ovladatelnost vozu. Systém dokáže sám zjistit, kdy pohon všech kol není potřebný – například při jízdě přímým směrem po dálnici. Pokud mají pneumatiky dobrou adhezi, systém automaticky přenáší celý točivý moment motoru pouze na přední kola, což snižuje ztráty a přispívá k dosažení nižší spotřeby paliva.

Pokud si to adhezní a jízdní podmínky vyžadují, systém AWD plynule zapojí do záběru i kola zadní nápravy. Rozdělení přenášeného točivého momentu na jednotlivé nápravy se plynule mění od poměru 100:0 až po 50:50. Komponenty pohonu všech kol mají celkem hmotnost jen 65 kg, takže jen minimálně ovlivňují spotřebu paliva.

Sofistikovaný podvozek zaručuje vysoký komfort a výbornou ovladatelnost

Podvozek modelu Mokka zaručuje optimální jízdní vlastnosti a ovladatelnost i v náročných podmínkách. Na přední nápravě jsou osvědčené tlumičové vzpěry McPherson, přesně přizpůsobené pro SUV model. Konstrukční změny zahrnují speciální pružiny, které spolu s oddělenými úchyty tlumičů a pružin a silentbloky ramen závěsů kol s dvojitým pláštěm kompenzují vlivy bočních sil. Tyto prvky přispívají k vyššímu komfortu jízdy a lepší ovladatelnosti a snižují přenosu hluku a vibrací do karoserie. Zadní náprava má vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou ve tvaru písmene “U“. Provedení zadní nápravy je odlišné podle toho, zda se jedná o model s pohonem pouze předních, nebo všech čtyř kol.

Rozšířená škála prvků aktivní bezpečnosti

Opel Mokka má u všech kol kotoučové brzdy, bohatě dimenzované co do výkonu i tepelné odolnosti. Standardně dodávaný elektronický stabilizační systém ESP nejnovější generace je vybavený funkcí HSA (Hill Start Assist), usnadňující rozjezdy do kopce, a sjezdovou automatikou HDC (Hill Descent Control), která samočinně udržuje konstantní rychlost při sjíždění strmých klesání. Při aktivaci HDC nepřesáhne rychlost jízdy v klesání 20 km/h.

V zájmu dalšího zlepšení ovladatelnosti vybavili konstruktéři automobilky Opel všechny modely Mokka nejmodernějším elektrickým posilovačem řízení EPS (Electric Power Steering), který mění svůj účinek v závislosti na rychlosti jízdy.

Mokka kombinuje to nejlepší z designu a technologií značky Opel

Nové SUV Mokka rozšiřuje produktové portfolio značky Opel, která jako první německá značka vstupuje do rychle rostoucího segmentu subkompaktních SUV modelů. I přes relativně malou délku 4,28 metra poskytuje Mokka velkorysý prostor pětici pasažérů, kteří sedí v pohodlně vyvýšené poloze. Stejně, jako u ostatních modelů Opel, také Mokka kombinuje atraktivní design s inovativními technologiemi a funkčními prvky, které překračují rámec třídy. Opel tak opět naplňuje svoji letitou filozofii, která si klade za cíl zpřístupňování nejmodernějších technologií nejširšímu okruhu zákazníků.

K pohonu modelu Opel Mokka slouží tři účinné motory, které jsou ve spojení s manuálními převodovkami standardně vybavené systémem Start/Stop, jenž snižuje spotřebu paliva. Nabídka zážehových motorů obsahuje čtyřválec 1,6 l s přirozeným plněním o výkonu 85 kW (115 k) s maximálním točivým momentem 155 Nm. Přeplňovaný čtyřválec 1.4 Turbo má výkon 103 kW (140 k) a maximální točivý moment 200 Nm. Nejúspornější alternativu představuje turbodiesel 1.7 CDTI o výkonu 96 kW (130 k) s maximálním točivým momentem 300 Nm. Motor 1.7 CDTI lze kombinovat buď se 6-stupňovou manuální převodovkou, nebo se 6-stupňovým automatem. Motor 1.4 Turbo se zpočátku bude kombinovat jen se 6-stupňovou manuální převodovkou, později bude k dispozici i automatická převodovka.

Tisková zpráva/-PS-

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru