Speciál automobilky Hyundai pro okruhové závody s označením i30 TCR má za sebou první ostré testy přímo na trati. Inženýři a jezdci z oddělení Customer Racing týmu Hyundai testovali nový model na okruhu Motorland Aragon ve Španělsku. Tři dny ostrých jízd poskytly vývojářům cenné informace o chování a připravenosti vozu.
Testování umožnilo prověřit vůz v různých alternativních nastaveních. Kombinace rychlých a ostrých zatáček na okruhu dala technikům příležitost poznat vůz po všech stránkách. Testovací jezdec Gabriele Tarquini se při jízdě zaměřil na vylepšení manipulační rovnováhy stejně jako na vyvážení při silném brzdění na konci dlouhých rovinek.
Tým mimo jiné vyzkoušel řadu různých nastavení motoru, jímž je dvoulitrové turbo připojené k šestistupňové sekvenční převodovce, která je ovládána řadicími lopatkami.
Speciál vychází z návrhu nové generace i30 a je navržený podle platných předpisů TCR, které byly poprvé použity v roce 2015. Po třídenním testování se vůz vrátil do centrály společnosti Hyundai Motorsport v německém Alzenau, kde tým sídlí.
„První test nového vozu je vždy velmi vzrušujícím momentem v celém projektu. Jsem rád, že během těchto tří dnů jsme nezaznamenali vážnější problém a že jsme dokázali dokončit veškerou práci, kterou jsme si naplánovali. Nyní máme spoustu informací, které můžeme využít v dalším vývoji a jako základ pro další testy,“ uvedl ředitel oddělení závodních vozů v Hyundai Motorsport Andrea Adamo.
Testování nové generace i30 TCR bude pokračovat v létě a na podzim na různých místech v Evropě. Očekává se, že první dokončené vozy budou zákazníkům dodány počátkem prosince.